China Town

4 juli 2018 - Bangkok, Thailand

Om 08.30u, fris en monter gaan ontbijten vandaag...

Met de oranje taxiboot gingen we naar de pier nabij onze bestemming, nu weet ik de prijs weer... 60 THB voor 4 personen, dat is 1,5 euro.

China TownChina Town is zoals alles in Bangkok nogal 'veel'... smalle staatjes, mensen, kleuren, plastieken prularia, eten enz. Het komt heel druk over in ieder geval. Maar het is wel eens leuk om te doen, waar zie je nu bij ons een winkel vol met uitsluitend haarspeldjes bijvoorbeeld. Of eentje met allemaal plastieken zakjes... gewone zakjes en een andere winkel propvol met van die hersluitbare zakjes wel te verstaan want ieder heeft zijn specialiteit natuurlijk! Echt zot hoor... zo sta je plots op een groot kruispunt met Starbucks coffee, daar hadden sommigen wel zin in een ijskoffie. De Luyten clan, altijd goed voorbereid voor de trip, wisten te vertellen dat er boven op dat zelfde gebouw nog de mogelijkheid was om op de 25ste verdieping te gaan kijken over de stad. Tja... als we daar dan toch waren, wilden we dat wel25ste verdiep van het Grand China shoppingcenter meepikken natuurlijk. Het was wel een kwestie van volhouden om op dat 25ste verdiep te geraken. De juiste lift is van groot belang en we zagen het nergens vermeld staan hoe het zat. Maar we hebben het gehaald, sommigen met wat schrikmomentjes in een 'overladen' lift, ergens ter hoogte verdiep 20... zo'n glazen ding, eentje dat aan de buitenkant van het gebouw Lunch with a viewhangt! Eens we op verdieping 10 de juiste lift gevonden hadden ging het vlot en kwamen we uit in een restaurant... leuk! We besloten om daar dan te eten met het mooie zicht erbij. s' Avonds bij zonsondergang draait dat restaurant zelfs rond zodat je Bangkok aan alle kanten tijdens de maaltijd al zittend kan bekijken... daarvoor waren wij dus te vroeg. Maar 'k vond het toch een 'hoogtepunt' ;-)

Daarna weer op pad richting de boottaxi, we zijn dan gesplitst in 2 groepen. Joeri,Huizen op het water Raf, Annick en hun kinderen Jef en Sofie gingen een boottocht doen met een longtail boat. Naar de klongs en kanalen in het oude stadsdeel. Gezien ik er niet bij was weet ik hier niet veel over te zeggen maar Joeri vond het in ieder geval wel de moeite, misschien kan ik dat op t einde van de maand nog inhalen want 't is wel jammer om iets te missen maar soms gaan andere zaken voor. (You win soms en you loose soms eh) Gelukkig had mijn ventje wel braaf geluisterd en veel foto's getrokken :-)

Mila, Maud, Claudia (de vriendin van Jef) en ik gingen al naar hotel toen de anderen de boottocht deden. Een rustiger programma volgend, deden we wel een zwemmeke met wat zonnen... dat was op dat moment genoeg en ook gezellig.

Tegen 17.50u kwam Joeri de kamer binnen, hij sprong gelijk in de douche want om 18.30u hadden ze afgesproken om te gaan eten hier in de buurt. Na het eten spoorden we nog met de metro naar de MBK, een groot shoppingcenter. Ook weer zo gigantisch... wijnegem is echt een triestig ding als je de winkelcentrums hier bekijkt eigenlijk!

Ergens kort na 22u waren we weer terug.

Morgen reizen we naar Kanchanaburi... 'k ben benieuwd hoe het daar gaat zijn.

Groetjes!

1. Heidi Janssens:
    4 juli 2018
    Brrrr een glazen lift aan de buitenkant van een gebouw. Ge zou er mij voor geen geld van de wereld in krijgen.
  2. Diane:
    4 juli 2018
    Amai, prachtig uitzicht. Dat was dan 'one night in Bangkok' of waren het er twee? 😁 Veel plezier op de volgende bestemming. Wij gaan morgen ook onze koffers pakken.
  3. Jaszy:
    5 juli 2018
    Ooh zo leuk al! Geniet er van!! Xx
  4. Ilse:
    12 juli 2018
    Wauw!!! Ziet er allemaal zo tof uit....geniet ervan x