Hallo Marokko! (15/02/17)

15 februari 2017 - Fez, Marokko

De tip van vrienden 't schijnt dat Marokko ook wel tof is' werd impulsief omgezet in een 'onlinebooking'... 4dagen naar Fez om eens te zien wat we er van vinden.

Voila, en nu zitten we voor het eerst zonder kinderen, met de tipgevers prinsheerlijk in Fez dus Ik ben alvast fan! Hoewel we op dag 1 uitsluitend met de naailes bezig waren, met oa de klassieker vd veel te dure taxi die ons op totaaal de verkeerde plaats had afgezet.Riad Alya Maar daardoor ontdekten we wel enkele parels die we anders nooit gezien zouden hebben. En zodoende hebben we lekker gegeten in een prachtige locatie, om nadien wel weer in een te dure taxi weg te rijden op zoek naar onze 'riad', wat een soort B&B is met de kamers rond een tuin. Uiteindelijk is het gelukt en we werden er goed ontvangen.Dar Aliane De riad waar we eerder per ongeluk gedropt werden en diegene waar we gegeten hadden waren wel een stuk 'chiquer' dan die van ons maar hij kan er goed mee door en het geld dat we uitsparen zal weer wel een andere Marokkaanse handelaar ten goede komen .
Verder hadden we na de munt thee het strakke plan om naar het 'Royal Palace' te stappen. We hadden beter moeten weten misschien want de eerste wandeling is traditioneel de moeilijkste... we liepen met Joeri zijn gps recht naar een ENORME muur die rond een wellicht prachtig gebouw staat. En dan te bedenken dat we niet eens ne foto mochten maken van die muur!! Foute boel want we dachten iets geweldig mooi te zien te krijgen...
Dan maar terug richting riad, onderweg een lekker fruitslaatje genomen. fruitsaladeDaarna terug naar de kamer om ons wat op te knappen. Nadien weer op stap om nog wat te eten te zoeken, gezien ik al vergeten ben wat het was, zal het niet bijzonder geweest zijn. We gingen ook nog even een shoppingcenter binnen dat tot 22u open was.

Ps: ik probeer nog losse foto's toe te voegen. Eens thuis zal ik een poging doen om ze in het verhaal te proppen.