Laatste dag Sukhothai

14 juli 2018 - Tambon Thani, Thailand

Lap!  gisteren niks gezegd of gevraagd over het ontbijt... (normaal moesten we doorgeven of we daags nadien hier wilden ontbijten) en toen den eerste van den hoop beneden kwam stond het eten al op tafel :-) Dat was kei schattig natuurlijk en zo zaten we vanmorgen om 08.30u hamburger met een spiegel eitje en frietjes te eten... Joeri en Raf, die bij aankomst interesse getoond hadden in Thais eten, kregen weer een Thais ontbijt... Dat is amusant hoor! 't Was zo pikant dat ze ontroerd waren en met tranen in hun ogen en Kleenex bij de hand moesten eten :-D

Op weg naar het bus stationWe hadden niet echt een plan vandaag maar moesten wel nog een busrit regelen naar Chiang Mai. Het regende vanmorgen dus zochten we online al wat naar een volgend hotel en er werd nog wat was gedaan, toen het over was besloten we om te voet te vertrekken naar het bus station, mochten we fietsen tegenkomen zouden we er huren en wat rond rijden. De busterminal was een 2-tal km stappen, fietsen zijn we niet tegengekomen maar met de regenbui voordien was het wel wat 'afgekoeld' en goed te doen te voet.

We hebben voor 266 THB/pp opnieuw een eerste- klas bus geregeld en zullen tempeltje onderwegmorgenmiddag om 12 uur vertrekken naar Chiang Mai. Met de tickets op zak konden we weer verder. We waren niet compleet trouwens... bijna al de jeugd was 'thuis' gebleven, enkel Sofie was mee omdat er een probleemke was met haar bril. We zagen eerder al dat er hier verschillende optiekers in de buurt zaten en zodoende hadden we toch een beetje een doel. Net als eten zoeken ook altijd een doel op zich is... wij belandden in de LEK LEK! Wifi- gewijs kwamen we erachter dat de andere groep zat te eten bij het POO restaurant ;-) We gingen wel voor de goei namen vandaag! Maar 't was wel lekker.

Tegen we terug in het hotel waren was ik weeral bijna gesmolten, de regenbui had niet lang geholpen... De kinders zaten rustig te genieten van hun rustig dagje en wij gingen op zoek naar ons slaapplekje voor morgen, 't wordt een verblijf van een week en we hebben er een zwembad bij :-)

Zaterdagavond is het avondmarkt in het nieuwe deel van Sukhothai en daar zaten we vlakbij, ideaal om onze rustige dag mee af te sluiten... we beginnen dat al goed te kunnen, zo eten op een markt of op straat. Iedereen kiest ergens iets, wat het is doet er niet toe. Vanavond zijn er insecten, pannekoekchips-achtige dingen, kaasballen, donuts en rijstschotels verorberd. En neen... ik heb niet van die krekels en wormen gegeten maar... noteer... Maud en Mila wel!! Verder Joeri en Jef geloof ik, u ziet... ik bleef uit de buurt van die zakskes ;-) hoewel het aan de reacties te zien best wel meeviel.

AvondmarktDe markt werd, voor wie nog zin had,  afgesloten met een smoothie. Om 20.50u kwamen we net op tijd aan in het hotel om de gastvrouw nog te zien. De mannen vroegen toch maar een 'gewoon' ontbijtje voor morgen... 'k Ben wel eens benieuwd met wat ze nu gaan afkomen;-)

We hadden ook eens chance met de voetbal... de kleine finale was hier om 21.00u dus konden we eens op een normaal uur, samen met de buren naar de voetbal zien. 't Is te zeggen... Jef en Joeri keken ernaar, Claudia en ik zaten erbij maar hielden ons met andere 'nuttige' zaken bezig... serietje kijken, blog schrijven en wat tetteren tussendoor, een lekker drankje ontbrak nog... daar hadden we niet aan gedacht seg ;-)

groetjes

1. Diane:
    15 juli 2018
    Die ontroerende mannen aan het ontbijt had ik wel eens willen zien 😊😃
    Nog veel plezier ginder. Wij genieten van onze laatste twee dagen hier. Seffens weeral doughnets en mufgins als ontbijt 😚
  2. Alice Vinck:
    16 juli 2018
    Amai ,hoe smaakt dat ,'s morgens al frieten met hamburger?