04/09/23 Tropisch oud worden ;-)

6 september 2023 - Koh Tao, Thailand

Om 6 uur stond bibi al op het strand om de zonsopgang te fotograferen, het was wel weer heel bewolkt, maar het is wat het is he...

IMG_1129

De eerste boot met duikers arriveerde al in de baai toen ik weer naar de kamer vertrok, de dag kon beginnen.

Om 9 u ontbijten en nadien hier snorkelen. Om 13 u, toen we net op het strand begonnen te eten, begon het keihard te regenen en zijn we het restaurant in gevlucht met ons talloren vol eten.  Het bleef een hele tijd goed door regenen, toen het even wat minderde konden we naar de kamers. Het plan om in de namiddag zeeschildpadden te gaan spotten in Shark Bay ging bij deze niet door omdat het te laat zou zijn en niet meer de moeite om te vertrekken. Dat zullen we morgen dan wel doen.

Na de regen konden we hier nog wel het water in en nu hebben we officieel allemaal een Black Tip reef shark gezien die hier rondzwemt... en Mila heeft er zelfs beelden van kunnen maken! Geen reden tot paniek hoor, het gaat hier om jonge dieren, Joeri schat hem ca 80 cm.

Black tip reef shark (baby) Betere foto's volgen nog wel.

Viske🐠 🐠

Net op tijd uitgesnorkeld om van Happy Hour te profiteren... 2 cocktails voor de prijs van 1, daar doet zelfs onze kleine aan mee ;-)

IMG_1134

Na het douchen gingen we met de scooters naar Mae Haad, de eerste stop was ergens bij een laundry service om onze was te droppen, morgen kunnen we die weer properkes ophalen, dat ga ik nog missen als ik terug ben, denk ik ;-)

We hadden een eettent gegoogled, maar dat bleek gesloten te zijn, en dat is dus helemaal niet erg op dit eiland, er is sowieso overal meer eten dan we op kunnen.

Nadien gingen we nog voor een echt dessert en echte koffie in Café del sol. Dat doen ze hier in Thailand zo niet, dessertjes eten bedoel ik het dan, en de koffie is meestal oploskoffie van de niet erg lekkere soort... wij zijn wat dat betreft verwende Belgen vrees ik. In dit café was alles inderdaad huisgemaakt, van de taart tot het ijs en slagroom toe. En dat het lekker was weten we nu ook ;-)

Zo kunde dus gemakkelijk oud worden... Schol op ieders gezondheid nog!

1. Joeri:
    6 september 2023
    Een ideale verjaardag weeral dus. Verleden jaar in Kopenhagen op een MSC cruise richting Noorwegen en nu op een tropisch Bounty eiland.