28/08/23 Verhuis naar Ban Krut

28 augustus 2023 - Ban Krut, Thailand

Om 08:30 u stonden de koffers klaar om te vertrekken. Zelf hadden we nog wat dingen te regelen, zoals gaan tanken met de scooters, dus dat gingen Joeri en ik eerst doen. De jongen van de receptie sprak ons aan omdat er een 'beschadiging' aan mijn scooter was... we hebben uitgelegd dat wij er niets mee aan de hand hebben gehad en we zelf ook niet weten of dat er al was of niet. Joeri heeft met tandpasta dat stukje wat gepoetst en het was beter maar wel nog zichtbaar. Met wat polish zal het er wel af gaan, maar dat hebben we nu net niet bij... We lieten hem nog eens komen om te kijken wat hij ervan vond na het proper maken. Ik geloof dat ze uiteindelijk niets extra aangerekend hebben bij het uitchecken, maar het was even spannend,  en vervelend voor iedereen omdat het nog een nieuwe scooter is.

Het ontbijtbuffet bleek dicht vandaag, we waren de laatste gasten in het hotel, omdat ze het zwembad gaan upgraden kunnen ze even geen boekingen aannemen. We werden wel netjes voorzien van een lekker ontbijt.

Vervoer naar t station 🚉

Stipt op tijd was onze taxi er om ons naar het station te brengen, we waren er ruim op tijd. De trein daarentegen was ruim te laat, wat ons een dik uur wachten opleverde. Maar we konden in de schaduw zitten met ons hebben en houden, dus zo erg was het niet en Joeri ging ondertussen nog een drankje halen terwijl de dames bij de spullen bleven.

Wachten op de trein

Ongeveer een half uur te laat vertrok onze trein en het was verder allemaal in orde, we kwamen zelfs op de normale tijd in Ban Krut aan. Daar was het wel even in Thai style uitstappen. Te voet met grote koffers, 3 sporen oversteken, al hobbelend over wat balkjes die tussen de rails gelegd zijn ;-) Het station was nog niet helemaal af, vermoedelijk zal het in de toekomst wel beter geregeld worden. Zoals afgesproken met ons nieuwe verblijf, kwam hun chauffeur ons netjes op tijd afhalen, dat was wel erg handig. We werden goed ontvangen hier en nadien brachten ze ons nog met de auto tot aan de kamer ook. De kamer is een stuk kleiner als de vorige, maar wel netjes.

Scooter verhuur zit ongeveer op 800 m hiervandaan, dat zou nog moeten lukken maar nu werden we alweer door de chauffeur weggebracht, deze keer op een scooter met sidecar... dat is weer eens wat anders. Omdat het hier heel rustig is, hebben we nu 3 scooters genomen, zodat Mila zelf kan rond rijden. We deden na het tanken meteen een kort testritje langs de kust, dat is echt mooi hier. De straat loopt pal naast het strand en aan de overkant van 't straat staan huizen en hier en daar een resort/hotel, maar deze zijn allen lage gebouwen. Heel gezellig!

🏖️ overkant van de straat

🏖️ 🏖️

Wat verderop in de straat zijn we op het strand gaan eten bij de J J Burger, tijdens het vallen van de avond en met een mooi uitzicht op de zee en een berg waar een tempel bovenop staat.

Dinner with a view

JJ burger

Na het eten konden we nog net gebruik maken van het zwembad (dat mag van 8 tot 8) Nadien stapten we nog tot aan de zee om eens te voelen hoe warm die hier is, en dat viel mee. Het water voelt nog net frisser aan dan de omgeving, dat is goed :-)

Als afsluiter op het strand nog iets gedronken en we konden er weer tegen voor vandaag!

avond op het strand

1. Gerda:
    29 augustus 2023
    Amai, zo schoon daar! Prachtige foto's! Genieten van wat er nog gaat komen!🤗