verhuis naar Khao Sok

17 augustus 2012 - Khao Sok, Thailand

Wat vroeger opgestaan vandaag, met de eertste tropische regen (een kwartier, bakken water) daarna was het weer gewoon warm, wel iets frisser als gisteren gelukkig...

Tegen 10u is de taxi er, en zijn we weg. De eerste rit brengt ons naar de luchthaven, er hangen toch wel veel wolken die er dreigend uitzien. Eens aangekomen op Krabi Airport is het wachten op de volgende taxi, we gebruiken de tijd om wat te shoppen. De chauffeur had wat vertraging, door het regenweer denken we... verder verloopt alles prima tijdens de lange rit, we stoppen geregeld, eten onderweg en sommigen doen een dutje. Ik houd me bezig met een flesje cola, tenminste met het droogmaken van mijn kleren en voeten nadat er een 'ongelukje' was gebeurd...

In Khao Sok is het heel mooi, dat hebben we al gezien. Het is een groot National Parc, echt de jungle en we slapen in een boomhut. Dit is een speciale plek, je moet het zien en beeldje bij de ingang v h hotelhoren... uniek. Maar wel toeristisch, we hadden het ons iets rustiger voorgesteld. We deden een wandelingetje en genoten van het uitzicht en begonnen al rap te plakken van kop tot teen want dat is het nadeel natuurlijk, het is hier warm en vochtig. Je moet niks te doen om te zweten als een rund! mangosteen

We stopten bij een vriendelijke dame voor een smoothy en fruit, banaan en mangosteen. De laatste is ons onbekend dus fruit van de dag... echt kei lekker, de schil is verschrikkelijk van smaak maar de witte partjes zijn super.

poesjeDe meisjes vonden deze kitten zo koddig, dus ook een dier van de dag!

deze zie je veel in de voortuintjes

De voortuintjes zijn vaak versierd met mini tempeltjes, ziet er altijd wel gezellig uit maar tot op heden nog niet nagevraagd wat de bedoeling is.

Intussen weten we ook al dat je hier lekker kan eten in de resort maar ook in de buurt is er keuze genoeg en ziet het er allemaal gezellig uit. Morgen waarschijnlijk the Banana Restaurant...

Verder gaan we morgen de rivier op, met een kano of camionband... daar zijn we nog niet uit eigenlijk.

Baaaaiiiii

1. Tamara, hans en lowi:
    17 augustus 2012
    hallo reizigers, t'is weer fijn om jullie reisverslag te lezen, en heeft ons mila al een poesje gekozen om mee naar huis te nemen, den dierenvriend.
    Ben benieuwd of jullie deze nacht gaan slapen met al die geluiden van die jungle-beesten.
    Ja peggy ge plakte nog ni genoeg van dat tropisch weer, dat ge der nog ne cola hebt bijgekapt, das ni handig hé, t'is hier ook tropisch warm voor de moment, dit weekend verwachten ze 34 graden, dus ge ziet hier ook plakweer.
    tot morgen en dikke kus aan maud en mila xxxx en ook voor jullie natuurlijk
  2. Caroline:
    17 augustus 2012
    Hela,

Dat zweten dat kennen we hier nu ook. En niet alleen van het niks doen want ons Ilske en ik hebben de opvang in orde gemaakt...jongens...zweten gelijk een paard!!!!

Groetjes,
    Caroline
  3. Peggy:
    18 augustus 2012
    @ Caroline en Ilse: oooh, da's wel jammer dat je net met het warme weer moest zwoegen natuurlijk... en aan mij hebben jullie ook niks! 't zal wel mooi geworden zijn, daar twijfel ik niet aan. x
  4. Heidi:
    Zoals reeds eerder gemeld, éééééééééééééél hot hier. Jullie huis staat er nog, den Aldi ook en Pukkelpop is bezig... voorlopig zonder storm in het vooruitzicht...fingers crossed.
    Geniet van jullie ongetwijfeld prachtige reis. Groetjes van het Eilandje (klinkt ook wel wat vakantie-achtig hé).
    Ps: Ik ga niks meer liken, want had er niet bij nagedacht dat dit dan op mijn facebookprofiel geplaatst wordt en zo lezen er heel wat meer mensen mee dan je zou denken. (en dan ik gedacht had)
  5. Alice Vinck:
    18 augustus 2012
    Weer een nieuwe lokatie en weer een nieuw verhaal.Een tropische regen ,moet je ook eens meegemaakt hebben .Al goed dat er niet veel verschil is achteraf.Ofwel nat van water ofwel nat van zweet. En jullie zijn toch wel echte durvers.Zo onderweg van alle dingen eten en drinken die ongekend zijn ,ik vind dit echt wel een prestatie.Groetjes Frans en Alice.