Te voet op stap in de buurt

16 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

Na het ontbijt, dat goed was en inbegrepen is,  gingen we de buurt verkennen. Aan de hand van een wandeling dat Raf in een reisgids was opgevallen... je moet ergens beginnen en dan is een route een goed hulpmiddel. De deelnemers op deze excursie waren Raf, Annick, Sofie, Maud, Mila, Joeri en ikke. Jef bleef bij Claudia die zich niet zo fit voelde vanmorgen, zij gingen later samen ook nog wel even wandelen met hun tweetjes.

Harinezumi cafeEen echt wandelclubke gaat de fam. Wilmssen Aerts nooit worden vrees ik, of er is hier te veel afleiding om te wandelen, dat kan 't ook zijn... binnen de kortste keren zaten we in een café met egeltjes en cavia's, ah ja want Maud en Mila MOESTEN daar binnen! Daar vlakbij zat ook een grote boekenwinkel... oh ja, daar wilden we ook binnen! 2 boeken voor Maud, 1 voor Sofie, 5 penselen voor Mila en een leuke stads map voor mezelf en Annick later konden we weer gaan wandelen... 'Oh kijk daar, das dieje market waar ik iets over gelezen heb, daar ff door?'... 'Dju, de middag al gepasseerd en wel een hongerke… misschien eerst iets eten?' Enfin... 4 uren later waren we ongeveer waar de 'wandeling' ging beginnen :-)De Christelijke kerk heb ik efkes overgeslagen om iets anders nuttig te doen zoals ratten kijken aan de openbare toiletten bij de toerist information ;-)

De bloemenmarkt was wel mooi, hoewel we ook weer snel afgeleid waren door een doorgang die dan op een markt met eten uitkwam en nadien overging in kleding en dergelijke... eer we daar weer buiten kwamen waren we natuurlijk ergens waar we volgen 'de route' niet moesten zijn he... en dan zagen we weer brommers, echt Kies maar een brommer meisjes ;-)hopeloze gevallen wat dat betreft zenne ;-)

Den deze dus! 'Kiest er mor ene' zeiden we al lachend tegen de dames, ze kwamen goed overeen en wezen prompt hetzelfde bakske aan. Een 200cc voor 1700 euro (nieuw wel te verstaan)

Eigenlijk was de officiële 'wandeling' nog niet zo lang bezig toen we de buurt van het hotel weer naderden en wij Wilmssen- clan besloten om terug tot daar te gaan om een zwemmeke te doen ter afkoeling. De anderen gingen wel nog door.

Rond 16u waren we terug in 't hotel... koude douche, zwembad en nog een koude douche deden weer zoooo'n deugd!!

Om 18u zaten we op het dakterras van John's Place, met de bedoeling daar wat te drinken en nadien te eten maar de bediening was zo zuur dat we toch maar ergens anders gingen eten, 't mocht wel wat gezellig zijn vonden we ;-) We zijn in één of andere 'sports bar' verzeild geraakt... waar het goed vertoeven was en de bediening erg vriendelijk! Nah!

Tempel 'in den donkeren'

Toen we terug gingen was het nog niet zo laat maar wel al goed donker, rond 19 u (lokale tijd) wordt het hier donker trouwens.

Morgen doen we de andere kant van de stad... k ben eens curieus of dat beter lukt ;-)

1. Alice Vinck:
    19 juli 2018
    Ik vind dat toch maar gewaagd omdaar zo maar op de wilden buf rond te lopen.Ik denk dat daar precies alles er hetzelfde uitziet en dat verloren lopen geen kunst is. En die cavia's.....die waren toch niet om op te eten ? Want die mannen daar die kunt ge niet inschatten. In ieder geval geniet ervan met zijn allen.