Sukhothai Historical Park

13 juli 2018 - Tambon Thani, Thailand

De dame van het hotel waar we verblijven ging voor een ontbijt zorgen, hoewel ze daar volgens mij niet echt op voorzien zijn hier. We hebben een beetje het idee dat we de eerste klanten zijn, of de eerste die online geboekt hadden of zoiets… We zijn in de Jitra Resort en alles is nog nieuw, de plakkertjes hangen nog in de pompbak 😉 Er was inderdaad een ontbijt, ze hadden hun best gedaan met frietjes, worstjes en fruit enz. en voor de mannen een Thais ontbijt… Maar ik denk toch dat we morgen maar ergens gaan waar we van de kaart kunnen kiezen… fritten is meer voor ’s avonds bij mij. De drankjes zoals de ice lemon tea of ice coffee zijn wel erg lekker.

Onze chauffeurWe hadden tegen 09.30u 2 tuk tuk’s besteld om ons naar het oude centrum van Sukhothai te brengen en dat ging allemaal heel vlot, deze tuk tuk’s zijn weer helemaal anders met de chauffeur achteraan. We lieten ons afzetten bij het Historical Park, meer bepaald bij de huurfietsen. Voor 30 Bath (0,77euro) mag je daar een dag een fietske gebruiken want te voet ligt het allemaal net wat ver uit elkaar, hoewel… zo ver nu ook weer niet maar ’t is eerder teWat Mahathat warm om dat te voet te doen en met de fiets is het net goed! En kan je ook wat buiten het park op verkenning. Wij vonden dit park leuker als Ayutthaya, erg netjes en rustig, gelukkig ook iets beter bewaard gebleven…

Aan de rand van het park gingen we bij een lokaal  restaurantje eten. We gaan dit vooral onthouden omdat we de mensen over-en weer zagen spurten nadat we iets besteld hadden. Ze moesten het drinken bij de buren gaan kopen bijvoorbeeld. En ook vanwege de WC… en de inrichting ervan😉

fietsen, buiten het historische parkNadien reden we nog wat door de straatjes in de buurt van het park en stopten nog bij enkele ruïnes en voor drinken en dan gingen de fietsen terug op stal. De mensen van de fietsverhuur lieten aan die van de tuk tuk’s weten dat we klaar waren… want daar moesten we nog wel 15 minuutjes op wachten dan. Intussen konden we natuurlijk weer wat drinken. Een mango smoothie Olifanten Chediin mijn geval.

We werden weer netjes naar het hotel gebracht zo’n12 km verderop. Raf en Annick gingen bij aankomst om een wasmiddeltje want je kan hier voor 20 bath zelf de machine gebruiken en de was achteraan te drogen hangen. Wij namen intussen nog een drankje, dorst heb ik precies altijd hier…

Om 18.30u spraken we weer af aan de receptie om te gaan eten, daar moesten we zelfs niet lang over nadenken… gewoon de Chopper Bar 3 huizen terug. Lekker, vriendelijk en daar wordt je goed in de watten gelegd! Fruit for free ‘from the boss’