Met de bus naar Chiang Mai

15 juli 2018 - Chiang Mai, Thailand

Voor de middag hadden we ruim de tijd voor het ontbijt en om in te pakken. We konden zelfs nog rustig een shake gaan drinken in de Poo Bar, nadien bij de 7eleven enkele drankjes en wat te knabbelen gekocht, kwestie van op de lange busrit iets Joeri met bagageomhanden te hebben. Om 10.30u stonden de 3 tuk tuk's netjes klaar om ons naar de bus te brengen. 2 stuks voor 't volk en ene voor de bagage... nu mocht Joeri bij de bagage gaan zitten. We waren mooi op tijd aan de wachtplaats, de 1ste klas bus was wel net ietske minder (vooral ouder denk ik) als die van vorige keer maar 't was allemaal nog net te doen. Het tempo lag wat aan de hoge kant ook, wij zaten op de laatste rijen en daar wiebelt het nogal... ik bedacht me tijdens de rit nog of zo'n plaats achteraan wel zo'n goed idee was met Mila en Joeri die snel ziek worden. Stel je voor dat we hadden moeten vragen om van plaats te wisselen aan de mensen die bij het vertrek al op 'onze' plekjes zaten en die wij dus verzocht hadden om daar 'oep te stoeberen' (mo dan netjes he...) Da zou wa geweest zijn... 'seg mannen, kunde nie terug naar achter gaan want 't is daar om te kotsen!!' ;-)

Na ongeveer 6 uur rijden kamen we aan in Chiang Mai, we regelden een rit voor 9 man met bagage en we waren echt op weg... naar het Wangburapa Grand Hotel, ons 'nieuwe huis' voor een week.Eindelijk in Chiang Mai De bagage werd deels op het dak gesjord, de rest in de laadbak en Raf ging bij de chauffeur zitten... zoals de man al zei 'no problem!!' Hij wist ook te vertellen dat er op zondagavond een avondmarkt was, vlak bij ons hotel en zo hadden we gelijk een doel vanavond.

Ik had me het Noorden van Thailand wat te rustig voorgesteld denk ik, 't is hier veel groter, moderner en vooral ook drukker dan ik verwacht had. Er zijn hier, en dat hebben we ff nagekeken, 10 MC Donalds restaurants…tien dus! 1tje hebben we getest nadat we ons kamer ingericht hadden ;-) Op de avondmarkt was het ons wat Avondmarktte druk en supertoeristisch... we hebben er niet lang geweest uiteindelijk. Maud en Mila werden er wat overrompeld, Joeri wilde eigenlijk die markt al niet op om te beginnen en zelf vond ik er ook niet veel aan wegens te veel mensen ;-) Als er daar nu een paar duizend man minder had rondgescharreld... awel, dan was het een fijne bestemming. Gelukkig is het morgen maandag en geen markt, dan kunnen we echt kennismaken met de omgeving...

Frankrijk werd zonet wereldkampioen voetbal. Hoewel ik liever Croatie had zien winnen... maar ge kunt nie alles hebben zeker... anders had ik het Belgie natuurlijk gegund he!

groetjes!

1. Alice Vinck:
    16 juli 2018
    Drukke bedoening als ge 't mij vraagt. En is het ongeveer overal dezelfde keuken? Het is wennen.
  2. Peggy:
    17 juli 2018
    Ja Alice, de markt zondag was erg druk. Verder viel het al wel mee, hoewel het wel toeristisch is hier. Het eten is inderdaad overal wat hetzelfde maar wel lekker (meestal), we vragen gewoonlijk om 'niet pikant' want met 'a littlebit' komt de stoom uit uw oren ;-)