01/09/23 Verhuis per taxi en catamaran.

4 september 2023 - Ko Tao, Thailand

Alles weer terug in de koffers... na uitchecken en ontbijt konden we mooi op tijd in de auto stappen bij een rustige chauffeur, die ons naar Chumpon bij de Lomprayah haven ging afzetten. Na de aangename rit moesten we daar een uurke wachten, met een vers sapje erbij is dat zo voorbij. Er was een stevige wind, Mila en Joeri namen voor de zekerheid toch maar een pilletje tegen reisziekte. Tegen dat de boot er was begon het net te regenen, we zagen allemaal verzopen kiekens van de boot aan land stappen... zelf hadden we meer geluk, toen wij aan boord konden was het net weer over.

De lompraya pier

Wij stapten als eerste op de boot, en kozen een plekje zoveel mogelijk in 't midden omdat het daar het minste wiebelt... want de zee was nogal wild.

Alles ging goed, Mila heeft haar ogen dichtgehouden en wat muziek geluisterd, zonder problemen kwamen we op Ko Tao aan wal. Onze Pick up van het hotel bleek al vol te zitten, waardoor we even moesten wachten onder een boomke. 15 minuutjes later was er een andere lift en konden we wel mee.

Ko Tao

Ons hotel ligt aan de andere kant van de berg, waar het wat rustiger is, hoewel we wel meteen merken dat het in het algemeen sowieso overal drukker geworden is tegenover vorige keer dat we hier waren (maar dat is ook al 11 jaar geleden intussen)

Als eerste gingen we even bekomen van de verhuizing en efkes rusten op de kamer. Nadien toch nog even de zwemtenues aan en al eens op verkenning in de zee met de zwembrilletjes. Morgen gaan we echt kunnen snorkelen als we hier de snorkels huren.

Tanote bay

We dronken een cocktailtje, en het bleek happy hour te zijn tussen 17 en 18 uur... goed dat we dat weten zeg :-)

We gingen hier ook eten nadien, dat was het gemakkelijkste en 't was lekker ook

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade