Hoe was Fez/Marokko?

20 februari 2017 - Lille, België

Wat vond ik nu van Fez?

Wel, dat is echt een aanrader!

Tenminste, als je van werelderfgoed en wat cultuur houdt. Het hele leuke er aan is wel dat je zo snel daar bent! De cultuurschok was bijna groot als met Vietnam en Thailand maar daarvoor ben je 24 uur reistijd en een kapitaal aan tickets kwijt. Wil je enkel vlees op een glanzende toog in een plastiekje zien liggen, liefst met de pot Dettol in de buurt, blijf er dan weg want achter elke hoek kan een beenhouwer zitten, dat weet je niet op voorhand ;-)  en daar hangt van alles dat wij hier niet te zien krijgen in de winkel!

Wat ook opgevallen is dat men de toeristen vrij goed gerust laat, ik bedoel dat ze je niet overal willen binnenlokken in de winkeltjes ed. En stel dat je zelf ergens naar iets gaat kijken, dan nog wachten ze wat af. Als je wat vragen stelt krijg je wel meteen een lesje over het product en willen ze alles vertellen. Ze lijken goed te begrijpen dat ze je anders wegjagen... kortom, ik vond wat dat betreft de sfeer veel aangenamer dan vb Turkije waar je amper durft kijken naar iets want dan laten ze niet meer los.

De mensen waren allemaal vriendelijk ook, de meesten zullen zelf niets zeggen maar knik of zeg je goedendag of vraag je iets dan kwamen ze allemaal los en werd het steeds een geanimeerd gesprek. De meeste Marokkanen spreken zoals de meeste Belgen (behalve ikke dan) ook Frans, Engels ging ook wel vond ik hoewel Frans wel algemener zal zijn bij de oudere generatie wellicht.

Voila, dit was ons kort tripje naar Fes en nu ga ik me voorbereiden want volgende week ga ik met de meisjes naar Rome :-)

Groetjes, Peggy

1. Diane:
    20 februari 2017
    Weeral een ervaring rijker. Amaai, globetrotters! Geniet ervan. Groetjes uit het koude, miezerige Belgie.
  2. Karen:
    20 februari 2017
    Super!! Van Rome wil ik ook wel een reisverslag, hihi. Daar wil ik al lang een keertje naartoe.
  3. Alice Vinck:
    21 februari 2017
    Ziet er mij een heel leuk land uit. En misschien komt er nog weleens een volgende keer.