Koningklijk Paleis en Wat Pho

3 juli 2018 - Bangkok, Thailand

Joepie... de rode duivels gewonnen en wij overslapen!!

We waren in ieder geval laatst aan het ontbijt, gelukkig zaten onze voorbeeldige dochters wel al aan tafel. Tijdens 't ontbijt  besloten om per boot naar de bestemming te gaan. met de goedkoopste versie dan nog wel, de prijs weet ik niet meer maar 't was de boot met oranje vlag. Spotgoedkoop in ieder geval maar je moet wel even wachten natuurlijk maar dan doe je een babbelke en wat mensen kijken enz ... dan is de tijd snel om.

Aan de afstaphalte was ik met Maud ooit al eens geweest en we merkten op dat de sfeer rustiger was, niet de opdringerige tour verkopers van toen. Ook allemaal hekken nu waar de bende tuk tuks toen stonden, zodat je meer gerust gelaten wordt. Dat vond ik wel beter op zich maar de hekken (zoals bij een koers) maken het wel 'raar'

GuardianBij het Koninklijk Paleis  en de Wat Pho waren we niet alleen, ik ga er wat van uit dat dit ook de meest bezochte plekken zijn onder de toeristen. Van zo'n drukte raak je al overprikkeld maar zonder andere mensen in de buurt zou je nog steeds ogen te kort komen... het is zo veel en allemaal met zoveel details en tirlantijntjes. Gelukkig kunnen de Boeddha's er goed tegen, ze zagen er geweldig relaxed uit. Voor de zekerheid meld ik nog even dat het ook wel warm was ;-)Bij Wat Pho

Na het Paleis en de tempel en wat eten in de buurt daar, gingen weer te voet naar de boot taxi. Waar we eerst nog wat dronken om dan de rivier over te steken per boot. Van daar uit konden we dan weer met de oranje vlag boot mee. Daar kwam wel weer Thaise logica aan te pas... ticketje kopen links, terwijl die beweerden rechts. Iemand anders wist dan weer te zeggen 'ticketje kopen op de boot', toen de boot er was stormde ik dus de boot op... werd ik teruggeroepen en stond daar ineens een dame op de loopbrug ticketjes te verkopen... vanwaar die plots kwam? geen idee! Zo werkt dat dus...

Een dik uur naar 't hotel geweest, ik heb vooral gedoucht en me klaargemaakt om naar de markt te gaan. Sommigen namen een frisse duik in 't zwembad om te bekomen.

BoeddhaOm half 8 gingen we weer op pad naar de avondmarkt met de metro. De vermoeidheid en honger sloegen al rap toe in mijn geval. De meisjes kozen allebei een stoffen schoudertas en ik kocht wat fruit als dessert, Joeri loopt altijd wel iets te eten van die straatverkopers;-) Tegen 23.30u waren we terug in 't hotel, wat voor ons doen al erg laat is. Maar het was dan ook een dag met veel mooie nieuwe dingen. Altijd goed!

Morgen staat China Town op het programma

1. Heidi Janssens:
    3 juli 2018
    Weer een fantastisch verhaal en ik zie je zo al spurten naar de boot Peggy. Zou je gezicht wel eens willen zien toen je teruggeroepen werd.
  2. Peggy:
    4 juli 2018
    Vooral verbaasd Heidi, ik kon er niet aan uit dat die vrouw daar ineens stond! Terwijl zogezegd niemand wist waar de tickets verkocht werden (dat hadden we nochtans aan de kassa gevraagd... ik denk dat ze daar de 'duurdere blauwe vlag' verkochten.
  3. Diane:
    Warm, druk, veel om te zien, beetje chaotisch ... Stay 'cool' 😁
    Groetjes
  4. Alice Vinck:
    4 juli 2018
    Ja...zo is datandere la den andere gewoontes.
  5. Gerda:
    4 juli 2018
    Weeral indrukwekkend allemaal! Geniet van al dat moois en lekker eten ginderver en nog veel lol!! Grtjs
  6. Ilse:
    12 juli 2018
    Ziet er weeral tof uit....hoeveel gr is het daar eigenlijk? Waarschijnlijk heeel Veeel? X