vertrek en aankomst

9 augustus 2012 - Bangkok, Thailand

hehe, we zijn weg hoor...

gisteren middag eerst nog in de watten gelegd alvorens we met goed gevulde buikjes naar de luchthaven werden gebracht door oma.

De vlucht ging verder voorspoedig, ik bespaar de details want zo lang vliegen is eigenlijk ellende... bijvoorbeeld een tussenstop in Doha bij nacht en 35 graden, je weet niet wat je overkomt! Bij aankomst hadden we wel een zieke mila, die moest efkes bekomen nadien, wat tijdens een taxi rit naar Bangkok niet echt lukt blijkbaar...

In het hotel zijn de mensen heel vriendelijk en behulpzaam, 't is wel een ouder hotel waar wat aan gewerkt mag worden en dan niet alleen aan de voorgevel want die wordt op dit moment opgelapt. Maar geen nood, we doen niet moeilijk en duiken er onmiddelijk in bed. Iedereen is namelijk uitgeput.

Na een slaapje en douche kunnen we er weer tegen en doen we een wandelingetje, ver geraken we niet... Mila is nog niet fit, maar we hebben tenminste wel fruit en een eerste indruk nu.we logeren in 't coiffeurkesstraatje De kapsalons in de straat vielen meteen op, zoiets kom je bij ons niet meer tegen... very retro zeg maar!

De drukte op straat en de rijstijl van de locals zijn ook wel heel opmerkelijk te noemen. We gaan dat wel eens nader onderzoeken bij gelegenheid maar het komt dicht in de buurt van 'de wet van de sterkste' zo te zien.. of 'die met het meetste lawaai mag eerst' zou het ook kunnen zijn.

En daartussen staan ze dan gezellig te keuvelen en verkopen ze eten, bloemenkransjes enz. wat ze ter plaatse ook maken.drukte alom in de straten We kochten bananen en pitaya (drakenfruit)... banaan kennen we nog wel maar de pitaya vroeg wel om een woordje vakkundige uitleg (we zijn maar van den boerenbuiten tenslotte he) Met gebarentaal werden we op de hoogte gebracht dat we moesten 'snijden en eten' Dat kon nooit mislukken dus mocht ie mee... en hij heeft gesmaakt ook. lekker hoor

De skype verbinding werd wat getest, maar weinig zinnigs gedaan verder, morgen zien we wel weer wat we doen. Fietsen staat op het verlanglijstje maar het valt af te wachten of we wel stoer genoeg zijn...

Groetjessss

1. Laura:
    9 augustus 2012
    Ik hoop dat je u daar goed amuseerd en geniet er maar van en zusje ik mis u!!! Ly xxx
  2. Caroline:
    9 augustus 2012
    Amaai, dat is precies zoals in de film. Dat fruit ziet er allemaal wel smakelijk uit. Spreken ze daar nog een andere taal? Zijn er veel toeristen?

Groetjes,
    Caroline
  3. Diane:
    Hallo familie Wilmssen-Aerts
    Dit is al een zeer amusant en sappig verhaal om mee te beginnen. Dat belooft voor de rest. Ik kijk al uit naar het vervolg. Geniet ervan ginder!!
    Groetjes
    Familie Geerts-Proost
  4. Lu:
    Hallo
    Zo te horen is alle toch een beetje goed verlopen.
    Amuseer jullie maar en profiteer maar zo veel mogelijk.
    Groetjes Lu
  5. Ilse:
    9 augustus 2012
    Oooh ik ben blij dat jullie het goed stellen buiten een Milake dan die wat moet bekomen maar dat komt allemaal wel in orde....en dan....een reisje om nooit te vergeten. dikke kus en veel plezier hé
  6. Oma:
    9 augustus 2012
    geniet ervan want het is zo voorbij
    dikke knuffel van opa en oma
  7. Lief:
    9 augustus 2012
    De skype verbinding inderdaad 't was ok, we hebben jullie gezien al was 't maar in vakjes, alleen joeri die was duidelijk en clear te bekijken. We wensen jullie een leuke vakantie, wees voorzichtig en zorg goed voor elkaar. De groetjes ludwig, Lief en Robin.
  8. Heidi Janssens:
    10 augustus 2012
    We zijn blij dat jullie goed terecht zijn gekomen waar jullie moeten zijn. Geniet er maar van en doe Mila veel beterschapsgroetjes. Hopelijk kan ze ook nog wat genieten. Zo te lezen is dit niets voor ons. Te avontuurlijk.
    Vele groetjes uit Olen van de familie De Sutter.