Crazy House en weer regen

17 juli 2016 - Da Lat, Vietnam

geschreven door Joeri ,  Foto's volgen morgen wanneer we terug richting de zee gaan en meer luxe (en sneller internet) hebben

Na de ellendige rit gisteren door de tropische hoosbui, had ik het koud. Omdat dit anders nooit gebeurd was het bijna te voorspellen dat ik ziek zou worden. Vanochtend inderdaad koortsig en stramme knoken. Terwijl Ik achter bleef in het hotel zijn de 3 meisjes een ontbijt gaan zoeken en ook de rit naar Mui Ne (Met een auto met chauffeur) van morgen gaan boeken. Om 9 uur komt men ons morgen aan het hotel oppikken. Aangezien hier rond 6 uur alle kabaal losbarst moeten we zelfs geen alarmke installen om op tijd wakker te zijn.

​Na het ontbijt was ik onder invloed van enkele pillekes terug wat beter en konden we een laatste keer Da LAt gaan verkennen. Iets na 11.00 uur met de scooterkes door de binnenstad naar het 'Crazy house' gereden. Het 'huis' is een creatie van de avant-gardistische architecte Hang Nga,die trouwens ook zelf in het huis woont. Je kan er trouwens ook kamers huren want het is een hostel. Voor mij deed het veel aan de huizen en creaties van Gaudi denken. Foto's volgen hiervan later want dit was echt de moeite. In de tuin nog een pineapple shake gedronken onder de honeymoon suite en daarna aan de uitgang nog, veel te dure aarbeien gekocht. Daarna met de brommerkes naar de locale groenten- en fruitmarkt gereden alwaar we een halve kilo magosteen (het  beste tropsiche fruit dat er bestaat) en ook  een 'ugli' gekocht. Smaak zit wat tussen een appelsien en een pompelmousse. Nadat we de beiden hadden opgegeten bij de brommers, ging Maud terug naar het hotel en wij terug naar waar de dames hun ontbijt genuttigd hadden om nog een chocolate shake te gaan drinken. Nast het café was een 'biljartzaal' gevestigd. Stel U er niet teveel van voor; er stonden 2 biljarts en op 1 ervan waren twee oude Vietnamese mannetjes 'vrij spel' aan het spelen. Terwijl ik aan het eten was en Peggy en Mila van hun chocolate shake aan het slurpen waren, kwam er nogmaals een tropische stortbui over. De straat, dewelke een beetje bergaf liep, veranderde  binnen enkele tellen in een 'kolkende rivier'. Nadat we een half uurtje getwijfeld en gewacht hadden, zijn we in onze poncho's maar terug naar he thotel gereden. Hierna een rustpauze ingelast tot iets na 18.00 uur. Via 'tripadvisor' nogmaals een restaurant gezocht. Onze eerste keuze bleek vol te zitten dus, op naar de 2de keuze. Hier een redelijke Westerse menu gegeten waarna we terug naar 'An Cafe' zijn gewandeld voor de beste aarbeienshake van Da Lat. Ik wou eigenlijk eens een karaoke doen maar de 3 anderen vinden/vonden dit een slecht idee. Hier in Azie is karaoke nog steeds in terwijl bij ons je (volgens mij toch) geen karaokebars meer vindt.

Rond 21.00 terug in de 'papieren slaaptoren'. Morgen meer nieuws en de nodige foto's bij dit verslag. Iedereen is blij dat het er hier in Da Lat opzit...

1. Diane:
    17 juli 2016
    Op naar het volgende avontuur, hopelijk beter en zonder koude rillingen. Veel beterschap!
  2. Brigitte:
    17 juli 2016
    Ik kijk al uit naar de foto's van het crazy house en morgen een leuke gewenst zonder regen voor de verandering.
  3. Karen:
    18 juli 2016
    Veel plezier in jullie nieuwe stekje! Hopelijk hebben jullie nu toch minstens een huisje van karton i.p.v. van papier. Alé, van steen en met airco zou nog net iets beter zijn natuurlijk. Ginder nog geen pokémons tegengekomen? Of is die gekte nog niet tot daar geraakt. Ik vermoed van wel, want jullie zitten iets dichter bij de bron.
  4. Alice Vinck:
    19 juli 2016
    Ja ,ik denk dat het niet moeilijk is om ginder ziek te worden.alhoewel wij ook niet het beste klimaat hebben, krijg ik toch het idee dat dat sterke mensen moeten zijn.Eigenlijk zou ik er al mee zitten,waar en wat ga ik eten.En naar het toilet gaan. Ge moet toch echte avonturiers om zo iets te ondernemen.