26/08/23 met de scooter in Hua Hin

26 augustus 2023 - Hua Hin, Thailand

Om 9 u ontbijten met o.a. lekkere pannenkoeken. We informeerden nog eens of de scooters in orde waren en ze zouden om 11 uur klaarstaan.

Zo konden we ons op 't gemakje klaarmaken en beslissen welke kant we op zouden rijden. Stipt om 11 u waren we klaar om op pad te gaan. We reden richting een berg met een tempel, we passeerden dan ook de vishaven, dat is altijd extra plezant voor Joeri. Omdat het bij de haven net op dat moment even druk was met auto's, het is daar namelijk wat oud en smal, zijn we eerst doorgereden tot de tempel op de berg. Onderaan de trappen waren er typische kraampjes met souvenirs e d. Hier zaten ook weer veel apen, zagen we meteen. Voordat we de trappen op gingen kochten we wat te drinken voor onderweg. Ik ben dan op die trappen letterlijk beroofd, 'k had er even niet bij stilgestaan dat die beesten ook drinken willen afpakken, en dan nog wel mijne lekkere frisse schweppes lemon! Op dat moment kortsluiting in mijne kop, 'oh nee... dat blikje moet in de vuilbak als dat leeg is' dus IK PAKTE DAT TERUG AF, en dronk het zelf leeg en Joeri ging het netjes in de vuilbak gooien. Dan voelde ik dat beest ook nog aan mijn rugzakje trekken (Mila zag dat gebeuren en zei dat het nogal een zicht was). Gelukkig/helaas geen foto! Vroeg of laat wordt mijn hand nog eens afgebeten door een aap... Leg het dan maar eens uit, hoewel ik niet denk dat dit exemplaar agressief was hoor, ik heb uiteindelijk gewonnen, hè.

Loeren of er iets te pikken valt ;-)

Zodra we weer beneden kwamen, hadden we het warm en gingen we in een winkeltje binnen met van die schelpen slingers e d. Daar kochten we een nieuw drankje en de dame wees ons naar een plekje grenzend aan de winkel, daar konden we wel even rustig zitten... monkeymaffia zei ze, en ze wees naar het plein. We kochten er nog stenen schildpadjes, en zelfs daarvoor raadde ze aan om het eerst op te bergen in de rugzak, want die zakjes willen ze hebben he... Volgens mij ligt die berg daar vol GSM s en alles wat ze te pakken krijgen!

We zagen nog een weggetje dat wat omlaag ging, en daar zagen we nog wat kleurrijke dingen staan in de verte.

De weg naar een mooi plekje

Daar wilden we ook nog wel eens gaan kijken, maar we namen wel de scooter mee omdat het nadien weer omhoog lopen zou zijn anders, en daar waren we niet zo voor te vinden. Dat stukje extra was wel de moeite waard, je komt dan bij de Phra Mae Kwan Im Shrine. Het was er heel rustig, geen mens te zien en maar 1 aap. In het kleurrijke bouwwerk was het ook aangenaam fris, uit de zon en met een zeebries erbij, kan je daar even rustig van het uitzicht genieten.

phra Mae Kwan im shrineregio van de Wat Khao Takiap

zicht op zee

Nadien reden we de berg weer af en gingen we naar de vissershaven, we zagen eerder al dat er ook een visrestaurant zat. En waar de visvangst aan land komt, daar zal je wel goed vis kunnen eten dachten we. De 'haven' was wel 'ietwat' verouderd, ;-) de tijd heeft hier wel even stilgestaan, maar wij vinden het wel mooi om te zien. En het eten was erg lekker, zelfs Mila en ik kunnen dat bevestigen.

de 'steiger' met bootjesvissers boot

lunch in de haven

Na het eten ging het 'precies' regenen maar het zou nog wel lukken om terug aan het hotel te geraken... NOT! We gingen even schuilen aan een chic resort, maar dat kon wel eens lang gaan duren. Toen het even wat minderde wilden we er voor gaan en omdat bleek dat ik de enige was die een poncho bij had, ging Mila bij mij achterop, zodat ze mee onder de mijne kon kruipen. Joeri moest er in zijn T-shirtje door, op die momenten is het maar goed dat het hier zo warm is ;-)  En het was ook een chance dat we niet te ver van het hotel weg waren. Met een warme douche en droge kleren was het opgelost. We zochten de vuile was bij elkaar en toen het over was, gingen we weer op pad. Eerst de vuile was gaan afgeven hier in de buurt, morgen om 16 u zou hij weer proper zijn, dat is gemakkelijk. Daarna gingen we naar dat groot winkelcenter waar we gisterenavond al even aan de deur waren geweest. Je moet daar met de scooter in de scooterparking gaan staan... dat is een zottenkot hoor, er stonden duizenden brommers binnen peins ik. Zoom maar eens in op die foto :-O

Scooter parkeren 😅

In het winkelcentrum heb je ogen tekort en toch hebben we er niet aan gedacht om foto's te nemen. Het is wel spijtig (of misschien maar goed) dat we niet kunnen doorwinkelen hier, wegens beperkte plaats in de koffers... Op de onderste verdieping zit ook een foodmarket, dat is kei gemakkelijk... ieder gaat gewoon ergens iets kiezen en dan ga je ergens samen aan tafel zitten. De ene met dumplings en nadien sushi en de andere met een bord rijst, een pannenkoek met Nutella, of wat je maar wil! Geweldig..

Morgen doen we de andere kant, dat is het voordeel aan zee... je vertrekt links of rechts

1. LEA:
    26 augustus 2023
    die apen hebben het echt op u ge zien houd ze in de gaten he