05/09/23 Dreams come true !

6 september 2023 - Koh Tao, Thailand

Vandaag gingen we op kijkjacht... als doelwit hadden we haaien (kleintjes) en zeeschildpadden (zo groot mogelijk) op de verlanglijst.

Mila wilde al lang eens een zeeschildpad zien, daarom kwamen we ook opnieuw naar Koh Tao, hier heb je wel een goede kans om ze te spotten. Tot heden hadden we wat dat betreft geen geluk, want soms zitten ze ook wel bij 'ons' in de baai. Vandaar dat we andere snorkelwateren gingen verkennen.

We begonnen bij Aow Luek beach, daar is een mooi gezond koraalrif en ook de Black Tip Reef Sharks zitten er. We hebben er een mooie sessie rondgedobberd en inderdaad de haaien gezien, die filmpjes hebben we nog niet bekeken, maar ze zijn er wel... volgt nog ;-)

de achterste rij stoelen

Aow Luek beach (Het ziet er rustig uit maar dat was het niet)

Het strand lag vol, dus wij gingen op de dumpplek zitten, wel lekker in de schaduw onder een strooien dakje...

even eten tussendoor

Even eten onderweg

Volgende stop, Haai baai ofte shark bay... heel populair (lees superdruk) maar daar woont op zijn minst 1 zeeschildpad die meestal wel te zien is. We trotseerden de drukte in de hoop het dier te zien... iemand zei ons dat we letterlijk konden zien waar hij of zij zou zitten... daar waar de mensen in hun lifejackets te water gelaten worden van op de toeristen boten, daar kan nog bij gezegd worden dat ze dan luid beginnen gillen en stom doen wanneer ze effectief iets zien in het water. Echt erg hoe sommige mensen ZERO respect hebben... Ik besef volledig dat ik dit zeg terwijl ik ook met de vlieger hierheen gekomen ben en blablabla, die discussie voer ik wel met mezelf.

Ik had het geluk een momentje te hebben met een kleinere zeeschildpad toen ik alleen lag rond te dobberen (ik bleef wat weg van de meute en kreeg daar wat voor terug, ontroerend mooi) Ik bleef bij de kleinere schildpad en probeerde Mila en Joeri te seinen waar ik was. Mila had me gehoord en gezien en kwam af, zij kon filmen, ik was zelf ongewapend te water gegaan, wat ik nadien wel jammer vond toen de schildpad bij mij boven kwam om te ademen :-)

Toen Mila en ik samen waren kon zij filmen, maar zo dicht als de eerste keer kwam hij niet meer.

JOEPIE... zeeschildpad!!

turtle (nog eens)

Waar de drukte op het water bezig was, daar zat een heel grote schildpad... daar had Mila een momentje mee gehad voordat de grote groep mensen van een boot trip hem in de gaten kregen. Ze was een kleine schildpad aan 't volgen toen de grote ineens in beeld kwam gezwommen! Bij de Filmpjes kan je dat moment zien. Een droom die uitkomt voor Mila... Hoppaaaa! Een heel dubbel gevoel van medelijden met de schildpad die hier woont, maar tegelijk wel heel blij dat we het deden...

We konden de drukte verlaten... met een nieuwe hond als gezelschap ;-)

De hond gaat mee he

En het gaf ons gelijk een reden om een schildpad souvenir te kopen, we hadden ons voorgenomen om dat te doen eens we ze in 't echt gezien hadden. Nog even halt gehouden in Mae Haad dus, voor souvenirs, de propere was en... voor extra geld, het gaat vlot eens we op dreef zijn ;-) maar wat een tijd hebben we hier ook. 'dat pakken ze nie meer af' zeggen ze dan in de kempen zeker...

Vervolgens reden we naar het hotel om ons op te frissen, om daarna weer terug te rijden om te gaan eten bij de Juicy Burger... voor mij de eerste burger, maar ik had me gespaard voor deze wellicht, ik had iets met brie en honingmosterd met wedges (ipv gewone frieten)... mo echt wel kei lekker!

En daarna in 't hotel nog een chance dat het net het late happy hour was (van 21 tot 22 uur) Wat een dagje :-)