emerald pool

15 augustus 2012 - Krabi, Thailand

Het ontbijt gaat steeds beter... het is namelijk altijd een onderneming om de bestelling door te geven, vaak wordt je verkeerd begrepen terwijl je wel het gevoel had dat het heel goed gelukt was... maar het komt altijd wel in orde als je maar moeite doet!

Na het ontbijtemerald pool deden we de uitstap die door het hotel standaard aangeboden wordt, meer om de dag wat te vullen en niet de hele dag aan het water te zitten want dat gaat vervelen na ongeveer 1 dag... dus ga je mee op stap naar ANDER water! Het was echt een fijne dag, de pool (zoet water) ligt in de jungle dus konden we al wat wennen aan de geluiden (zeg maar lawaai) van de insecten e d, dat gaat nog wat worden later deze week wanneer we enkele dagen in een boomhut gaan logeren. De pool zelf was niet heel groot en met zuiver water, we hadden ons bij emerald poolvoorzien zodat we er konden zwemmen en afkoelen, we waren niet de enige trouwens. Je ziet dat ze dit aan de toeristen willen tonen maar ze hebben gelijk want het is ook wel mooi om eens te doen, Mila vond dit alvast het leukste tot nu toe!

Nadien reden we nog een eindje verder om daar naar een 'hot spring' te gaan kijken, na een korte wandeling ben je ter plaatse. Het is kleiner dan we ons voorgesteld hadden maar wel heel mooi. Het is een soort waterval waar je op verschillende niveau's in kan gaan, bovenaan is het water echt wel warm (zo warm dat ik er alvast niet inging) maar debij hot spring bedoeling is om telkens wat te dalen tot je beneden bent en daar is het water fris... wij bleven bovenaan wat rondhangen en geraakten aan de praat met een vriendelijke Amerikaan die hier in de buurt, op zijn 17de ten tijde van de Vietnam oorlog gevochten had. Hij wil, nu hij op zijn 67ste ziek is, dit nog eens terug zien... Hopelijk gaat alles goed met hem!

langs de weg nabij het hotelOnderweg naar het hotel kwamen we onze eerste apen tegen. Ze zaten langs de weg, nabij water. We stopten even om enkele foto's te nemen... we zijn echte toeristen nu hoor! Het is onze eerste keer dat we apen zien trouwens, als je die van de zoo niet meetelt he!

Tot morgen... dan gaan we brommerkes huren, dat moet je hier toch gedaan hebben vinden we (alleen Maud is nog niet overtuigd)

doeeeiiii...

1. Alice Vinck:
    15 augustus 2012
    Hallo mensen, wat een fijne vakantie . Dit is echt wel de vakantie van uw leven. Leuke foto's en een leuk verhaal ,wij kunnen jullie volgen en beleven zo ook een stukje andere wereld mee. Je probeert je voor te stellen hoe het er mag zijn ginder maar uit eerste hand is toch nog wel iets anders .Reuze bedankt voor de moeite.Groetjes Frans en Alice.
  2. Tamara, hans en lowi:
    16 augustus 2012
    Hallo vakantiegangers, tante is back in business, vandaag eerste werkdag, maar heb maar geen make-up opgedaan, heb al heel de morgen geblet, t'was toch maar raar om ons lowike achter te laten, maar ja schone liedjes duren niet lang hé. De vakantie aan zee heeft ons nog deugd gedaan en lowi slaapt eindelijk door, yes. Heb jullie reisverhalen van de voorbije dagen allemaal tegelijk gelezen vandaag, het is daar precies zalig, geniet er maar van. De kids amuseren hun wel lees ik, geef ze een dikke zoen van mij en lowike en nonkel hans. Tot schrijfs, xxxxxx
  3. Ilse:
    Hallo,

Ja zoals ge hierboven kunt lezen zit ons moeder al helemaal met jullie mee in Thailand hé. Maar jullie reisverhalen laten dit dan ook toe....kei leuk. Oooh ik ben zo gezond jaloers op jullie hé als ik da zo zie Super.Nog veel genot en plezier alle vier en tot morgen. Dikke kus
  4. Jaszy:
    16 augustus 2012
    Wauw keicool!! Zo een vakantie zie ik eigenlijk ook wel zitten hoor!! Allez amuzeer jullie nog hè!!

Groetjes!! :) :) :) :)
  5. Peggy:
    16 augustus 2012
    Ja tamara, da's nie gemakkelijk he... gelukkig kan je hier wat lezen voor wat extra afleiding. En je kan je troosten met het idee dat er goed gezorgd wordt voor 't kleine baasje!
    @Ilse... jaja elle moederke is hier zenne, ze doet jullie de groeten;-)
    @Mien, Mila is content dat je mee volgt hoor!

en nu op onze brommer om te gaan eten wat verderop...
  6. Sofie:
    16 augustus 2012
    Hoi allemaal! Wat fijn om jullie vakantieverhalen te lezen en de mooie foto's te bekijken. Net of we zijn zelf in Thailand :-) Geniet er nog van en verzorg Mila goed hé! Groetjes van Bart, Sofie en Mathijs xxx