30/08/23 Waterval

30 augustus 2023 - Ban Krut, Thailand

Vandaag gingen we naar de Khaa on waterfall, in het Namtok huai yang national park... althans, dat was het plan.

Klaar voor vertrek

We waren op tijd weg, en alles liep gesmeerd, tot het begon te regenen... en die regen hing echt daar waar wij naartoe wilden. We deden de poncho's aan en probeerden nog efkes om dapper door te rijden, maar uiteindelijk hebben we de rit stopgezet en zijn gaan schuilen bij een oud vrouwke dat cola en fanta verkocht. We hebben er een poosje gewacht in de hoop dat het slechte weer weg zou trekken, maar dat ging niet snel gebeuren op die berg waar we moesten zijn. Toen de regen wat minderde zijn we gewoon (met de poncho's) aan een terugrit begonnen langs rustige wegen. 5 minuten later konden de poncho' s weer uit en was het wat aangenamer rijden. We stopten geregeld om eens rond te kijken en foto's te nemen.

Regio bekend voor de kokosnoten 🥥 🌴 Poncho’s weer uit

Even stoppen om rond te kijken en drinken

Zodra we weer op de weg naast de zee kwamen, stopten we daar nog eens bij het strand...

🛵 🛵🛵Vriendelijk hondje 🐶

Er zat duidelijk alweer regen aan te komen, dus we bleven er niet lang hangen. Wat verderop zat een eettentje, en daar gingen we zitten om iets te eten en schuilen. We zaten nog niet neer en het begon weer goed te druppen... de waterval hebben we nooit gezien, maar water dat valt dus wel he... Nadat ons eten op was, zijn we van miserie door de 'waterval' vertrokken naar 't hotel met alweer de poncho's aan. Het stomme was wel, dat vanaf we terug waren bij het hotel, de regen stopte en het verder niet meer geregend heeft nadien.

Mila en Joeri gingen dutten na de rit door het water... ik ging bij de buren voor een massage met kokosolie.

Toen ik na een uurke weer op de kamer kwam, was Joeri net wakker en gingen wij 2 op het strand een wandelingetje doen. Daar was het nu ideaal weer voor, gewoonlijk is het zand te warm en nu kon je er met blote voeten wel gemakkelijk over stappen.

Voetjes in het water

Strandwandeling

Bij The Sea Pine, een strandbar hier wat verderop gingen we iets drinken... De drankjes waren erg lekker en ook mooi :-)

Strandbar: the sea pine

Lekker en mooie drankjes 🍸

Toen het wat donker begon te worden gingen we ons weer opfrissen en konden we gaan eten, Mila was intussen ook weer opgelapt en ging mee.

We aten bij 'PLatoo seafood' op het strand bij volle maan, drie hondjes hielden ons gezelschap. En om de dag af te sluiten reden we nog even naar de Sea Pine (strandbar van eerder voor het eten) Daar namen we nog een dessertje... Taart, smoothie, cocktail... dat gaat er wel vlot in gewoonlijk ;-)

🍰 🍰The sea pine

1. Janssens Heidi:
    30 augustus 2023
    Hela, kan me zo niks voorstellen van de regenbuien. Valt dat dan met bakken uit de lucht zoals we hier zeggen of gezapig aan constant, drupjes......
  2. Peggy:
    31 augustus 2023
    Meestal valt het met bakken uit de lucht, hier aan zee gisteren leek het wat meer op miezert dat over ging in stevig regenen en weer terug😅
  3. Gerda:
    1 september 2023
    Jaloers op de magische omgeving en het avontuur enzoooo mor ni op de regen , hebben we genoeg hier!😅grtjs😜