Chiang Mai Elephant Sanctuary

20 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

Erg vroeg uit ons bed vanmorgen... om 05.30u om precies te zijn! Op verlof is dat niet min he! Om 6u ontbijten en naar de taxi... euh, truck is misschien een beter woord. Met in de laadbak 2 lange banken  om op te zitten, wel overdekt, we gingen dus niet nat worden want sommigen hadden voor de regen een badpak en handdoek bij ;-) Geweldig!

Een uur en 40 minuten duurde dat ritje zeg! Waarvan meer dan een uur stevig bochtenwerk was en het laatste stuk bovendien heel stijl en erg hobbelig en glibberig... daarom dus die truck en geen luxe bus... Mila werd wit, dan geel en bijna groen ;-) we waren maar net op tijd of ze had kunnen kotsen met een prachtig uitzicht op de jungle en rijstvelden.

Joeri was niet mee en bleef hiervan gespaard... hij ging met Jef een scooter huren en een toertje doen door de regio. Annick en Raf waren beter, nog niet super maar ze konden gelukkig wel mee.

team olifant :-)De Ellende van de rit was rap vergeten toen we ter plaatse waren en de olifanten zagen staan. En al helemaal wanneer onze 'crew' den uitleg begon... laten we ze als 'prettig gestoord' omschrijven ;-) Machete en Chakkie maakten het wel dolletjes. En de olifanten zijn zo kolossaal lief en leken er even erg van te genieten als wij zelf.

Er wordt niet tegen geroepen en ze lopen waar ze lopen... ook al is het de handig, zo'n lange slurfverkeerde kant op ;-) Het 'knuffelen' is eigenlijk voederen, je houdt de banaan zo dat ze met hun slurf rond gaan om erbij te kunnen want de banaantjes gaan er vlot in natuurlijk. Die vreten dus een hele dag door een verder doen ze pipi en poopoo, familieportret :-)volgens de deskundige uitleg. Van de pipi wordt dan chang bier gemaakt naar 't schijnt...

Na het voederen gingen we in het modderbad... met zijn allen. De olifanten vonden het geweldig precies en hielpen goed met modder smijten. Iedereen dat in dat modderbad zat kwam er vanolifant op stap... kop tot teen smerig weer uit! Hier heb ik goddank geen foto's van ;-) en als ik die wel had zou ik ze er niet bij zetten.. Volgende halte was de rivier om het slijk er weer af te spoelen... daar hadden ze echt deugd van!! Wij werden natuurlijk ook weer helemaal nat gespetterd, als het de olifanten niet zijn dan doet de crew het wel even voor ze;-) maar op dat punt ben je al lang blij dat de modder weer wat weg gaat. We stapten nog naar een waterval, moesten nog even terugkeren omdat de olifanten net verder gingen en op hun kont gingen zitten... ze draaide gewoon om en liepen de andere kant op. Ook goed hoor...

Den achterkant...Ze zullen niet door de regen gewild hebben... terwijl wij dat netjes wel deden, in onzen bikini door de regen in de jungle! Den eerste dat daar in Lille mee begint in 't bos gaat het ver brengen wellicht :-D Aan, in en onder de waterval was er een pauze voorzien. Mila en ik deden nog een avontuurlijk WC bezoek... een lokale hond die ik even niet gezien had kwam me net op een smal stukje voorbij gelopen. Hij kriebelde langs mijn been en zijn staart raakte mijn hand... ik was bijna op hol geslagen, 't is dat Mila voor mij liep en ik geen kant op kon!

De eindhalte was waar we voordien ook begonnen waren, daar konden we 'douchen' en omkleden en dan stond het buffetje met eten klaar en zat het avontuur bij de olifanten er op. Enkel de rit terug nog... was weer erg maar 't ging toch iets beter omdat Mila vooraf iets ingenomen had!

In het hotel nam ik mijn eerste 'warme' douche en het deed nog deugd ook.

Joeri en Jef waren nog niet terug en ik deed een goed dutje... rond 17u waren ze er. Joeri was dolenthousiast en wil morgen nog eens!

We deden verder niet veel meer  als om 19u gaan eten, iedereen was ook wel moe nu... Toch ben ik weer tot 00.40u bezig geweest met mijn schrijfsels en foto's

1. Karen:
    20 juli 2018
    Zalig! Ik wil ook een olifant knuffelen!! 🐘😍
  2. Gerda:
    21 juli 2018
    Weeral een geweldige ervaring!Dichter bij nn olifant ga je ni geraken! Super schoon foto's! We wachten op een volgend verhaal!🤗😎
  3. Alice Vinck:
    21 juli 2018
    Wouw, wat een ervaring .Aan deze speciale vakantie gaan jullie nog lang terugdenken.En hoe is het in godsnaam mogelijk dat jullie dat zo kunnen uitpluizen waar er leuke dingen zijn om te doen.