25/08/23 De ontsnapping

25 augustus 2023 - Hua Hin, Thailand

Ontbijt inclusief, dat wilden we wel nog checken natuurlijk.... ennnn... het buffet was helemaal leeg :-D.

Ontbijt buffet 🧐

Mila ging meteen terug naar de kamer, maar omdat de taxi pas tegen 10:30 u kwam, bleven Joeri en ik nog wat aan de rivier zitten kijken. Het water stond nu veel lager en er zat geen stroming op. Een van de werkmannen liep langs en een tijdje later kwam hij met 3 kommen rijstsoep af, geweldig attent van die man... het kommetje voor Mila namen we nadien mee naar haar kamer.

We waren heel blij toen de taxi arriveerde en we lieten hem aan de receptie zeggen dat we weg waren, en dat het niet oké was om toeristen te ontvangen wanneer je er nog niet klaar voor bent. Bleek dat die vrouw zelf amper Thais sprak, de chauffeur zei dat ze van Birma kwamen, dat is hier tenslotte niet zo ver vandaan. De baas was in Bangkok wist ze nog te zeggen. We gaan hem niet zoeken daar, wij vertrokken met goede moed naar Hua Hin, dat is een stad aan de zee. Daar zullen we in ieder geval weer scooters en eten genoeg hebben.

De kamer was nog niet klaar toen we aankwamen bij het nieuwe hotel, maar we konden de bagage aan de receptie achterlaten en zwemmen als we wilden en we kregen alvast een drankje... kijk eens aan, dat is vakantie he ;-) We besloten om gewoon even een wandeling te doen in de buurt, op zoek naar de zee en misschien wat eten ook, als we dan toch op stap gingen.

op weg naar zeeStrand

bij 't strand

Kort na half 2 stonden we weer bij de Prinz Garden Villa en konden we in de kamers, mooie kamers en heel ruim ook, met een balkon die uitkijkt op de tuin en het zwembad. Dat gingen we nadat we ons wat geïnstalleerd hadden eerst doen, eens liggen aan het zwembad, een zwemmeke doen en nadenken waar we een massage zouden nemen.

platte rust

Toen we weer wat opgedroogd waren gingen de dames op pad, Mila voor een lichaamsscrub en ik voor een massage. Hehe, dat deed deugd aan de stramme spieren die we hadden sinds de Erawan waterval. Toen we terug naar het hotel gingen was het net aan het regenen maar we gingen er toch maar door, het was tenslotte vlak bij het hotel.

Toen de bui over was, waren wij klaar om weer op jacht te gaan buiten. We zagen iets met Hot Pot in de buurt, dat hadden Mila en ik nog nooit gedaan dus dat werd het... het was wel eens leuk om te doen, het was ook lekker, duur en weinig hongerstillend voor sommigen ;-) Ik denk dat je dat wat beter moet kennen, zodat je weet wat te bestellen enz.

HOT POT

Geen nood, aan de overkant zat alweer een ander shoppingcenter... waar we wel wat aan de late kant voor waren, het ging bijna sluiten, maar de Mc Donalds was nog open... Ik dronk daar gewoon een ijskoffie, Mila een ijsthee... zo weet je gelijk wie nog honger had ;-)

Morgen hebben we weer scooters trouwens.

1. Gerda:
    25 augustus 2023
    Jahaaaa, na regen komt zonneschijn!!🤩Op naar een volgend avontuur! Kerieus!😜