27/08/23 Laatste dag Hua Hin

27 augustus 2023 - Hua Hin, Thailand

Mila had slecht geslapen, ze zit een verdiep hoger als ons en heeft heel luidruchtige buren die het oké vinden om tegen middernacht luidkeels te zingen in de douche en rond te stampen in de kamer. Wij horen die hier ook heel de tijd rondlopen, ze doen er speciaal moeite voor om lawaai te maken, zo lijkt het wel.

Na een ontbijtje was ze weer wat opgeknapt en gingen we met de scooter op pad. Eerst gingen we naar het treinstation om een treinticket te kopen voor morgen, we reizen dan 's middags van Hua Hin naar Ban Krut.

Dan naar de Hua Hin Main Pier, dat is ook een visserijregio waar 's avonds ook markt en eten te vinden is. Het moment dat wij er waren was er niet veel beweging te zien.

Vispier bij Hua Hin beach

We gingen daar dan ook eens kijken bij het hele toeristische stukje strand, maar daar waren we wel heel snel terug weg... te veel zielige paardjes die met toeristen moeten rondsjokken in die brandende hitte, dat willen we liever niet zien.

We reden door naar Hin Lek Fai viewpoint, met apenmaffia, we beginnen het te kennen. Althans Mila kent het, ze zat achterop bij Joeri en had nog een fanta met ijs vast van bij dat strand voordien. We stopten nog maar net en de apen kwamen al af... Mila heeft dan een meer logische reactie en zet die beker direct neer... oh, alstublieft meneer, neemt u dat lekker mee! 2 tellen later zat de beker met aap hoog in een boom :-) De uitzichten daar zijn zeker wel de moeite en zolang je niets in je handen hebt, word je redelijk gerust gelaten door familie aap. Ze houden u wel in de gaten, achter elk kiertje wel een paar ogen te zien. Rond 18 u zou dit ook heel mooi zijn, als de zon ondergaat en de lichtjes aan gaan, maar we moeten keuzes maken...

👀  👀 heb je wat?Viewpoint 5

Panorama viewpoint 5

Toen we uitgekeken waren besloten we even de airco op te zoeken van het winkelcentrum (Market Village Huahin) en daar in de foodmarket te gaan eten, het was er druk, daardoor beseften we dat het een zondag/rustdag was natuurlijk. Na wat zoeken naar lege stoelen, kon iedereen op jacht gaan en eten. Het is een hectisch gedoe maar dat werkt eigenlijk echt goed en het gaat ook snel vooruit.

De volgende stop was ons hotel waar we een tijdje gingen zwemmen en rusten bij het zwembad onder een palmboom (in mijn geval toch) ;-)

Joeri en ik gingen de propere was nog afhalen, nadien werd er meteen al wat ingepakt om morgen verder te reizen.

Vanavond bezochten we de Cicade avondmarkt, hier viel het echt wel op dat er in Hua Hin heel veel blanke toeristen zitten. We bleven er niet zo lang, hoewel er veel getalenteerd volk zat hoor. Mila kocht er een klein schilderijtje van een man die daar zat te schilderen. Er hingen heel veel mooie werken, maar je kan die grote niet mee naar huis nemen natuurlijk.

Ons avondeten gingen we nuttigen in hetzelfde visrestaurant als gisterenmiddag, Mila ging es zot doen en koos de krab met veel peuzelwerk aan, en ze vond het wederom kei lekker... Joeri content zenne :-)

Lekker 😋

En om af te sluiten stopten we nog op een andere avondmarkt om daar een dessertje te kiezen

Dessertje kiezen op de avondmarktTamarind avondmarkt

Zo blij 🙃

Nu hopen op een goede nachtrust voor iedereen, en morgen zijn we hier weer weg.

1. Gerda:
    27 augustus 2023
    Top👌Op naar een volgend avontuur! Weeral benieuwd!!🤗
  2. Janssens Heidi:
    27 augustus 2023
    Telkens benieuwd naar wat het volgende zal zijn . Zo fijn te lezen en foto's te bewonderen.
  3. Diane:
    28 augustus 2023
    Genoeg te beleven, genoeg te eten en Maya de bij😁 Toppie.
    Hier komen ze vandaag terug uit het hete Spanje, 45 graden. Thermometer in de zon gaf 54 graden aan 😜
  4. Martine Provo:
    28 augustus 2023
    Wat een avontuur al, zalig.