Bergrit op de laatste dag Chiang Mai

21 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

We gingen nog eens op een 'normaal' uur ontbijten vandaag... om nadien 2 scooters te gaan halen hier achter de hoek want Joeri en ik wilden wel een bergrit doen. Mila ging met ons mee, Maud had een rustdag gepland.

Scooters dus! Vol goede moed begonnen we aan onze tocht... na 100 meter (niet overdreven, we waren letterlijk net bij 't hotel vertrokken he) hadden we toch wel een politiecontrole zekers. Dat is gelijk monopoly zenne, die zien uwe witte kop en roepen al van ver 'BETALEN' ;-) Lap 500 THB X2 = 1000THB zijnde 25 euro, recht in hunne zak waarschijnlijk. We kregen wel een briefke dat we bij een eventuele volgende controle moesten laten zien, voor zover ik het begreep was het dan in orde...

We deden eigenlijk een verkorte tour van wat Joeri gisteren met Jef had gedaan, in de bergen, mooie uitzichtpunten en de nodige tussenstops voor ditjes en datjes... we dronken een ice-koffie op een terras met een mooi zicht op de velden waar mensen aan het werk waren. In de bergen was het wat friskes trouwens , ik had voor de gelegenheid ipv van een topje zelfs een t' shirtKoffie with a view! aangedaan vandaag... (en niet omdat de schouders bedekt moesten zijn bedoel ik dan) wel nog steeds een short hoor wan ca 25graden is nu ook weer niet zooo koud ;-) De poncho's waren wel mee en dat was maar goed ook want tegen 17u kun je altijd regen verwachten heb ik de indruk. En in de bergen hangen altijd wel wolken maar we zijn nog lang gespaard gebleven vond ik... het laatste half uur was er te veel aan;-) Het 'geluk' was op (voor zover je van geluk kon spreken vandaag, na de 'monsterboete'

In de wolken bij Queen Sirikit Botanic Gardens' Middags hebben we in een stalletje naast de weg noodlesoup gegeten en we passeerden ook de Queen Sirikit Botanic Garden, waar we een bezoekje brachten omdat we er dan toch waren. We hebben er lang niet alles kunnen zien, daarvoor was het al te laat. Je kan er aan de ingang een ticket kopen voor jezelf en je vervoer en dan rij je verder van het ene naar het andere onderdeel van het park. Wel de moeite als je in de buurt bent.

We sjeesden nog naar de Wat Phrathat Doi Suthep maar het was dus daar dat ons 'geluk' op was... het ging regenen, gelukkig niet al te hard maar toch. We beklommen de trappen niet want we zouden er niets van het uitzicht zien en langer wachten kon evengoed een hoosbui betekenen. We kozen ervoor om terug te rijden in de 'nog doenbare' regen. De rit naar beneden is sowiso al een klus met al die bochten dus met het natte wegdek ging er iemand erg traag ;-)… om 18.15u waren we terug op de kamer.

Intussen had Raf enCo al afgesproken om naar een avondmarkt te gaan om 18.45u. Wij besloten om toch maar eerst ergens rustig te gaan eten en nadien naar die markt te gaan. Jef en Claudia sloten bij ons aan. En we hadden weer chance... Bloemen bij de brug aan het hotelwe bestelden ergens waar allemaal 'locals' zaten te eten ons avondmaal... hebben er bijna een uur op gewacht en zijn toen eens gaan infomeren hoe het ermee zat. Op dat moment stond er een andere toerist zich druk te maken 'dat hij voor al die mensen daar al besteld had en nog steeds geen eten had'... tegen ons werd gezegd 'nog een half uurke' Wij hebben ons drinken afgerekend en hebben gezegd dat het eten niet meer hoefde. Ik heb nog heel vriendelijk gezegd tegen diegene die wat Engels sprak 'Zeg aub tegen de baas dat je de mensen op voorhand moet verwittigen als je ze geen eten wil geven of pas wil bedienen als die van 't dorp klaar zijn met hun eten'... hij ging het doorgeven ;-)

Op de markt hebben we uiteindelijk erg lekker (en zittend) gegeten voor de helft van het geld, dat viel dan weer mee!

Morgen vliegen we weer naar Bangkok om van daaruit naar onze nieuwe en laatste locatie te gaan... het aftellen kan al bijna beginnen;-)

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gerda:
    22 juli 2018
    Die zijn ni te schatten die mannekes,ze liggen waarschijnlijk op de loer tegen dat de toeristen zich verplaatsen,nog ni plat gereden? (dan komen ze massaal aangelopen met een herstelsetje🙄)Daar zijn ze ook goe in naar 't schijnt 😆 Voor de rest ziet het er weeral uit als een paradijsje.... Enjoy!
    Grtjs👋
  2. Lief:
    24 juli 2018
    Mooi, mooi, mooi, knap reisverslag precies of we er bij zijn. Maar die 25 graden? ??? Wij doen wel niet onder hè met de 30 of 34 die wij hier halen en ook gene regen, geen poncho's mee bij de fietstochten (ipv brommerkes) groetjes aan iedereen.
  3. Alice Vinck:
    24 juli 2018
    Allee, het is daar precies bijna als bij ons. Ze weten waar het geld te vinden is en doen daar dan ook hun best.