Thailand 18 aug 2023

19 augustus 2023 - Kanchanaburi, Thailand

Met ze’ n drie op stap.

We zijn nog eens weg, corona heeft nu wel lang genoeg geduurd. Maud bleef thuis, dat is wel jammer maar elk nadeel heeft zijn voordeel natuurlijk, zodoende is onze lieve leon in zijn element want hij kan nu bij Maud en zodoende ook bij zijn dikke vriend Marc blijven logeren ennnn…. zij hebben ook een hond. Veel afleiding dus.

We gaan het avontuur weer neerpennen maar t kan soms wat langer duren en niet op de dag zelf gepost worden.

Vandaag is het in feite al maandag maar ik begin op vrijdag 18 augustus te schrijven en doe alsof dat normaal is😜

*18aug2023

om 10u mooi op tijd kwam Maud, aka onze chauffeur ons ophalen om naar Dusseldorf te vertrekken. Nog rap in homecity Lille geld afgehaald om te wisselen in thb eens we op bestemming zouden zijn. Op de kiss&ride zone namen we met nog een snelle knuffel afscheid en bedachten we hoe raar het was om zonder haar op avontuur te vertrekken maar het gaat lukken, althans daar gaan we van uit👌

de eerste vlucht ging vlot, van Düsseldorf naar Doha, ondertussen een filmke kijken, drinken en eten… die 6 uren waren echt rap voorbij.

Schol

In Doha een transfer die gesmeerd liep, om 01:00 u lokale tijd konden we boarden (om 24u voor thuis) Er zat weinig volk op de vlieger… goed voor ons, we namen ieder een rij van 3 zetels en gingen er bij liggen en deden een dutje of tenminste een poging tot…

We zijn nu intussen 19 aug 2023

In Bangkok na landing meteen een Thaise simkaart gekocht met onbeperkte data en de chauffeur gebeld die al op ons stond te wachten, dat hadden we gevraagd aan de mensen van onze eerste verblijfplaats en dat was nu heeeel gemakkelijk. En omdat alles echt zo vlot ging tijdens de vluchten, kregen we als straf dikke file in en rond Bangkok… iets met yin&yang denken we😅 In de VN guesthouse in Kanchanaburi waren we in 2018 ook al eens geweest. Het is er ietwat spartaans maar voor t geen dat het kost moet je niet meer verwachten en de ligging is wel heel plezant. We slapen zowat op de river Kwai.

Uitzicht
Bij aankomst ging de zon net onder en kon het verlof beginnen. We merken al snel dat er veel toeristische dingen bijgekomen zijn, t heeft wat ‘zomerbar vibes’ nu. Waar vorige keer aan de overkant nog koeien stonden, galmde nu live muziek over het water. T was natuurlijk wel zaterdagavond, ook op de rivier was het een feestje. Zelf deden we niets meer dan wat eten en drinken bestellen, meer moest het ook niet zijn in onze staat van vermoeidheid op dat punt😜Het eerste eten😜Bezoek aan tafel
we konden wel al de eerste ‘wilde’ dieren spotten 🧐

1. Diane:
    Leuk leuk
    Das een goeie start van een mooie reis, knap neergepend door Peggy, alsof we er zelf bijwaren 😀
    Geniet ervan ginder 😊👍
  2. LEA:
    Geniet er maar van
  3. Martine Provo:
    21 augustus 2023
    Geniet ervan. Zou ik ook weleens naartoe willen.
  4. Lea en Ludo:
    21 augustus 2023
    Amai :), geniet van jullie leuke vakantie !