Wat een leven

23 augustus 2012 - Koh Tao, Thailand

Maud die een hele dag aan 't zwembad onder een boomke zat (af en toe een duik nemen natuurlijk) Iemand vroeg hoe het met Maud was... This is it zenne! Meer heeft ze niet nodig... of misschien een Laura(ke) ofzo om wat mee te kletsen tussendoor. Zij is ook degene die na een helse rit kan vragen waar we het over hebben... "'t was ne slechte chauffeur Maud" en zij dan "oh ja, dat heb ik nie gemerkt ik was mijn muziek aan 't luisteren" Hoe 'puber' kan je zijn he! Het gaat haar dus goed af, misschien soms wat benauwd van de hitte... maar ja, daar is het zwembad dan weer goed voor!

Mila die de hele dag in de zee dartelt (is ook al een tikje bruin intussen). Van haar zien weMila in aktie meestal haar achterste dat net boven het water komt piepen, ze is een soort zeemeermin geworden denken we. Snorkelen, dood koraal opduiken en ergens weer neerleggen op de bodem zodat ze er steeds bij kan... alles wat ze mooi vond toen ze er voorbij kwam ligt nu op 'haar plekje' naast de rots vooraan in het water.

Joeri en ik hebben ook gesnorkeld, dat is echt makkelijk hier. Als je het water ingaat zie je meteen de mooiste vissen. Je stapt hier dus gewoon een aquarium in, speciaal hoor. En die vissen doen gewoon hun ding, die maken er geen punt van dat je er voorbij zwemt. Ik kijk meestal wat in de verte om te zien waar er meerdere vissen zitten en laat me er dan over drijven. Eens je boven de vissen bent zijn hun kleuren nog mooier. Zeekomkommer zit hier ook (volgens Joeri, en hem kunnen we dus volgens Karen op zijn woord geloven he)... maar geen foto's want onder water kunnen we geen digitale foto's maken wat nu wel even heel jammer is.

W'k ben es curieus wa weer 't ga weurree zijn pas van het strand gegaan om te eten en nadien omdat er een onweer aankwam... het zag eruit alsof het ging kletteren maar dat bleek wel mee te vallen. Een kwartier stevige regen en nog een poosje wat gewone regen en klaar was het.

Toen het over was even een wandelingetje gedaan, eens Tanote Baygekeken bij het winkeltje wat verderop, je kon er ook iets eten dus gelijk een tafeltje gereserveerd om te eten tegen 19u. Vriendelijk vrouwtje, echt iets voor ons... de plaatselijke poezenmoeder, 20 kattebeesten liepen daar rond... allemaal met goed gevulde buikjes! Maar niet verder zeggen want die van de voedselinspectie mogen het nie weten he!

Het poezen terras

En het was weer lekker hoor, de meisjes en ik kiezen meestal iets met weinig risico's en iets dat niet pikant is. Joeri durft wat meer en heeft ook altijd wat lekkers, vaak wel pikanter dan.

Morgen gaan we naar de stad, motorbikes huren... aan deze kant van het eiland is buiten enkele resorts en het winkeltje niets te zien dus gaan we onze grenzen wat verleggen tussen de snorkel en zwemsessies door.

Groetjessss

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Peggy:
    23 augustus 2012
    Geen actie foto van Maud, ze was niet heel actief namelijk... en zat vooral bij het zwembad en de rest op het strand.
  2. Oma:
    23 augustus 2012
    hallo hier duffel
    inderdaad wij zien alleen mila haar kontje boven het water uitsteken
    ze hebben het daar best naar hun zin zo te horen en te zien
    maud op haar luie kont aan't zwembad en mila dartel in het water
    profiteer er maar goed van, het weer hier is momenteel nog goed maar voor komend weekend geven ze nog amper 18 gr en traditioneel "REGEN" dus geniet nog van de zon
    groetjes opa en oma xxx
  3. Ilse:
    Hallo,

Het ziet er weer héél leuk uit hé en het is inderdaad zoals oma zegt geniet (ook al is da soms moeilijk)toch nog maar van de lekkere warmte daar want tot hiertoe mochten we zeker nie klagen maar als ik nu (vrijdagmorgen om 9u41)naar buiten kijk dan word ik toch een beetje triest net zoals het buiten is want ik wil GEEN regen!!!(regent nu nog nie maar straks gaat het dat wel doen) Dan zullen vanmiddag samen me ons bomma maar héél véél zonnetjes knutselen op onze cupcakes....misschien helpt dat wel.Dikke kus en genieten genieten genieten is de boodschap!!!!!
  4. Ilse:
    Hallo,

5. Tamara, hans en lowi:
    24 augustus 2012
    hallo thailanders, das weer typisch maud, compleet van de wereld als ze naar haar muziek aan het luisteren is, maar zoveel te beter dat ze niets van de zotte rit met buske gemerkt heeft. En ons milake t'is precies een kikker die in het water duikt met haar beentjes omhoog, de zotte klak, das weer echt iets voor haar hé, al die beestjes in de zee bekijken. amuseer jullie nog reuzegoed en hou ons allemaal op de hoogte met jullie dagelijkse spannende verhalen, t'is het eerste wat ik doe als ik op het werk kom, dat is jullie reisverslag lezen. xxx van tante en tot morgen
  6. Esther:
    24 augustus 2012
    Haha, die Maud! Geweldig! Plezant om jullie zo te kunnen volgen! Geniet er nog van! Tot binnenkort!
  7. Karen:
    24 augustus 2012
    Superleuk allemaal. Iedereen kan echt z'n ding doen en dat is natuurlijk het allerbelangrijkste! Ik zou 'scenario Maud' ook wel zien zitten. Die ga nogal ontspannen aan haar volgend schooljaar kunnen beginnen. En die Mila zal een doosje oorstokjes mee moeten nemen de volgende weken, want die haar oren zullen nog wel een tijdje vol water zitten.
    Zeg, wa ik echt straf vind,is dat jullie echt overal dingen op jullie blog kunnen zetten. Soms ziet het er daar zo 'back to basics' uit en toch kunnen wij elke dag blijven volgen. Hebben ze daar echt overal internet? Gek. Dat had ik niet verwacht.
    Dikke knuffel en geniet van de plonsjes, de zweetjes, de muziekjes, de visjes, de motorbikes, de 'fauna-&flora-kennis' van Joeri en het al dan niet 'pittige' eten.
    Karen
  8. Peggy:
    24 augustus 2012
    @ karen, wat het internet betreft hebben we daar wel wat op gelet 'free wifi' is er genoeg te vinden. Waar we nu zitten durft het al eens sputteren, zodat ik pas 's morgens iets kan posten bv.
  9. Laura:
    25 augustus 2012
    Joepie ik sta er ook in zusje ik mis je ily xxxxxxxxx