Apen en kaarslicht

19 augustus 2012 - Khao Sok, Thailand

Actieve dag gehad, rustig begonnen met ontbijt en een spelletje pool biljart... voor je 't weet kan je alweer eten. We aten voor het gemak hier in de resort want om 13u kwam de gids en gingen we het regenwoud in.

Wat een belevenis zeg... ik denk wel dat we geluk hadden met de gids, hij sprak vrij goed Engels en dat is wel heel handig. De apen zaten al op ons te wachten, leuk! We zagen veel beestjes, zoals vogels, dragonfly, grote vlinders, eekhoorns, gecco's, BLOEDZUIGERS aap(vooral op de voeten). Verder ook olifantenuitwerpselen, hoewel dat toch aanzienlijk kleiner is dan de olifant zelf... de gids was onlangs bijna op tijgers gelopen, voor 't eerst en hij had zich toch maar uit voeten gemaakt met zijn volgers. De tocht was niet gewoon over een padje lopen he, maar klimmen, langs steile wanden en de rivier over... het zwaardere aan de voet van een boompjewerk zeg maar!

Toen we al een eind weg (lees oververhit) waren, konden we zwemmen in de rivier of gewoon wat afkoelen... dat deed deugd!

hop van steen naar steen de rivier overWe zijn 5 uur op pad geweest daar en dat laat zich voelen. Iedereen is moe als we terug aan de auto komen.

We willen natuurlijk allemaal in de douche en net toen Mila en ik daarin staan (ik was de haartjes van Mila aan 't spoelen)... pats, zonder electriciteit! Stekedonker en ijskoud water, nat en nie gewassen... daar stonden we dan. Even afgewacht, nog niks en na een kwartier noppes. Dan maar een handdoekske om en nog wachten, Maud was intussen al gaan verwittigen bij den baas van 't spel... er gebeurde niks dus ik toch maar terug in de douche met een zaklamp aan een haakje in ijskoud water maar tenminste proper!! Hup proper gewassen gaan eten... er was een elentrieker onderweg werd ons verteld, 't komt nog in orde!

Een half uurke later PATS, overal de lichten uit! Speciaal zenne, da achtervolgde ons gewoon en toen zat iedereen zonder 'power' maar ze kwamen al rap met kaarsen en de mededeling dat 't nie lang ging duren, dit werd toch een dik half uur.. maar het kwam weer goed.

Morgen gaan we, als het er oke uitziet met de olifanten op stap...

Saluuukes...

1. Alice Vinck:
    19 augustus 2012
    Plezant zeg ,het regenwoud in.Wat een geluk met een gids en zoveel beestjes.Met die apekuren hebt ge toch getelt dat ge met zijn allen terug uit dat woud zijt gekomen.Die bloedzuigers en die oliefantenuitwerpselen 't is zoiets anders dan bij ons.De eerste soort noemen ze bij ons de regering en die uitwerpselen ,trapt ge erin moet ge ne lotto invullen.Groetjes en veel lol Frans en Alice.
  2. Karen:
    19 augustus 2012
    Amai, waauw! Blijkbaar een tijdje mijn mails niet meer gelezen, maar nu ben ik weer bij. Terwijl wij zo passief mogelijk blijven met deze hitte, beleven jullie de dolste avonturen (ook in de hitte). Een vakantie om nooit meer te vergeten, dat is zeker! Wat een avonturen! 'Cool!'
    Dikke plak-knuffel
    Karen
  3. Ilse:
    20 augustus 2012
    En Peggy?was het grote paniek in het regenwoud toen nen bloedzuiger uwe voet had gevonden? Of zijde kalm gebleven want daar had ge toch wel het meeste schrik van hé?Maar het ziet er allemaal weeral superleuk uit ik ben benieuwd naar de olifantjes dikke kus ilse
  4. Ilse:
  5. Peggy:
    20 augustus 2012
    Omdat Mila(hoewel goed voorbereid) toch erg geschrokken was bij de eerste bloedzuiger MOEST ik wel doen alsof het echt niks was he! En het is ook niks eigenlijk, alleen niet leuk...