Koh Tao, we komen er aan

23 augustus 2012 - Koh Tao, Thailand

Het ontbijt in ons hotel stelde niet veel voor, je kon nochtans kiezen uit 3 dingen... maar de keuze moest wel eieren, saucisse en toast zijn want de rest was er niet! Jammer, zeker als je weet dat 20 meter verder een goed plekje is om te eten... we doen ons best en stappen dan naar de overkant om weer ons best te doen met de Dim Sum's aldaar mmmm die zijn lekker!

Om 11.30u werden we opgepikt door een minibus, om 1km verder over te stappen op een grote bus, deze zijn wel heel mooi hier... een groot schilderij eigenlijk. Eens we daar goed en wel mee vertrokken zijn, passeren we het hotel weer... dat zal wel Thaise logica zijn en daar zijn we niet zo goed mee weg blijkbaar. De bestemming was ietwat chaotisch met veel Thaise logica maar het lukte behoorlijk. Mila en Joeri kregen eerder al het transportiets om zeeziekte te vermijden want we hadden weer het het geluk dat er veel wind was. Het opstappen enz verliep vlot, geen 4 plaatsjes naast elkaar dus vier op een rij achter elkaar tegen de gang dan. Die catamaran speedboot ging goed vooruit en er werden veel mensen ziek maar daar waren wij NIET bij!! Lang leve de pillekes van Grobbendonk en bhoeoeoe aan touristil... want we hebben de indruk dat Mila daar telkens zo'n last van had.

De aankomst bij Koh Tao was ook efkes druk en benauwd maar onze pick up stond te wachten en we konden even in de schaduw zitten tot iedereen klaar was om te vertekken. Ons hotel ligt aan de rustige kant van het eiland, het laatste stuk van de weg is nog niet klaar en met gevolg nogal hobbelig. Het is hier wel echt heel mooi op het eerste zicht en het hotel is nog nieuw... dus alles nog piekfijn in orde en proper, wel op toeristen afgestemd met moderne badkamer enz, heel mooi wel maar minder Thais...

We gingen alvast een keertje snorkelen... wauw! We kennen er niet veel van en dat is uitzicht bij restaurantzelfs niet nodig gewoon kop in 't water en je ziet mooie vissen en koralen...

Gezien er problemen waren met de internet verbinding (je zit hier dan ook op een rotsblok van 7 bij 4 km) lukte het niet meteen om iets te posten, maar we blijven proberen he...

In het restaurant zagen we nog een schoon beestje ;-) in het restaurant :-) voor de liefhebbers ca 25 lang, volgens Joeri een Tokkeh.

Hup, en nu gaan we snorkelen!

saluuuuut

1. Karen:
    23 augustus 2012
    Hier is't ondertussen een heel pak afgekoeld. Dus geniet nog maar van die tropische temperaturen. Gelukkig dat er niemand van jullie ziek is geworden tijdens de reis, want dan duurt zo'n reis wel erg lang. Geniet van het snorkelen en van de 'weeral' mooie natuur. Ik heb eens gezien bij google afbeeldingen en er was inderdaad een mannelijke Tokkeh die hard op jullie foto leek. Hiphiphoera voor Joeri! Nog veel plezier ginder!
    groetjes
    Karen
  2. Tamara, hans en lowi:
    23 augustus 2012
    dim sum als ontbijt, dat kan ni slecht zijn hé, alleen de lijn hé al die gefrituurde dingen, maar ja t'is vakantie dan mag dat hé, allez geen zieke dochter deze keer dat valt goe mee dan, heb nog aan ons mila gedacht, met die boottocht. Een kleine tip als je gaat snorkelen, doe een slechte t-shirt aan, want je ligt op het water en dat zout van de zee in combinatie met de zon kan pijnlijk zijn, tante spreekt van ondervinding, heb het meegemaakt in kenia, was precies een nieuwe soort gekookte kreeft.Voor de rest amuseer jullie maar want de vakantie is al 2/3 gepasseerd, xxx en tot morgen
  3. Peggy:
    @ Tamara,

Dim Sums (vietnamees voor bamboe mandje) worden gestoomd en niet gefrituurd. Het was trouwens een vietnamees resto en daar werd alleen rauw of gestoomd eten bereid. Al bij al hadden we de avond ervoor eerst veel te dure pizza's gegeten (lekker decadent westers) en zijn we enkele uren later met een hongertje vlak naast het hotel in dat vietnamees restaurantje verzeild. Daar hebben we 4 cola's, ne sprite en nen hele stapel dim sums gegeten en moesten we op 't eind net iets meer dan 5 Euro betalen. Als je je een beetje weg houdt van toeristen en toeristische plaatsen wordt het eten hier echt spotgoedkoop. De cola, een gekoeld fleske van 33cl kostte daar bvb 12 Baht ofte 0,25 Euro.

We hebben ons vandaag goed ingesmeerd en ingeolied en hebben van na het ontbijt (10.30) tot nu (16.00) aan't snorkelen en 'zonnen' geweest. voor verdere dagelijkse avonturen moet je maar het dagverslag van Peggy lezen.

Doeiiiiiiiiiii
  4. Jaszy:
    23 augustus 2012
    Suuuuupercool hè da snorkele!!
    Ik heb da ook al een paar keer gedaan!!
    Gelukkig waren jullie er niet bij van dat zeeziek zijn anders is het geen leuke boottocht hè!!
    Maar ja amuzeer jullie nog en maak er nog een mega-coole-geweldige-fantastische-leuke-super-zotte-toffe-vette enz.. vakantie van!!!

Groetjes,
    Mien
  5. Heidi Janssens:
    23 augustus 2012
    Amaai zeg, jullie hebben al een super coole vakantie tot nog toe. Ben benieuwd naar wat er nog komen gaat. Geniet er maar van. Ik heb mijn eerste werkweek al achter de rug.
    Groetjes,
    Heidi, Kaat en Gitte
  6. Alice Vinck:
    23 augustus 2012
    Wat hebben jullie een leuke vakantie.En eigenlijk zo lijkt het mij gaat alles zoals jullie het gepland hebben. Ja ,je moet ook een beetje geluk hebben dat je op iedereen kan rekenen om alzo de vakantie te doen slagen.Want alles moet toch op voorhand afgesproken worden.Ik gun het jullie van harte .Nog fijne dagen gewenst.Groetjes Frans en Alice.