23/08/23 Erawan National Park

25 augustus 2023 - Kanchanaburi, Thailand

Om 08:30 u zaten we een soort van fris en monter aan het ontbijt en om 09:30 u was iedereen klaar om te vertrekken, we konden volgens de regenvoorspelling de rit van 67 km nu wel riskeren. Onderweg kochten we een lekker drankje bij HOP, een mini kiosk langs de baan, het zag er modern en schattig uit, Mila en ik vinden dat typische aziatische met toffe kleurtjes en dierenprentjes wel tof.

Pas op voor de olifanten

Tegen 11 uur kwamen bij Erawan waterval aan, daar was het even een stressmomentje omdat je tegenwoordig blijkbaar vooraf online tickets moet kopen. Dat hadden we niet gedaan en met cash geld mochten we niet betalen (waarom?)... zelf een visa kaart ding niet. De dame aan de kassa hielp ons om een app te installeren om alsnog online tickets te bekomen, een klucht waar ik even op mijn tanden moest bijten. Als hier anderen op mijn GSM betalingen beginnen te doen dan krijg ik wat last van paranoia.

Erawan

Na dat euvel konden we het park in en checkte ik rap de rekening en dat bleek wel oké te zijn, nu kon ik gaan genieten van de prachtige omgeving.  Er is wel verandering te merken, sommige zijn zeker in de goede zin, zo proberen ze nu door een waarborg te vragen op uw eigen flesje water, te voorkomen dat het flesje ergens op de grond beland. Wanneer je je flesje later kunt tonen op de terugweg, dan krijg je het geld ook weer terug. Andere leken ons een beetje overdreven, maar ik weet natuurlijk niet hoeveel mensen er hier al verdronken zijn. Je moet nu voortaan een reddingsvest dragen als je wil zwemmen, hoewel je gewoon kon staan op de plekken waar wij erin gingen tenminste.

Erawan

We gingen alle drie helemaal tot level 7, dat is me vorige keer niet gelukt, we hadden nu iets betere omstandigheden denk ik (wat minder benauwd) Op de bovenste etages zaten er apen die hun eigen ding deden en niet naar de mensen toe komen.

Erawan level 7Erawan level 7

Erawan level 7

Geen slangen opgemerkt deze editie ;-) We deden even een videocall met Maud en exact toen begon het te regenen, toen we de poncho's wilden aandoen was het gelijk weer over... en gelukkig voor onzde terugreis bleef het ook over.

Net buiten het park stopten we om in zo een foodhall wat te gaan eten, er was nog niet veel open maar dat maakt het gemakkelijk kiezen, het eten was lekker en de lemon on the rocks was heel yummie :-)

Eten mmmm

🐈 🐈

Tijdens de lange rit nog eens bij de HOP een drankje gekocht, maar wel snel verder gereden vanwege de regen dreiging. Bij aankomst waren we wel echt moe en heel blij om terug te zijn

Wachten aan het verkeerslicht 🚦

Den douche, echt 1 van de triestige soort, is hier toch heeel geliefd :-) net zoals het eten trouwens. Na het eten gingen we snel weer naar de kamer in de airco zitten om tot rust te komen.

Morgen verhuizen we naar de volgende locatie.

1. Martine Provo:
    25 augustus 2023
    Oh ziet er allemaal zo mooi uit.
    Genieten en nog eens genieten.
  2. Gerda:
    25 augustus 2023