laatste dag Bangkok

11 augustus 2012 - Bangkok, Thailand

Softe uitvoering van wilde plannen vandaag!

maar toch een fijne dag, alles kan... niets moet uiteindelijk. We hebben ons gesplitst zodat Mila het rustig aan kon doen, Joeri bleef met haar aan het hotel en ik trok er met Maud op uit want 'k wou toch tenminste aan het 'grand palace' geroken hebben, al was het maar van in de verte. We gingen zodoende met de longtail (houten speedboot) naar de bestemming... dat was eigenlijk nog het leukste van alles.mee met de boot Het was namelijk echt heel warm en dan doet dat windje en het opspattende water echt deugd. Het heeft iets gezelligs om zo tussen de andere boten te varen en naar de oevers te kijken. Je ziet hier vanalles, van krot tot chique buildings en tempels... allemaal door elkaar.

We hadden ons wel verwacht aan een drukke bedoening om en bij het Grand Palace maar het was naar onze norm toch buiten categorie... 'over de koppen lopen' is waarschijnlijk door de Thaise bevolking uitgevonden. Maar we geven niet op en gaan op pad, het duurde niet lang voor we aangesproken werden door een 'sympatieke' kerel mee met de tuk tukdie ons alles eens zou uitleggen! Het gesprek (je kan kiezen uit gebrekkig engels of Thais) eindigde toen hij ons in een tuk tuk gezet had die ons voor een prikje even rond zou rijden 'to take pictures very beautifull!' In het normale leven durft mijn haar al eens overeind komen nabij zo'n gladjanus maar op vakantie inThailand moet het kunnen... en welle weg in de meest versleten brommer van het land, echt een avontuur op zijn eigen zo'n rit hoor! We rijden tot het grootste Boeddha beeld to take pictures en om daar even wat rond te kuieren. Meneer tuk tuk had zoals afgesproken in onze deal netjes op ons gewacht, hij wou ons ook nog bij wat 'bevriende winkels' op kosten jagen maar daar gingen we niet op in en lieten ons terug naar vertrekpunt brengen... we hadden het al wel gehad daar. En omdat we het toch wat warmpjes hadden bleven we zelfs niet wachten tot te tempel open was maar besloten we terug te varen naar het hotel om een frisse douche en duik in het zwembad te nemen. Dat kunnen we beter af!open keuken

Na de verfrissing in de buurt nog een ommetje en een terraske gedaan... is het eigenlijk wel een terras als er geen voorgevel staat? Dat zijn zo van die dingen die je bij ons nooit zal zien maar 't was er goed en we zijn er 's avonds teruggeweest om te eten en ook dat was lekker.

Intussen hebben we alles alweer klaar staan om morgen door te reizen naar Krabi voor een strandvakantie, om 07.30u staat de taxi aan de deur. We weten weeral wat doen...