29/08/23 Langs de zee cruisen

29 augustus 2023 - Ban Krut, Thailand

Tegen 09:25 u had iedereen zijn ontbijt gehad en konden we ons klaarstomen om echt op stap te gaan met de scooters. We vertrokken naar de linkerkant, daar wilden we de berg op rijden waarop we die tempel zien staan vanaf het strand hier voor de deur. Er is zoals verwacht inderdaad weinig verkeer en zodoende ook weinig volk op straat, er wonen ook veel minder mensen hier in de omgeving. Ideaal om rustig rond te rijden langs de zee dus.

De eerste stop was de Ban Krut fishing boat lagoon... als Joeri zijn neus volgt kom je steeds in een vissershaven terecht ;-) We keken hoe een visboot de haven in kwam gevaren, we stonden op 't gemakje daar wat te  gapen in feite. Sommige boten lagen op het droge vanwege laagtij toen we er waren, mooi om eens te zien.

Vissers komen aan in de haven

Haven

Toen we uitgekeken waren reden we verder richting de berg met Boeddhistische tempel, Wat Thang Sai. Het was er heel rustig, we waren niet helemaal alleen maar het scheelde niet veel. Vandaag was het een heel warme dag met veel zon, vaak is het wel heel warm maar eerder bewolkt en vochtig. Bij aankomst aan het eerste beeld waar ook 2 drankstalletjes waren, gingen we gelijk drinken en een ijsje halen.

Krommaluang Chumphon Khet Udomsak PalaceKrommaluang  ….

🍦 in de schaduw

Na ons ijsje konden we de wandeling naar boven starten, en weer de nodige trappen beklimmen... waarom? Dat weet niemand. Vooral om van het uitzicht boven te genieten denk ik, want in de tempel zelf gingen we niet binnen. Er zaten hier ook apen, maar niet zo veel en het was een andere soort.

Wat Thang SaiBraaf hondje 🐶

Vliegende aap 🙊

1 van de apen deed een megasprong, net toen ik een foto nam, vlak daarvoor zat hij mooi op het dak te poseren, maar nu had ik een vliegende aap te pakken... ook goed he:-0

Zodra we weer bij de scooters aankwamen, was het weer dringend tijd voor een nieuw drankje en konden we terug rijden richting hotel. We besloten à la minute dat we gelijk door zouden rijden naar de andere kant, naar rechts dus :-)

Heel mooie route, kilometers ver parallel met zee en strand, het spreekt voor zich dat we dit op een traag tempo doen om optimaal rond te kunnen kijken. Als eindhalte, en omdat we honger kregen stopten we bij Bo Tong Lang Beach, daar was een 'restaurant' bij het strand en hebben we opnieuw heel lekker gegeten... en nadien ook eens rondgekeken natuurlijk, er stond wederom een tempel (eentje zonder trappen en apen voor de verandering)

Ons restaurant 😋Bo Tong Lang Beach

Eettent op het strand

Met goed gevulde buiken tuften we weer terug in de richting van het hotel en stopten we enkele keren om nog extra foto's te trekken ;-)

Visserij pier

Onderweg langs de straat

Na deze heel mooie rit door de hitte, plakten we zowat aan onze brommer vast en dan ben je blij om even in de kamer binnen te gaan, om de kleren uit te schieten en integraal de douche in te springen. Zodat we nadien weer helemaal fris en propertjes het zwembad in konden duiken... dat hadden we wel verdiend vonden we zelf, en de cocktailtjes ook uiteraard.

🏊‍♀️  🍹

We geraakten nog in gesprek met een Amerikaan die al 21 jaar in Thailand woont, zo leer je weer wat en vliegt de dag verder voorbij.

Vanavond gingen we weer op het strand eten in een typisch hutje wat verderop, en door ons getetter eerder aan het zwembad, was het al donker voor we konden vertrekken. Zo rond 18:10 u gaat de zon al onder hier.

🐈‍⬛ 🐈‍⬛

🐕‍🦺🐕‍🦺

Bezoek aan tafel... een zwarte hond (lag heel de tijd rustig te slapen) en een zwarte kat (zat heel braaf te bedelen bij de juiste persoon;-)

1. Elvi:
    30 augustus 2023
    Zalig, geniet er van allemaal!
  2. Gerda:
    30 augustus 2023
    🤗🥰 Geniet nog van al die schone en lekkere dingen daar!😜