OOPS... we did it again!

24 juli 2018 - Tambon Na Chom Thian, Thailand

Heeeelemaal niks dus!

100m naar links zijn we wel eens in de haven naar de chique boten gaan kijken. Voor ons Het loze vissertjetoch veel te hoog gegrepen hoor, het is als op de kermis kiezen van 't onderste schap... al het moois zien en naar huis gaan met zwembandjes of met wat geluk een rubberboot ;-) Prima materiaal trouwens want zo een gigantische boot, wat moet je er ook mee als 'gewone' mens uiteindelijk... We vonden dat sloepje, waarschijnlijk van een visser, toch fotogenieker eigenlijk. Hij lag jammer genoeg wel wat te ver om hem goed te kunnen zien.Zicht van op de pier richting haven

Op de foto lijkt het grijs weer maar vergis je niet hoor, 't is hier snikheet (al heel de maand bedoel ik dan) maar hier aan zee is het draaglijk met de zeebries en de zwembaden... en het feit dat ik niks doe zal ook wel helpen) Het verschil met thuis is dat het hier 's nachts niets afkoelt. Een regenbui helpt ook maar een half uurke (en dan bedoel ik hoop en al koelen tot 26 graden he)… Dat was het weerbericht dan ;-)

We gingen ook 200 m naar rechts... spannend hoor! Enfin... het strafste was ???vandaag een beest dat aanspoelde en we weten niet wat het was. Omdat het wel nog leek te leven heeft Maud het met ieders goedkeuring weer in de zee gegooid. Zoveel commotie tijdens het eten zeg! Hopelijk leeft het nog lang en gelukkig...

Ook straf was het fleske 'wisky wisky' van 200THB (5 EUR)… het was volgens het etiket wel rhum maar dat zijn details uiteindelijk, de kerel bleef het gewoon wisky noemen alleszins ;-) Thaise logica zekers... maar 't is op geraakt, no problem!

Tot morgen maar weer (er staat een korte massage op mijn en Maud's programma alleszins)

1. Heidi Janssens:
    24 juli 2018
    Als het een troost mag wezen Peggy,
    Tis hier ook snikheet, niet weten waar kruipen en snachts is hier de koeling ook niet wat het moet zijn. Overdag temperatuur van ongeveer 30 graden en snachts rond de 20 graden en de volgende dagen gaat het alleen maar stijgen.
  2. Peggy:
    25 juli 2018
    Het voordeel voor ons zal dan zijn dat we niet 'koud' gaan hebben als we aankomen :-) Tot binnenkort in hot Belgica!!
  3. Gerda:
    25 juli 2018
    Indeed😂 hot hot hot! Ni normaal voor dn Belgique! Tropisch! Das nog is nn echte zomer se.... Voor jullie; nog veel strandplezier! Peggy,jij kan vanzelf gaan solliciteren bij 1of ander blad voor ne column!
    Grtjs
  4. Diane:
    25 juli 2018
    Ja, dat is waar, wat Gerda schrijft. Peggy, gij moet echt voor een eigen column gaan! Dat van die kermis en kiezen van het onderste schap: geweldig, hoe komt ge daar toch op? En wat voor tekst dat gij kunt maken rond een aangespoeld beest :) Echt zalig!
  5. Alice Vinck:
    26 juli 2018
    Als het daar lekker warm is dan ben je het al gewoon als je terug thuis komt. En ben je er echt niet achtergekomen welk beest je in de hand hebt.Het is precies iets zonder kop.Allee..... een echt raadsel.
  6. Peggy:
    27 juli 2018
    We hebben wat gegoogled en het zou een zeekomkommer kunnen zijn dachten we...