09/09/2023 en 10/09/23 Dagje wandelen in Bangkok en weer naar huis

12 september 2023 - Lille, België

We zijn intussen al thuis, maar de laatste dag Bangkok zal ik toch ook nog even bijschrijven ;-)

Mila haar kamer werd al uitgecheckt, die van ons hadden we een extra nacht betaald zodat we 's avonds zeker nog wat konden rusten voor vertrek.

Omdat het ontbijt niet inbegrepen was, gingen we op jacht naar iets eetbaars. 100 meter naar links hadden we al prijs, we stapten bij het Cosmic Café binnen en waren erg content over de lekkere koffie, ice chocolade en amandel croissants.

Ontbijtje bij Cosmic Café

Nadien zijn we verder naar de brug, waaronder de Sathorn pier zit  'gewandeld'... dat is niet ver, toch wordt wandelen al snel eerder 'strompelen' of zoiets. We hadden voor vandaag eigenlijk geen plannen, maar besloten om wat rond te hangen in de regio van het koninklijk Paleis e.d. Daar geraak je gemakkelijk met de Chao Phraya Express Boat. Voor 16 THB ben je weg en je stapt af waar het je best uitkomt. Onderweg kan je wat naar de gebouwen kijken.

Op de Express Boat

Het was extra warm vandaag en vollenbak zon... dan moet je echt kiezen tussen schaduw hoppen of smelten ;-) Gelukkig konden we daar een paraplu lenen voor de stukken waar geen schaduw was... bij video's is er ook een stukje van een muzikale parade, in die verzengende hitte, zonder parapluke... geen pretje, lijkt me

Wat Phra Kaew

pauze

De Wat Phra Kaew ... eens van ver naar gekeken en dan door de mooie Wat Pho area gewandeld, heel op het gemakje hoor, het ging meer om de sfeer en wat foto's nemen, dan om echt te bezoeken. Het waren de laatste uren van de reis die we nog wilden vullen met iets leuks, want eigenlijk hadden we op dat punt 'onze stal geroken' zoals ze dat hier in de kempen zeggen... en dan wil je weer naar huis, hè.

oudjes op wandeljoehoe, kijk es naar hier

portaal

De terugtocht naar het hotel deden we weer per boot, deze zat goed vol, dus moesten we rechtstaan... ik wilde even op een trapje gaan zitten, maar dat ging niet door zenne... no sitting on the stairs he... wat was aai thinking seg!  :-D (En die 2 ander mij goed uitlachen natuurlijk)

op de boot

Een snelle foto van die 2, op een moment dat er even geen 10 mensen rond stonden! Kijk vooral ook bij video's naar de chaos die aan de foto voorafging ;-)

We stapten van de Sathorn Pier nog even naar de Robinson (shoppingcenter) voor de laatste souvenirs en daarna naar het hotel... tijd om nog wat te rusten en ons klaarmaken voor de avondwandeling *lees, jacht op eten in de avond.

Er hing een vies luchtje in onze kamer, het was ons niet duidelijk waar het aan lag, maar het gaf ons het strakke plan om nog even naar het zwembad te tenen. Zodra we goed en wel geïnstalleerd waren... begon het... jawel, te regenen ;-) De zwembadsessie is samengevat in een korte video... bij video's te zien dus ;-)

Dan maar terug naar de stinkende kamer, daar wat lekkere geur in 't rond gespoten en om beurten de douche in, gevolgd door platte rust en een gezichtsmaskertje... dat hadden voorhanden omdat alleen Mila aan zoiets denkt. Even ontspannen tussendoor met masker dus... foto's op aanvraag :-D

Onze jacht naar eten viel letterlijk in het water vanwege de regen die maar bleef vallen. Dat was niet erg want er is gewoon een restaurant in het hotel natuurlijk, daar gingen we dan maar eten om het gemakkelijk te houden.

Om 22 u plaatselijke tijd gingen we uitchecken en even wachten op de GRAB-chauffeur, op dat moment kwam er nog een vettig ventje een massage op de kamer bestellen... we hoorden de dame van de receptie echt tientallen keren zeggen dat het enkel massage mocht zijn dat het 'not allowed' was om meer te doen. Die mens was er niet content mee, maar we zagen hem wel betalen... en ik hoop van harte dat ze daar minstens een zwarte band in judo heen gestuurd hebben en geen lieve jonge dame :-/

Verder zijn we mooi op tijd met alles in de luchthaven geraakt. Daar hebben we nog wat in de duty free shops rondgehangen, we vertrokken om 02:30 uur lokale tijd. Je kan wat proberen te slapen, maar in mijn geval lukt dat gewoonlijk niet, niettemin kende het een vlot verloop. De luchthaven in Doha is wel mooi, daar konden we ook wat rondkijken en we gingen wat eten en drinken bij Joe & the Juice (prijzig, maar wel lekker)

Hamad International Airport Doha

plantjes in de luchthaven

De tweede vlucht was op zich ook goed, maar de dame voor ons Mila had besloten om echt heeeel de vlucht lang (7 uren, overdag wel te verstaan) haar zetel plat te leggen, ook tijdens eten e.d.... dat is gewoon hatelijk. Daar wordt soms letterlijk om gevochten op de vlieger he... en ik snap dat heel goed, maar zelf zijn wij zijn daar dan weer te braaf voor.

Onze laatste chauffeur (ons eigenste Maud) kwam ook in een perfecte timing aan om ons op te halen in Düsseldorf. Op weg naar huis hebben we een soort van traditie om bij MC Donalds te stoppen, zodat we ons daar thuis dan niet mee bezig moeten houden ... dat was nu een Burger King voor de verandering, maar we konden er weer tegen tot 's anderendaags.

Om 16:52 uur trok ik officieel de laatste foto van de reis... de tempel van Lille city ;-)

Lille City

We hadden een geweldige trip, de grote lijnen staan hier genoteerd, maar er zijn nog zoveel andere kleine dingetjes die je niet op foto kan vatten en/of beschrijven. We kwamen er achter dat we alweer te veel kleding mee hadden, dat een gezichtsmasker niet plakt op een baard, dat Mila in wezen een beetje Thais is en dat we gerust nog eens kunnen terug gaan bij gelegenheid! :-)

1. Diane:
    12 september 2023
    Super reis, super verslag! We hebben mee genoten!
    En nu terug aklimatiseren en nog nagenieten!
  2. Gerda:
    12 september 2023
    🥰 Mooie reis !! Knappe verhalen!👌Zal ongetwijfeld voor herhaling vatbaar zijn!! Maar nu; Home sweet home!!