1 (en 2) juli 2018

2 juli 2018 - Bangkok, Thailand

Vandaag start er een nieuw avontuur!

Deze morgen al vroeg de deur uit gegaan in Lille. Onze prive chauffeur (een kameraad van den bompa) was er al goed op tijd en bracht ons netjes waar we zijn moesten. We vertrokken ditmaal van uit Dusseldorf wat voor ons in reistijd zowat hetzelfde is als een vertrek in Amsterdam. Een hoogtepunt van de vliegreis was toen we bij het inchecken na een tijdje aanschuiven naar een andere rij werden gesommeerd... opnieuw beginnen dus, achteraan een lange rij! Na een minuut of 5 kwam er plots iemand naar onze 'groep' om ons te melden dat we heeeelemaal vooraan mochten! Zo zijn wij met ons negen mans groepke, breed grijnzend al de wachtenden voorgegaan :-) Het had iets met de bagage en het doorchecken ervan te doen... of met ons schoon ogen, dat kan ook.euh... de vlieger en de werf

"hopelijk geraakt hij omhoog want vooruit of achteruit ga ni goe lukken" ... dacht ik toen ik de vlieger in 't oog kreeg! maar geen problemen mee gehad, nergens overgereden of tegengebotst ;-) 't Eten was goed, verder wel erg basic... zo moesten we zelf voor de entertainment aan boord zorgen maar met de familie Luyten aan boord kan dat geen probleem zijn natuurlijk. De jeugd heeft er voor gezorgd dat ze een databank aan films e d voorhanden heeft. Een App'ke hier en een hotspotteke daar... goed mengen, hocus pocus en klaar!

De heilige 3 in IranMahan Air bracht ons wel in Iran... enkel de luchthaven weliswaar maar dat was voor mij al heel wat. Op korte tijd kwamen we erachter dat zo'n sjaaltje op uw hoofd verschrikkelijk warm is als 't 34 graden is. En dat de luchthaven geen airco heeft, tenminste niet in de transit lounge waar wij waren... iets betalen ging ook niet daar, enkel met Iraans geld (wat we niet hadden en ook de moeite niet vonden wegens te weinig tijd daar). Kortom, content dat we rap weer weg konden voor de vervolgvlucht naar Bangkok van ca 7u. Daar hadden we enkel luxeproblemen zoals niet kunnen slapen want weinig plaats enz.

Aangekomen in de airco van Bangkok... zalig... even geld gezocht en gevonden om dan op zoek te gaan naar de trein. Met het openbaar vervoer naar het hotel 'gespoord'... dat is heel duidelijk en op zich kei gemakkelijk (maar dan liever zonder de grote bagage) EN je mag dan onderweg geen 'oor laten aannaaien' door iemand die een betere route kent en hierbij de belangrijke details verkeerd doorgeeft of zelf niet kent... want dan... komde ergens uit waar je met uw ticket ni mag zijn en geraak je niet door de poortjes, kan de werknemer van t spoor u ook ni helpen en moetje weer terug naar dat andere station want daar moest je sowiso al zijn... 't komt eropKopje koffie, ramenwasser? neer dat je dan in de hitte met uw hebben en houden verkeerd bezig bent en daardoor langzaam wegsmelt waardoor de stoppen 'zouden kunnen' doorslaan! Enfin, 2 uur later waren we in 't hotel en konden we nog niet inchecken. Jammer maar helaas, we konden wel daar bij de kleedruimte van het zwembad ons opfrissen en omkleden zodat we weer wat goede moed hadden om de buurt te verkennen. We vonden allemaal iets lekkers om te eten ook... eten helpt altijd he!

voor de keuken van 'onze kok'​ Nadien hebben we ook nog een fruit shake verorberd... ook lekker en daarna hadden we weer... juist ja, te veel gegeten :-)

Tegen een uur of 4 (lokale tijd) hadden we dan eindelijk de 5 kamers ingepalmd en besloten we een verfrissende duik te nemen in 't zwembad hier... tegen dat ik beneden was, ging Maud net terug naar de kamer en zaten Mila, Claudia en Jef in het water en was het aan het druppelen en toen ik da zwembad inging begon het te GIETEN! We hadden evengoed ter afkoeling even buiten kunnen gaan staan dus. Maar 't was wel n grappig zicht want thuis ga je er nooit opkomen om in uwen bikini door de regen te banjeren... dan bedacht ik om tijdens de bui de blog wat te schrijven. Gezellig op het bed met de laptop tot het over zou zijn maar ik ben onmiddellijk in slaap gevallen!

Omdat Raf, Annick en Sofie op uitstap vertrokken waren, deden Joeri, Mila, jef, Claudia en ik hier in de buurt nog een avondtour met mangosteen als topper om te snoepen onderweg... erg lekker vind ik die!

Maud bleef verder pitten in 't hotel en mocht iemand zich nu afvragen of ze dan vannacht nog wel kan slapen... ja dus, dat is geen enkel probleem !

Ik ga dat nu ook proberen te doen... slapen maar de rode duivels gaan zo dadelijk voetballen dus 't zal maar half slapen zijn misschien. Het is hier trouwens 5 uur later dan in Belgie, dwz dat wij hier om 01 u 's nachts voetbal gaan zien!

Hopelijk spelen ze de Japanners 'van 't kaske naar de muur' da's gemakkelijker om wakker te blijven!

PS: dit zijn eigenlijk 2 dagen voor de prijs van 1 want voor ons leek het natuurlijk een erg lange reisdag van Lille tot Bangkok.

Groetjes van ons allen

1. Diane:
    2 juli 2018
    Zalig verwoord. Ben al helemaal mee. Geniet er van ginder. Kijk uit naar het vervolg.
  2. Heidi Janssens:
    3 juli 2018
    Toch weer zalig om jullie reis mee te volgen. Warm of niet met sjaaltjes, jullie zien er schitterend uit. Geniet ervan en ik kijk er al naar uit om het volgende verhaal te lezen. Niet te lang wachten daarmee hé.
  3. Caroline:
    Hoi mannekes,
    Plezant om te lezen... vervangt "familie" ;)
    Amuseer jullie!!
    x
  4. Lea:
    3 juli 2018
    héla , familie wilmssen , geniet van jullie vakantie ! Peggy moet bij de gazet gaan werken me haar schoon verhalen :) Ge moet deze vakantie ook eens tot bij ons komen , want dat is al lang geleden dikke kussen en geniet ervan
  5. Karen:
    3 juli 2018
    Fijn om weer mee te kunnen volgen! Geniet van jullie nieuw avontuur! Veel plezier daar! 😘
  6. Alice Vinck:
    4 juli 2018
    Leuk dat jullie er goed geraakt zijn en het zal weer even aanpassen worden. ook leuk dat je in groep kan reizen alhoewel dat ook wel voor enige ongemakken kan zorgen. Ik ga jullie verder volgen en hoop dat alles naar wens verloopt.
  7. Ilse:
    12 juli 2018
    0mai....ik begin nu pas te lezen wegens gewoon tijdgebrek....ik ben deze vakantie precies een beetje vervreemd van mijnen tablet....gelukkig ben ik nu begonnen en ga ik al jullie vakantieverhalen gelijk lezen. Na dit verhaal ben ik al weer helemaal mee met jullie op verlof😊 wat fijn toch om te lezen dat het allemaal wel weer goed is...geniet er al vast van 😘
  8. Lief:
    17 juli 2018
    ik begin net te lezen (we zijn ondertussen aan't afkicken van het wk) en ga een serieus inhaal maneuver doen alvast de groetjes en fijne reis, Lief.