Bridge over the river Kwai

7 juli 2018 - Tambon Ban Tai, Thailand

Korte nacht zeg... maar ZE hebben gewonnen! Joeri en Jef hebben de prachtige match van de duivels tegen Brazilië gezien vannacht en waren content met de prestatie :-)

dodenspoorlijn brugVandaag namen we het eens gemakkelijk... en gingen met de trein op pad. Omdat we altijd bij leren zaten we al goed op tijd aan tafel zodat we op het gemakske naar 't station konden trippelen. Maud nam het trouwens nog gemakkelijker en bleef 'thuis'... Bij het station waren er een stel Aziaten die met Jef, Sofie en Claudia op de foto wilden. Eerst dachten we dat het om de meisjes te doen was maar bij nader inzicht ging het wellicht om Jef :-) die gasten zagen er nogal gay uit zeg maar...

Omdat we overal gelezen hadden dat je best aan de rechter kant kon zitten werken op het veldvanwege het 'prachtige' uitzicht deden we dat natuurlijk aangezien we die keuze nog hadden toen we de trein opstapten. Zo leerden we weer dat je niet alles moet geloven wat ze schrijven op internet :-) Niet dat ons uitzicht lelijk was maar voor wie het weten wil: De 'dodenspoorlijn' van Kanchanaburi richting Nam Tok is het mooiste aan de linker kant en op de terugweg is het aan de rechterkant te doen, 't zit in de details natuurlijk;-) Maar als je zoals ons zorgt dat je op de terugweg de andere kant bekijkt heb je natuurlijk wel alles gezien. Dit wandeling bij Nam Tokstukje spoorlijn heeft een zwaar beladen geschiedenis, het kerkhof dat we eerder al bezocht hebben is een gedenkplaats voor de krijgsgevangenen die gesneuveld zijn tijdens de aanleg ervan. De trein tuft traag over de bekende brug over de river Kwai, waar intussen ook mensen te voet overlopen... dat zou bij ons niet mogen vrees ik.

In Nam Tok gingen we eten en deden we een wandelingetje naar een waterval. Metwatervalleke de  Erawan- versie nog fris in het geheugen was dit maar een schraal ding maar goed... het was wel mooi. Het deed me wat denken aan een lokaal Lilse Bergen-achtig iets... waar je gezellig naartoe kan om wat te picknicken terwijl de koters plonsen in ondiep water. We waren er snel uitgekeken en maar goed ook want er rijden maar 3 treinen per dag tot daar en terug... om spoorloper15.30u was de laatste richting Kanchanaburi (hij gaat gaat daarna trouwens verder naar Bangkok). Op de terugweg was het een trein met houten banken... prachtig om te zien! Alle ramen open, zo een balkon achteraan zoals in een Zorro film... Maar na een rit van 2 uur ben je dan wel weer blij dat je er af kan stappen natuurlijk.

Eens we terug in 't hotel waren gingen de mannen efkes3 krokodillen :-o zwemmen, Raf en Jef zwommen helemaal de rivier over, The Bridge over the river Kwai is eigenlijk maar voor watjes ;-)

We gingen de deur niet meer uit en aten gewoon hier... ik was precies wat lui vandaag...

Morgen is onze laatste dag hier en gaan we met scooters op pad ofwel kano varen op de river Kwai... zware beslissingen te nemen!!

seeyou

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Caroline:
    8 juli 2018
    Terwijl ik je verhalen lees, ben ik er precies echt bij! Leuk! Goei schrijfster!!
  2. Diane:
    8 juli 2018
    Weeral een dag vol avontuur en nieuwe ervaringen, zo veel om op te nemen. Wij ervaren hier beetje hetzelfde, maar dan in een andere context: drukte, lawaai, imposante gebouwen, heel vrolijke new yorkers: 'where you from? OH Belgium? Congratulation, you won against Brazil.' We zijn hier beroemd ! Ik had ook van die brillekes moeten kopen in action 😁
  3. Ilse:
    12 juli 2018
    Ziet er toch allemaal indrukwekkend uit...ik ben echt fan joh...TOF...x