20 aug 2023, Te voet op verkenning

20 augustus 2023 - Kanchanaburi, Thailand

Pas om 08:30 u opgestaan, rustig aan begonnen om in de juiste stemming te komen. Hier een ontbijtje genomen, t is hier goed om te eten maar voortaan ga ik geen pannenkoek met ananas meer bestellen want dat was me wat te veel.

We vertrokken te voet en gingen eens kijken wat er allemaal bijgekomen is hier verderop in de straat, onze gastvrouw vertelde trots dat er een skywalk was enz... dat mochten we niet missen natuurlijk. We kennen onze weg hier om en rond nog een beetje en werden al snel afgeleid door een evenement aan de school hier vlakbij. Daar zijn we eerst gestopt en er bleek een nationale competitie gewichtheffen aan de gang te zijn... dat we daar nu eens niks vanaf wisten, maakte het zowaar nog interessanter. Zoals dat vaak gaat wanneer wij onze neus volgen, werden we al snel uitgenodigd om erbij te komen zitten op de met zijde bekleedde stoelen, en omdat we erg beleefde mensen zijn deden we dat ook netjes... applaus op de juiste momenten en alles erbij. We kwamen er achter dat de B-klasse bezig was en dat later om 16u de A-klasse zou aantreden, dat was het moment om te vertrekken want dat bleef daar de hele dag, en de volgende dagen trouwens ook nog bezig dus.

Skywalk

We stapten tot aan de nieuwe skywalk... zo'n glazen loopbrug dat sommigen erg leuk gaan vinden, en anderen niet. Wij gingen er niet op in ieder geval, Mila heeft het trouwens niet met hoogtes en al zeker niet met glas of iets anders doorzichtig (vb wildrooster) onder haar voeten. We waren wel te vinden om eens 1 van de nieuwe restaurantjes aan/op het water te testen. Het is bij een drankje gebleven, dat duurde al lang, dus we wilden er niet op eten zitten wachten. Het is ook voor een ander publiek bedoeld denk ik, dat nieuwe ziet er wel fris uit maar heeft voor ons geen meerwaarde. Wij gingen in een van de typische brakke stalletjes langs de straat, daar eet je zeker even lekker en daar kan je ook een foto trekken, die er dan Thais en rommelig uit ziet... voor ons ideaal want in 35 graden kunnen wij echt geen chique fotoshoot geregeld krijgen.

Eten bij de lokale handelaar

Met ons 3 lekker gegeten voor 150 thb (net geen 4 euro).

En ondanks we al even in een airco van een shoppingcenter hadden gelopen gingen we toch oververhit terug naar de kamer om af te koelen in het koudste water dat er te krijgen was met een uur platte rust erachteraan.

Tegen 17 u gingen we weer terug naar de gewichtheffers kijken... de A-klasse dan, onze 'vriend' van voor de middag kwam ons alweer begroeten en liet zijn fotoalbum zien. Hij bleek een hele carrière als gewichtheffer en nadien trainer op de teller te hebben, met Olympische Spelen en noem maar op. Die mens is nu 73 jaar en zag er vrij jong maar kreupel uit maar... op zijn 56ste zag hij er nog uit als Arnold Schwarzenegger, hè!  Tegenwoordig speelt hij trouwens petanque zoals past bij de leeftijd zeg maar. We bleven kijken tot de winnares bekend was van de dames tot 55 kg, het werd een jongedame van 18 jaar en ze won met 97 kg. Ferm... maar ik begin er niet aan.

Dan weer terug naar het hotel omdat er onweer zat aan te komen. We installeerden ons aan de lage tafeltjes met ligmatjes ernaast en dronken alvast wat in afwachting van de regen.

Bring it on

We zijn uiteindelijk hier gebleven omdat het onweer er inderdaad kwam, en nog een hele tijd duurde ook. Dat is niet erg want het eten is hier lekker, Joeri had wel wat te pikant gekozen... ne medium is al TE pikant, dat weten we nu ook weeral. De appeltaart met ijs nadien maakte alles weer goed.

Voor morgen hebben we weer scooters geregeld en we zochten al hotels voor de volgende locaties. We boekten nog 1 aan een rivier en ook al 1 aan zee

1. Diane:
    23 augustus 2023
    Super, een geslaagde dag! Heel tof geschreven. Nog veel leuke plaatsen en ontmoetingen met de locals gewenst.