Cathmosphere Chiang Mai

17 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

Na het ontbijt lieten we ons door een taxi droppen bij het Maya shopping center. We waren er voor openingstijd dus konden we eerst een wandeling doen door de buurt... Haantjes... met het beste plekje in de schaduw!want daar was een kattencafé wisten we (vooral de meisjes dan) ;-) We moesten dan wel weer een boekenwinkel binnen, en stapten door de universiteitsbuurt met nog een tempel waar ik vooral jaloers was op de zitplaats van de lokale hanen...

Om dan eerst... een hondencafé tegen te komen! dat hadden we niet gezien op ons planneke blijkbaar :-) Er was wel een probleem daar want we konden niet binnen wegens een ongelukje... nu vraag ik mij al heel de dag af of het van het 'pipi/kaka- soort' was, een bloedbad of ??? Ze schatten tegen 13u weer open te gaan toen. Maar geen nood... de Cathmosphere zat om de hoek en dat bracht voldoende entertainment met zich mee! Die beesten waren dan ook echt kei schattig natuurlijk!Mijn vriendje Luke!

Buiten handen wassen, schoenen uit en hoesjes over de voeten, alles was doordacht zenne maar dan kreeg je wel toffe poezebeesten bij uw drinken... juist, 't is enkel voor liefhebbers en niet allergische mensen dus!

Op de terugweg probeerden we nog eens bij het hondencafé maar ze waren er nog niet klaar voor blijkbaar. We zochten nog naar een ander hondencafé maar dat was gesloten dus slenterden we terug naar de Maya shopping. Voor mij kwam de airco maar net op tijd, zo benauwd had ik het! We To cool!gingen er eerst eten en dan doken we de winkels in. Mila heeft eindelijk nieuwe aanstekers want ze had steeds last van blaren en liep met Maud haar sandalen rond, die eigenlijk wat te groot zijn voor haar. Er werden nog wat kleren aangeschaft voor de meisjes, totaal niet nodig maar wel leuk en toen we weer uit dat winkelcentrum kwamen was ik weer voldoende afgekoeld maar wij besloten toch om met een taxi naar 't hotel te gaan (ook omdat er regen zat aan te komen) Enkel Raf en Annick gingen te voet terug.

Joeri ging wat zwemmen met de liefhebbers van dat moment, ik nam een koude douche en ging wat met de voeten omhoog liggen om te bekomen! Tegen 18.30u waren R&A weer terug, ze hadden moeten schuilen (* lees smoothie drinken) onderweg.

Kort na 19u waren we met ze'n allen alweer op pad om te gaan eten, het regende nog steeds trouwens... We hadden een Nederlandstalige  bediening vanavond, (een Thaise die in Nijmegen had gewoond en nu terug hier is.) Dat was handig ;-)

Na het eten nog steeds regen, de locals zijn er blij mee dus zullen wij ook doen alsof het goed is... dus lachen, poncho's aan en klaar! We gingen naast het hotel nog iets drinken en een 'planning' maken voor de volgende dagen want er is nog veel te doen hier ;-)

tot morgen... en allee… nog 1 poezeke, om het af te leren :-)Appollo, de chique kat

1. Karen:
    17 juli 2018
    Een kattencafé... Dat zouden ze hier ook moeten hebben. Zalig!!! 😻
  2. Jozef Dockx:
    17 juli 2018
    Hallo iedereen----- Peggy------dank voor de prachtige verhalen- je doet dat geweldig,
    Hopelijk kan je weer terug wennen in Lille,De Taise poesen zijn uniek,
    Zo lekker aan den toog met een Taise poes
    Hier in de pc is het 30 graden en meer; de Palmkes smaken perfect
    Nog voor iedereen een fijn reis, en een behouden thuiskomt
  3. Lief:
    18 juli 2018
    Vanaf nu ben ik weer mee, geweldige verhalen en zo leuk om te lezen met dank aan Peggy. Regenen doet er precies wel dikwijls hé, (gelukkig heb je de poncho's bij de hand, was ooit eens anders, hihihi) je mag het altijd onze kant op sturen 't begint hier langzaam aan op de woestijn te lijken, maar we klagen niet. Nog een hele fijne reis verder en de groetjes aan de familie Luyten hè.
  4. Alice Vinck:
    19 juli 2018
    Amai 'dat is daar wel een echte bedoening. Die hanen zijn wel schoon he. En een honde en poezecafe hebben ze ook.Die katjes zagen er welschattig en schoon uit,maar zoals ge zegt niet geschikt voor mensen met allergie.