Ambachten kijken in de buurt

18 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

Vanmorgen hebben we eerst eens werk gemaakt van de uitstappen die we wilden plannen... we hebben alles hier in het hotel geregeld omdat dat het handigste is en de prijzen toch overal wat hetzelfde zijn. We kregen met onze grote groep ook altijd wel een goede prijs... nu, goedkoop is het niet maar we gaan dan ook wat doen!

Morgen een hoogte parcours met 'zipline' en vrijdag een modderbadje met olifanten:-)

Silk FactoryVoor vandaag lieten we een privé chauffeur komen om met ons wat rond te ritsen om naar Ambachten te gaan kijken. Een 'silkfactory' om te starten, hier zag je dan als eerste ding de zijderups, cocons, het spinnen... het hele proces dus! En als laatste, hoe kon het ook anders een grooooote winkel waar van alles te koop was dat uit zijde gemaakt was... we speelden wel netjes mee en kochten iets kleins, een leuke sleutelhanger voor Mila (Maud was trouwens als enige niet mee vandaag). De volgende halte was met een atelier met jade... hier vonden we niets aan, er was niemand aan het werk dus geen 'making of' te zien op dat moment en in de winkel daar kon je niet rustig rondkijken... er liep altijd iemand op je hielen om toch maar iets te verkopen. Dat werkt niet bij mij... en bij de rest ook niet want niemand kocht iets. We wilden er alleen maar snel weg... Bij het zilver vond Mila niet haar ding, Sofie wel dus zij koos een mooi kettinkje. Claudia zag ook iets moois en Jef was mee! Ze loopt nu te blinken met een mooie ring, die precies voor haar vinger gemaakt was... niks is zo schoon als een jong koppeltje he!!

De 'umbrella's' vond ik ook wel tof... elk houten onderdeeltje zaten ze daar met de parasollekes makenhand te maken en ze werden uit de 'losse pols' geschilderd! Chique om te zien en tussendoor schilderen ze op toeristen hun armen of aan mij vroegen ze om op mijn handtas te schilderen maar dat zag niet zo zitten... Mila kocht een blanco GSM hoes en liet er een tafereeltje met olifanten opzetten en ik liet op mijn GSM hoesje bloemen schilderen... straf, terwijl ik zat te kijken tataaa... de nieuwe hoes!op haar vingers, had zij in 5 min een bloemetjeshoes gemaakt

Eten deden we natuurlijk ook onderweg en dan was er nog houtbewerking... ook erg indrukwekkend om te zien vond ik 4 a 5 maanden zal hij aan dit paneel werkenmaar daar heb niet direct een bestemming voor in huis ;-) Wel een enorme bewondering voor de mensen die daar bezig waren aan meubels en panelen met taferelen in 3D... maanden duurt het om zo een stuk af te werken!

Voor de Jewelry hebben we vriendelijk bedankt, in de plaats daarvan gingen we voor leather… en de sjakossen vlogen over de toonbank! ;-)

PS: Ik hoop nu dat ik niks vergeten ben want eigenlijk wil ik eens voor 12u mijn bedje in, 't is altijd al na 1u geweest. maar veel vroeger zou ook niet lukken hoor want de bedden hier zijn super hard, ik kan er niet te lang op liggen of alles doet pijn... maar morgenvroeg gaan we om 6u opstaan, daarom nu wat eerder.

seeyou!!

1. Heidi Janssens:
    18 juli 2018
    Waauw, knap geschilderd.
  2. Alice Vinck:
    19 juli 2018
    Die ambachtenwandeling zal wel heel interessant geweest zijn. Dat geschilderde zou ik ook wel zien zitten. Ik zou wel rap iets vinden waar ze hun gangen zouden kunnen op doen. Niet op mijn handen of armen . En als ze zo achter u lopen om iets te verkopen ,ik denk dat dat de meeste mensen afblokt.