21/08/23 met de scooter

23 augustus 2023 - Kanchanaburi, Thailand

Nadat iedereen ze n ontbijt op had en er klaar voor was, zijn we vertrokken met de scooters die we hier in de VN guesthouse gehuurd hebben voor 2 dagen. Op weg naar 't tankstation reden we al verkeerd maar daarna waren we er wel klaar voor. We begonnen vandaag met wat gemakkelijks, niet te ver uit de buurt. De eerste stop was bij een tempel, we stopten vooral om drinken te kopen en een snelle foto.

Wat Ban Tham

Omdat we toch in de buurt waren, passeerden we ook bij de Monkey tree pod, dat is een gigantische boom waar we al eens geweest waren in het verleden. Het was er hard veranderd, je kan nu rond de boom stappen op een houten wandelbrug. Het ziet er wat netter uit in de omgeving merkte ik wel. We dronken nog iets en reden snel weer verder. We passeerden een weg waar veel begraafplaatsen waren, dat ziet er voor ons best speciaal uit omdat een kerkhof bij ons gewoonlijk minder in 't zicht ligt denk ik.

Joeri en Mila

ietwat uit de kluiten gewassen boom

Het eten onderweg was van de 'lokale handelaar' die zo ergens langs de baan in 't midden van niks woont en er tegen de straat een keuken heeft gezet onder een afdak. Dan ben je aangewezen op uw beste Thais en, lang leve de goede oude gebarentaal... wat ook werkt, is kijken in de potten en dan wijzen wat je wel of niet wil hebben en hopen dat het goed gaat. Het was goed maar de stoom kwam uit ons oren, tenminste bij de dames toch... Joeri had gisteren al goed geoefend natuurlijk.

lokaal eten

Sommigen beklommen vandaag al een heleboel trappen bij de Wat Tham Suea... en hadden daar ook foto 's genomen (ik sta er voor alle duidelijkheid niet bij op)

Wat tam Suea

Wat tham suea

Gewoon wat rond tuffen op de scooters en wat gapen naar de omgeving vinden we op zich al plezant. Mila zit achterop bij Joeri en kan dan ook filmen en foto's maken. We probeerden ook eens te wisselen, zodat Mila zelf kon rijden en ik achterop zitten, maar dat bleek geen goed plan, ik kreeg een kramp in mijn heup... 't kan goed zijn dat het van de schrik was omdat ik dan niet zelf de controle heb of zoiets. Met de scooter is 't ook altijd wat spannend omdat je niet weet of je droog op je bestemming geraakt trouwens. Zo waren we nog bij een grot en uitkijkpunt gestopt maar we voelden de bui al komen en besloten om de grot niet meer in te gaan en enkel efkes van het uitzicht te genieten.

uitzicht over de rivier Kwai

Toen we daar vertrokken zagen we de eerste poncho's al, die 2 op de scooter voor mij besloten door te rijden zonder poncho, ik deed de mijne wel aan.

Die regen hebben we goed gevoeld want we reden er wel door omdat het niet ver meer was... de druppels petsten zo hard in 't gezicht en in de ogen, dat je de ogen dicht wil dichtknijpen maar da gaat niet op een brommer he.. We waren wel heel blij toen we terug aankwamen van onze rit en konden onze kleren op ons terras uitwringen en meteen de douche in.

Eigenlijk hadden we nog het plan om naar de avondmarkt te gaan aan de nieuwe skywalk maar het bleef wederom nog een hele tijd regenen waardoor we hier in t restaurant iets uitgekozen hebben... ook goed.

Toen het later weer droog werd stapten we toch nog ff naar de 'markt' ... en kwamen er toen achter dat er geen markt was! Chance dat we al gegeten hadden zeg.

1. Diane:
    23 augustus 2023
    Hahahah, brommer rijden met de ogen dicht en markten die geen markten zijn of zoiets. Het is daar precies geweldig. Doe zo verder 👍
  2. Martine Provo:
    23 augustus 2023
    Wauw machtig allemaal. Geniet er nog van.
  3. Gerda:
    24 augustus 2023
    Amai ze,🤗🤩Knap, indrukwekkend... plezant, ik kom af😅
  4. Lief:
    24 augustus 2023
    Weeral prachtig reisverslag met mooie foto's, geniet ervan maar laat ons thuis ook een beetje meekijken hè.