Verhuis naar Kanchanaburi

5 juli 2018 - Tambon Ban Tai, Thailand

Inpakken en wegwezen was het motto vanmorgen...

om half 8 opgestaan en wat ingepakt, om half 9 gaan ontbijten en als een gesmeerde machine stonden we met zijn allen klaar om 09.45u want de taxi-bus zou er om 10u zijn. We beginnen het te kennen dus. De taxi was er al voor ons dusbij het kerkhof na de kamercheck konden we meteen vertrekken... met een knal oranje luxe bus, kei flashy in ieder geval! We hadden een goede chauffeur dus de rit verliep prima, een dikke 2 uur later kwamen we aan bij onze nieuwe locatie. De VN guesthouse in Kanchanaburi, gelegen tegen de 'River Kwai'. Eenvoudige kamers maar proper en de airco werkt en het is een erg leuke locatie!!

We schoven al meteen onze voeten onder de tafel... NOG een meevaller... het eten en het drinken. Claudia vroeg een mango shake zoals Maud, dat van Maud zat al in een hoegaarden glas en die van Claudia kwam in een reuzenversie daarvan! onderhoud aan het War CemeteryNadien gingen we te voet op pad om de buurt te verkennen. Eerst langs het Kanchanaburi War Cemetery en daarna onze neus achterna, we passeerden een school, een Boeddhistische tempel waar een dienst bezig was en nog 1 of ander Chinees park waar ik geen info over gevonden heb nadien. Van aan dat park gingen Raf en Annick nog verder, op zoek naar een museum in de buurt. Joeri, ikke en de jeugd stapten binnendoor terug naar de guesthouse. We hadden het strakke plan om in de rivier te gaan zwemmen. Dat DE zwemplek bij het drijvend houtwas goed te doen voor de jeugd en mijn vinnig ventje... ik moest er zowat uit getakeld worden wegens geen trapke ;-) (er was enkel drijvende bamboo om op te klimmen maar dat bleef dus niet braafkes liggen) ik zat al in het water eer ik dat besefte natuurlijk! Verder was ik elegant zoals als altijd uiteraard.

Na de reddingsactie ging ik me toch maar meteen wassen, zo kristal helder was dat water nu ook weer niet. En dan kon ik er weer een avondje tegen, we trokken al naar het balkon bij de receptie voor een drankje. De meisjes zaten gezellig een spelletje te spelen met een smoothie erbij en genoten van het uitzicht dat ze hadden bij het water, Jef en Joeri lagen op de kussens met wat electronica en daar heb ik me bij gezet... dit kunnen we wel gewoon worden was de conclusie. Tegen 18u waren Raf en Annick ook weer terug, aan het museum waren ze niet geraakt maar ze hadden wel op een markt geweest die nog niet helemaal opgesteld stond.

Eten op de marktWe besloten dan om tegen 19u naar de markt te gaan en daar wat te eten en rond te struinen. Het was er een gezellige drukte, geen Bangkok gevoel hier... Iedereen koos ergens wat te eten en deed dat opnieuw tot hij of zij genoeg had. Er was keuze zat... van sushi en rijstschotels tot wafels en pannenkoeken, allemaal uit het vuistje.

PS: Heb ik al verteld dat er een varaan rond zwemt, noem het gerust een krokodil want zo ziet het er dus uit (wel wat kleiner dan, ca 2 meter van kop tot staart)... precies op de plek waar wij ook rondgedobberd hebben!! Wij durven nogal he!! Mila zag hem als eerste en was zo 'enthousiast' dat heel het terras in rep en roer stond... Ah ja 9 man stormde recht om te komen kijken naar dat beest! Eens benieuwd of we morgen nog gaan zwemmen...

Wat we morgen wel gaan doen is heel mooi, dat kan ik al verklappen ;-)

groetjes Peggy&co

1. Diane:
    5 juli 2018
    Hahaha, zie het zo al voor mij. Immer elegante Peggy die uit het water moet getakeld worden 😁. Wat een avontuur. Volgende keer toch eerst eventjes kijken of er een trapke is en of er geen gevaarlijke beesten zitten 😁 Nog veen amusement ginder.
  2. Jaszy:
    6 juli 2018
    Geen uitgebreid verslagje van de slang ;)?
  3. Greet:
    Toen ik dat van die krokodil las op facebook, besefte ik dat ik dringend jouw blogs eens moest lezen. Leuke belevenissen allemaal precies, en inderdaad Peggy, jij dan dat heel mooi verwoorden. Heel tof om te lezen. Heel veel plezier daar nog en de groetjes aan iedereen. Vanaf nu word ik een trouwe volger van de blog ;-)
  4. Ilse:
    12 juli 2018
    Oké!!!!!daar had ik willen bijzijn....ons Peggy die niet zo goed uit de rivier geraakt....mij zou net hetzelfde overkomen natuurlijk....maar 1 ding was zeker we hadden dan zeker plat gelegen van het lachen. Gelukkig heb je je helpers nog die waarschijnlijk hebben geprobeerd je zo elegant mogelijk het water uit te krijgen.....nog veel plezier alvast 🤣😂