Vroeg uit de veren, en naar huis

3 maart 2017 - Lille, België

vrij 03/03/2017

Om half 4 al een eerste wekker, dat is vroeg maar viel wel mee vond ik. We hadden  geen ideale reistijden maar zo bleef het wat betaalbaar en hadden we toch 3 volledige dagen om in Rome te spenderen zonder aan 'de vlucht' te moeten denken... dat was ook wel handig.

De taxi zou er om 04.30u zijn, altijd spannend want stel dat hij er niet is... wat dan he... we denken dat onze horloges inderdaad niet goed afgestemd stonden want toen wij beneden kwamen, en we dachten op tijd te zijn, stond er al een man aan de poort te briezen dat het niet waar kon zijn... zo laat, en dat hij nog andere ritten had! Hij bleef maar doorgaan met paniekeren, toen ik de eerste keer op mijn horloge durfde kijken was het 04.36u maar toen stonden de koffers al in de auto en hadden we al een eindeloze preek gekregen van meneer chauffeur... 't zou kunnen dat we 2 na pas buiten kwamen hoor en daar hebben we onze excuses voor aangeboden maar hij was niet te houden en heeft heel de rit als een gestoorde gereden en is blijven druk doen tot we er bijna waren. Ik had er intussen genoeg van en heb gewoon naar buiten gekeken, gezwegen en mij proberen kalm te houden want ruzie en uitstappen, wat ik in normale omstandigheden zou gedaan hebben, ging mij niet naar de luchthaven brengen maar die eikel wel :-/ Zelfs bij het uitstappen hebben we niet eens goedendag gezegd, ZO erg was het dus he! Ik heb betaald en me omgedraaid, we hadden wel nog leedvermaak toen we zagen dat hij zijn kofferbak niet meer dicht kreeg 'karma is a bitch'... daar kenden we alles al van :-)

Verder liep alles gesmeerd, Maud had wel erg veel last van haar oren met die grieperige/sinus toestand maar ze kon nu toch een warme choco drinken onderweg ;-)

Joeri had verlof genomen en kwam ons afhalen, bij den bompa gingen we onze viervoeter Leon halen en werden we nog verwend met eten dat al klaarstond toen we daar aankwamen!!

Daarmee zat de city trip er helemaal op...

WAT VONDEN WE ER VAN?

Zoals verwacht een dure stad maar zeker de moeite om te doen. Ideaal om te voet te verkennen. Met jonge kinderen? ja, als je weet dat ze het leuk vinden en graag mee stappen ... maar ik denk toch dat ze liever naar pony park of zo willen.

We hadden 3 dagen voorzien en weten nu niet of dat voldoende was of niet. We hebben niet alles kunnen doen wat we wilden wegens het ziek zijn en het feit dat we het plan niet gevolgd hebben vanaf de start maar ik denk in goede omstandigheden  dat we met die 3 dagen tevreden waren geweest.

Ik vergeet nooit nog het moment dat ik met Mila de onbekende kerk binnenging waar het orgel speelde... de eerste blik over het Forum Romanum enz.. Jammer van sommige dingen die we niet konden doen, vooral de St-Pieterbasiliek hadden we erg graag erbij gedaan maar dan gaan we ooit nog wel eens terug!

Tot dan bezoeken we wel weer lekker goedkopere plaatsen... ook heel mooi en MET FREE WIFI :-)