dag 2 - Bangkok

10 augustus 2012 - Bangkok, Thailand

Grootse plannen... maar er kwam niet veel van.

we geraakten vanmorgen de straat niet eens uit! Eens we 100 meter de deur uit zijn werd Mila alweer mottig... zij heeft moeite met de warmte, en wellicht de combinatie daarvan met de geuren rondom en een acuut suiker tekort... eten ging ook nog niet goed. Niet fit dus!

Dan maar het zwembad onveilig gemaakt, zwembad in de stadwat wel aardig lukte. Het is geen olympisch bad, en da's misschien maar goed ook! We zijn maar amateurs in het zwemmen uiteindelijk en het water was zalig om wat te plonsen. De weergoden zijn ons wel goed gezind, het is heel warm maar wel bewolkt. Wat wel goed is om al wat te wennen aan de warmte zonder te veel zon ineens...

rambutanFruit van de dag, rambutan.

Na de verfrissende duik nog eens geprobeerd om een wandelingetje te maken en we geraakten weer wat verder. Met de nodige haltes onderweg om de jongste aan het eten te krijgen... te beginnen met suikers. Gezien we geen druivensuiker vonden moest het maar met cola en koekjes gebeuren. Telkens gevolgd door een pauze in het hotel hebben we de rivier gezien overdag en in het donker.river by night Eén van de steegjes naast het hotel, de marktjes en de Robinson (de plaatselijke inno).

Voor de geïnterreseerden nog even meegeven dat de rambutan (Indonesisch voor "harig") een soort lychee is maar dan groter en knapper... roos haar met gele punten, het heeft wel iets.

Sinds vanavond (voor jullie namiddag) voelt Mila zich trouwens weer wat beter en hopen we morgen met de boottaxi op stap te gaan en toch minstens 1 tempel te bezichtigen. Maud voelt zich trouwens toppie! zij heeft al een paar schoenen en een kleedje gescoord. En gezien mijn horloge het begeven heeft...... hebben ik en Mila er hier maar één gekozen he... aah ja!

groetjes uit Bangkok!

1. Lief:
    10 augustus 2012
    Hoi allemaal,

't Begint al goe daar, verzorg Mila maar wat extra binnen enkele dagen zal ze wel beter zijn. Yoeri hou die vrouwen goe in de gaten want voor je 't weet is je portemonee leeg en moeten we je komen halen, da zou wa zijn he. Geniet van alles om jullie heen en bedankt dat wij ook kunnen mee genieten, slaapwel (voor jullie) en wij genieten nog wat van de zon schitterend weer hier. Zonnige groetjes Ludwig,Lief en Robin.
  2. Caroline:
    11 augustus 2012
    Helaba,

Ik hoop dat Mila snel weer beter is!! Maar dat moogt ge dat kind niet meer aandoen zalle...neem mij maar mee de volgende keer, ik zal me wel opofferen ;-)!!!

Groetjes,
    Caroline en Dirk
  3. Ilse:
    11 augustus 2012
    ola,

Niks van carolien daar komt niks van in huis ik ben véééél braver als gij......dus neem mij maar mee!!
    Ocharme ze heeft toch ook nie véél chance he ons Mila maar een geluk dat dit al een beetje opgelost geraakt met cola en koekjes en een zwemmeke want zeg nu zelf het kon erger hé.
    Maar eens aangepast aan themperatuur en geur zal het allemaal wel beter lukken voor haar en kan ze met volle teugen genieten van prachtige thaise plaatjes.
    En Maud? Laat u maar eens goe gaan hé maar nie te goe hé want ge moet nog thuis graken.
    Nog goe genieten en ik kijk al uit naar de volgende mail.

Dikke x Ilse,Raf,Lauren,Yente en Senne