Scooters!!

8 juli 2018 - Tambon Ban Tai, Thailand

Na lang wikken en wegen gingen we toch scooters huren vandaag, het is best een gedoe met 9 man... niet iedereen heeft een rijbewijs (of geldig rijbewijs). En niet iedereen zag het zitten om mee te gaan. Jef had nog nooit op zo'n ding gereden, laat staan met iemand achterop en aan de verkeerde kant van de straat dan nog... Er waren dus wel wat morele twijfels over het hele gebeuren maar hijzelf zag het wel zitten natuurlijk ;-) Annick ging sowieso niet mee en Maud ook niet maar dan toch weer wel... Het werden dus 4 brommers voor 8 man. EN de plechtige belofte om erg traag en voorzichtig te rijden!

Na het ontbijt en wat oefenen hier in de straat, vertrokken we op ons dooie gemakske. Het spreekt wel voor zich dat we de rustige straatjes wat opzochten, Raf reed op kop met Sofie als navigator achterop. Joeri had Mila mee, Jef met Claudia en ik had Maud bij maar die had er dan uiteindelijk toch geen zin in en is na het tanken op de 'main street' hier in 't dorp afgestapt bij de boekenwinkel, dat vond ze meer iets voor haar. Ze zou nadien te voet terug gaan.

Wij deden een ferm landelijk ritje en passeerden enkele toeristische plaatsen, belandden bij een tempel waar veel apen waren en een Boeddhabeeld in opbouw was maar ook plekken waar ze maar weinig 'blank' volk zien passeren gewoonlijk peins ik ;-) Dat is wel grappig want dan zwaaien de mensen altijd... Joeri zijn scooter verbruikte meer dan de andere, hij viel zonder naft in ieder geval, hoewel we wel getankt hadden! Dan stopte er ook direct iemand om te helpen, hij sprak geen Engels maar keek net als ons in de naft bak en knikte bevestigend 'ja mannen... da is leeg he!' of toch iets van die aard. Hij deed lachend teken van 'ginder ist!' En welle in koor 'ahaaa... tkomt in de sjakosh!' in ons beste Thais dan... Joeri en de meerijders bleven even onder een boom (schaduw) wachten en de rest ging verderop kijken en inderdaad, daar was een winkeltje en die verkopen gewoonlijk ook naft voor de brommerkes... de vriendelijke man was daar trouwens ook gestopt en had al uitgelegd wat ons probleem was tegen het madammeke daar... zo lief he! Zo waren we rap weer 'on the road'... op weg naar een Giant Giant Monkey TreeMonkey tree! Die was inderdaad gigantisch met zo veel volk en auto's er rond dat het niet leuk was eigenlijk... jammer voor die boom want die doet erg zijn best en is wel chique op zijn eigen.

We bleven er niet lang... dat hadden we beter wel gedaan want een kilometer of 2 verder begon het te gieten ;-) Raad eens wie er wel poncho's bij had... taddaaa Ikke 4 stuks! Belangrijk detail bij het poncho gedeelte is echter wel om te stoppen VOOR je doorregent bent ( we blijven leren). Het waren nog steeds 3 stuks te weinig trouwens in dit geval maar... pakt dat dat geen 2 keren gaat gebeuren! Natuurlijk was er op dat moment geen schuilplaats in de buurt en kropen we maar onder een boom tot het over was.

De laatste stukken reden we over gravel paden zonder enig ander verkeer en daarBromfiets takel ding heeft Mila gereden met Joeri achterop ;-)

Ik geloof dat het 18.30u was toen we terug aankwamen. 'k was weer heel blij dat ik onder dienen douche kon... zo' n mooi helmke doet geen goed voor het frisse kapsel eronder ;-)

Maud had ook een leuke dag gehad, ze had de man van de boekenwinkel geholpen met zijn internet probleem in de winkel en kreeg in ruil een (Engelstalig) boek, dat had ze niet durven aannemen en daarom had ze toch maar 100THB gegeven. Nadien heeft ze het boek in 1 ruk uitgelezen...

Annick was te voet naar en over de River Kwai brug gewandeld, waar allemaal marktjes en eettentjes te vinden zijn.

Vanavond gingen we naar de straat van de boekenwinkel om te eten. Het was bij iedereen erg lekker... Sofie en ik hadden wel iets dat wat aan de pikante kant was... de stoom kwam uit mijn oren 't was nog nipt te doen.

Morgen om 10u komt er weer een taxi bus en trekken we verder. We weten nu dat het hier goed is en zijn benieuwd naar het volgende!

Tot morgen

1. Karen:
    8 juli 2018
    Heerlijk die ponchos! Wat is het daar weer zalig!! En ook die vriendelijkheid, geweldig toch! 😍
  2. Heidi Janssens:
    8 juli 2018
    Jullie zien er schitterend uit met die helmpjes.
  3. Diane:
    8 juli 2018
    Hahaha dat verhaal van die scooters, regen en poncho's roept een deja vu op. Die vriendelijkheid is ongelooflijk. En hoe jij erin slaagt Peggy om een positieve draai te geven aan alles door je manier van schrijven! Geweldig. Sommige dingen zijn heel herkenbaar, maar die positieve draai moeten we nog wat oefenen 😁
  4. Ilse:
    12 juli 2018
    Weer een leuk verhaal....doe zo verder we zijn helemaal mee 😉 x