Erawan National Park

6 juli 2018 - Tambon Ban Tai, Thailand

Vanmorgen op tijd gaan ontbijten want we gingen op stap met de bus.

Hoewel we om 08.15u aan tafel zaten werd het toch nog krap om op tijd aan de bus te geraken maar de fruitsalade was dan ook echt zooo vers dat ze het fruit nog moesten gaan kopen toen we het bestelden! Gewapend met bikini's en handdoeken gingen we op stap en omdat we aan de late kant waren was het op een drafje... voor de Wilmssen-clan was het eigenlijk wat te veel van 't goede, voor mezelf eenvoudig omdat ik nu eenmaal liever zonder pijn rondstap. Joeri is sowieso al meer voor de scooterkes (volgens mij droomt hij er 's nachts van ;-)

de busMaar goed, we hebben het gehaald... de Luyten groep fris en monter en ik geradbraakt maar dan konden we wel ca 1,5 u op ons kont gaan zitten in de bus om te bekomen. En weet je wat? we hadden niet eens tot daar moeten gaan want de bus reed het hele stuk dat we hadden afgelopen terug en stopte precies voor alleman dat wou opstappen... als ik dat geweten had, k zou schoonekes aan 't kerkhof hier achter den hoek staan wachten hebben!! Wel een chique bus trouwens met open airco! En de chauffeur was in orde !(openbaar vervoer geeft me nog altijd wat rillingen sinds ik hier in 2012 ooit eens dacht te sterven tijdens een rit) Dus dat viel dan weer mee :-) Bij aankomst nog rap een drankje gekocht en we konden er aan beginnen.

In het Erawan National Park is een waterval in 7 plateau' s, waarlangs je omhoog kleding watervalstapt en dan kan je op de verschillende niveau' s gaan zwemmen. Het ziet er erg mooi uit en het is heel plezant en verfrissend om ook effectief het water in te gaan. We hebben er veel foto's genomen, Jef en Sofie sprongen van de rotsen en Joeri na lang twijfelen zelfs ook! Ook de diertjes zorgden voor leute en plezier... we konden een wellness behandeling met viskes doen en er kwamen vlinders op ons voeten of zelfs op 't fototoestel zitten :-)

gratis wellnessvlinder op de tenenIk en Claudia hielden het uiteindelijk voor bekeken op niv. 5, Maud en Joeri kwamen terug bij de 6 en de rest ging helemaal tot boven wat het mooiste was. Boven zaten ook apen blijkbaar, de varanen hebben ze niet gezien maar die zouden er naar 't schijnt ook zijn daar.

tuinslang?Op de afdaling, eens we bijna weer beneden waren stonden er buiten zo van die regen douches en omkleedruimtes... Sofie, Mila en Annick gingen er gebruik van maken. Toen ze klaar waren wou Mila de douche weer uitzetten en ze zag iets groen aan die paal zitten... eerst dacht ze wellicht even dat het de tuinslang was maar 't was een echte ;-) zo'n knalgroen beest! Haar gezicht was geld waard zenne... en de Raf heeft diejen douche maar dicht gedraaid!

wandelpad bij de watervalVerder liep alles gesmeerd, toen we net beneden aan de bushalte waren was er even een flinke regenbui om de boel even wat af te koelen. We kochten wat drinken voor tijdens het wachten en zoals verkondigd vooraf was de laatste bus netjes op tijd daar en daarmee vertrokken we om 17 u weer terug richting Kanchanaburi, waar we mooi aan het kerkhof zijn afgestapt! 'Had die bus dan een belleke?' hoor ik u denken... nee, gewoon op de schouder getikt en teken gedaan dat we er wel af wilden, en hup... hij stond al stil.

We gingen recht naar 't hotel en hebben gewoon daar gegeten en wat blijven plakken nadien. Vannacht spelen de rode duivels weer om 01.00u, Joeri en Jef gaan kijken... Hopelijk kunnen ze winnen!

Groetjes Peggy&co

1. Jaszy:
    7 juli 2018
    Aaah hier is het slangetje haha :p
  2. Alice Vinck:
    7 juli 2018
    Amai, das wel een hele organisatie. Maar goed dat jullie al een beetje ervaring hebben. Als je met een groepje bent en iedereen wil zijn ding doen......ook niet altijd simpel.Maar je maakt er her beste van. Zolang iedereen positief denkt is het wel leuk met zijn allen .Bedankt voor ons netjes op de hoogte te houden.
  3. Heidi Janssens:
    8 juli 2018
    Brrrr en slang, kzou nogal gillen Zenne. Ik het verhaal vol overgave vertellen aan Kaat en Gitte en dan zeggen die droogweg dat ze dat al lang wisten van Mila. 😂😂😱😱. Dus oud nieuws en ge moet niet denken dat die iets zeggen.
  4. Katrijn:
    10 juli 2018
    Amai,
    heerlijke verhalen om te volgen! En...ik zou ook nogal gegild hebben bij die levende tuinslang...klein hartstilstandje inclusief. Super dat jullie dit met het hele gezin ondernemen!
    Veel vakantiegroetjes en geniet er nog van!!!
  5. Ilse:
    12 juli 2018
    Zo mooi.....ik ben een beetje gezond jaloers hoor....veel plezier en hopelijk wil je lichaam nog wat mee hè Peggy? 😘