TukTuk en boot tocht

10 juli 2018 - Ayutthaya, Thailand

bijna dubbelgeplooid ;-)Na het ontbijt meteen klaargemaakt voor een tour met de tuk tuk. 2 stuks om precies te zijn want zo groot is zo'n ding ook weer niet. We gingen voor een trip van 3 uur, en gingen kijken op 3 locaties. Ons bakske geraakt amper de brug over maar we zijn er wel overal mee geraakt. Achteraf wist ik niet goed meer welke foto's waar genomen waren... het trekt allemaal wat op elkaar maar ik vond het wel mooi en plezant om te doen! Ayutthaya staat op de UNESCOMaud tussen de ruïnes werelderfgoed lijst en is zodoende erg 'mijn' ding. Omdat we vanwege het 'tour' gebeuren overal maar een half uurke hadden om rond te kijken, heb ik 1 van mijn  favorieten gemist omdat we te lang aan de verkoopstalletjes hadden gestaan... maar het heeft wel een 'prachtige' Thaise broek voor Joeri opgeleverd ;-) Ook de dames hebben een flodderbroekje nu... en misschien kan ik het verkeer in Ayutthayamorgen die tempel wel gaan bekijken met de fiets! We kwamen vandaag trouwens olifanten (met toeristen) tegen op straat... de regel is volgens mij dat je daarvoor moet stoppen ;-) Ze steken in ieder geval knal de baan over met die beesten, of daar nu een bus, auto of brommer aankomt... maakt niet uit!

Na het tuk tuk avontuur hier in de buurt wat gaan eten en even een plonske in ons zwembadje... Daarna, tegen 16u weer op pad met de liefhebbers voor een boottochtje. Hoewel ik ook veel zin had in een dutje, ging ik toch mee. Joeri, Maud en Claudia bleven ter plaatse voor een schoonheidsslaapje. We werden per 7 (met nog ander volk dus) in zo'n tuktuk gepropt en naar de boot gebracht. Daar stondboottochtje nog wat volk te wachten en zo zat de boot netjes vol en konden we vertrekken voor... juist ja... nog tempels :-) Maar nu via het water, da's weer helemaal anders en ook erg mooi. We gingen 3 keren aan wal en hadden dan zelfs maar 20 min. dat is maar weinig eigenlijk, af en toe vond ik het amper de moeite om de 50THB te betalen... maar al bij al vonden we het toch een fijne Wat Chai Watthanaramuitstap, ook omdat het bootje varen een mooie blik op de oevers en het leven aldaar geeft. Er staan mooie huizen tussen maar de meerderheid is toch erg pover te noemen... en op veel van die balkonnetjes zou ik niet durven gaan staan vrees ik!

We hebben vanavond wat overal gegeten, 3 bij KFC, 4 bij lokale handelaar en 2 in 't hotel... 't Heeft nog keihard geregend vanavond trouwens en best lang uiteindelijk. Maar koud werd het weer niet hoor, je blijft gewoon zweten...allee, ikke toch. maar de frissere wind tijdens een bui doet wel deugd. Vanavond hebben we alvast een volgende slaapplek gezocht voor overmorgen, vervoer moeten we nog doen. De eerste was is ook weggebracht, die hebben we morgen terug.

Morgen zouden we gaan fietsen... als dat maar goed komt;-)