Verhuis naar Ayutthaya

9 juli 2018 - Ayutthaya, Thailand

Laatste ontbijtje in Kanchanaburi vanmorgen, tevens de laatste kans om de varaan te zien of filmen maar daar hebben we geen geluk mee gehad... en we gingen er toch niet langer voor blijven. De kat en de hond kwamen wel nog goedendag zeggen, dat was voldoende. De taxi was weer mooi op tijd en was iets kleiner dan Kleurrijke vrachtwagens hierde vorige... 10 zitplaatsen, hoewel het er 6 goei waren en 4 mindere op de laatste rij. Maar 'k heb eens met Claudia van plekje gewisseld na het tanken en wat is 2,5 uur op een 'minder goei plekje' uiteindelijk he... je zal hier wat verderop maar 2 weken in een grot zitten ofzo iets... De chauffeur was redelijk, iets rustiger had voor mij wel gemogen maar ik ben daar wat flauw in weet ik ;-)

de linkerkant van't straatNa aankomst konden we direct op de kamer, dat was wel een meevaller. Ook de kamers op zich zijn erg leuk... heel groot en iedereen was blij met wat hij kreeg, 't is altijd afwachten natuurlijk want zo groot zijn de verblijfplaatsen gewoonlijk niet en het spreekt voor zich dat niet alle kamers 'zicht op rivier' of wat dan ook hebben! Hier viel alles dus mee en er is ook een (mini) zwembad.

Eens we onze rommel op de kamer hadden gingen we de hort op, zoals gewoonlijk,de rechterkant op zoek naar eten ;-) Gelukkig moet je hier nooit lang op jacht. We hebben ons verdeeld over 2 kanten van de straat. Sofie, Raf, Joeri en ik rechts en de anderen links. Streetfood, in dit geval zelfs met tafeltjes en stoeltjes... meer heb je niet nodig en 't was lekker. Jef was iets minder content maar 't kan ook een slechte keuze geweest zijn natuurlijk.

Mila had gisteren haar zonnebril laten vallen waardoor er een barstje in zat dus zij koos nu een nieuwe voor 60THB (1,5EUR) We liepen nog door een achterin straatje waar ze vlees enzo. stonden te verkopen. Koeltoog? nee.. Viegen? tuurlijk... veel over nadenken? neenee.... laten we dat vooral niet doen :-) In de supermarkt nog een ijsje en koud drinken gekocht en weer naar den Tony's Place.

Daar wat opfrissen en even in het zwembadje. Joeri ging een dutje doen, ik en Maud gingen wat verderop om een massage. Hehe... dat deed deugd!! We gingen voor de olie massage en dachten dat het enkel de rug zou zijn maar 't was ook nek, benen, armen, handen en voeten... deed kei goed, we willen zeker nog eens gaan :-) Na een tijdje hoorden we trouwens bekend volk binnen komen, Claudia heeft ook nog een massageke laten doen...

Eens we weer in 't hotel kwamen en dachten te gaan wandelen, kwam er een hele vieze wolk en begon het ook effectief t regenen. Wijziging van plannen... ik ging toen maar voor een dutje ;-) profiteren van de ontspannen spieren he! Omdat het een hele poos bleef door regenen zijn we ter plekke gebleven om te eten. Dat kwam mij goed uit, zo kon ik een tijdje dutten en aanschuiven tegen etenstijd.

avondwandeling ayutthayaNa het eten gingen 'de oudjes' nog even een 'fris' luchtje scheppen en daarmee zat ons rustig dagje er op. Morgen waarschijnlijk een toertje op de tuktuk...