op 't gemakske

14 augustus 2012 - Krabi, Thailand

Vandaag hadden we geen plannen en deden we het rustig aan. Joeri en ik deden na het ontbijt een wandeling op het strand. Met de voeten in het water en een zeebries lukt dat wel, we overwogen onderweg even om in de schaduw van de bomen aan de rand te gaan stappen maar om daar te geraken moet je over het mulle zand en verbrand je je voeten... op een drafje snel weer naar het water dus!trieste restanten van de tsunami in 2004 Even voorbij ons hotel zagen we verschillende huizen die ten prooi zijn gevallen aan de tsunami van 2004, we wisten we dat dat hier in de regio was maar als je dit met eigen ogen ziet is het toch net wat anders... zo zie je op het strand nog overal teenslippers enz liggen, tesamen met onbruikbare rommel. De nog bruikbare spullen zullen er wel uit gehaald zijn vermoedelijk.

Na de middag was er maar ene actief, de Joeri! Hij ging naar de buurtwinkel en kreeg onderweg een lift op een bromfiets toen hij op inspectie ging bij het 'seafood' restaurant... het werd goed bevonden, hij sprak af dat we vanavond zouden komen eten met z'n 4. Dezelfde man bracht hem ook terug naar het hotel maar nu met de auto en hij zou ons ook nog eens oppikken tegen etenstijd!! da 's kei handig, wij heel content!

Mila hangt de hele dag in en om het zwembad of speelt wat op het strand. Maud hield zich bezig met lezen, op een ligstoel onder een palmboom. Ikzelf combineer de 2 bezigheden... meer moet dat niet zijn. We zien wel wat roder dan we zouden willen, ondanks het smeren maar niks ergs.

Tegen 18u staan we allemaal fris gewassen aan 't straat op onze pick up te wachten. De geitjes die we vaak horen maar weinig zienzij zagen hun kans hadden ook een 'hongertje' en stortten zich op de smakelijke planten van de overburen... de deugnieten he! Ze zijn onze dieren van de dag, hoewel we er veel meer zien hoor. zo loopt er hier een gezinnetje katten rond (koppeltje met 2 kittens) er zijn gekko's bij de vleet, vlinders, vogels, koeien en een enkele kakkerlak zagen we ook al lopen (zelfs eentje in onze nochtans zeer schone kamer de eertste dag) nog geen levende apen gezien, wel een dode langs de weg.

Wat later als voorzien was onze lift eronze 'pick up' van het restaurant, lettelijk een pick up dus... met de wind in de haren scheuren we weg, da's kei plezant! Het Seafood 'restaurant' (hoe noem ik het anders) is een aanrader, we hebben er lekker gegeten en werden goed gesoigneerd.Het Bleamhin Seafood restaurant Het ligt aan de vissers haven, eerder op de dag hadden we tijdens de wandeling gezien dat er ergens een haventje moest zijn maar we konden er langs het strand niet bij geraken. Dus als je hier toevallig eens passeert weet je waarheen om eens te gaan eten! En zoals beloofd werden we ook netjes weer terug gebracht, dit kan ik wel gewoon worden...vissers haven bij het restaurant

Nog een foto van de 'haven' om jullie een idee te geven wat ik bedoel he... alles is uiteraard anders dan thuis, gelukkig... want anders waren we beter thuis gebleven!

Morgen laten we ons weer verassen met een gratis uitstap van het hotel, bestemming: 'Emerald Pool'...  ziet er leuk uit in ieder geval. Benieuwd wat dat gaat geven

Groetjessss

1. Diane:
    14 augustus 2012
    Alle geuren, smaken en kleuren komen levendig tot ons dankzij jullie fantastische verslaggeving. En hoe doet de Joeri het om zo'ne taxi te versieren? Geweldig!
    Groetjes
    Diane
  2. Caroline:
    15 augustus 2012
    Zo is dus den dikke Van Daele ontstaan(pick up);-)!!!

Groetjes,
    Caroline
  3. Ilse:
    15 augustus 2012
    Ooh ik ben blij dat jullie het zo goed hebben tot hiertoe en het is super dat we zo mee kunnen volgen (ons moeder is ook al mee aan het volgen).Geniet er lekker van en tot morgen hé xxx
  4. An , Ruben en Lander:
    leuk zo'n reisblogje ,
    Ik heb het idee dat Mila ook stilaan op haar plooi aan't komen is , dus is het nu enkel genieten van jullie grote reisavontuur
    Prachtige foto's !!!! Ik vind het nog altijd leuk leuk leuk
    Knuffel xxx
  5. Karen:
    15 augustus 2012
    Amai, normaal zie je zo'n dingen alleen op tv. Wel 'cool' om dat allemaal in het echt te kunnen zien, niet? 'k Zal maar niets over die gekko's zeggen tegen Ward, want die neemt het eerstvolgende vliegtuig om die ook eens te komen bekijken. En die kakkerkakken... controleer die valiezen maar goed voor jullie terug in het vliegtuig stappen. Stel je voor dat je zo'n souveniertje meebrengt. Daar kan je nog jaren plezier aan hebben! Alhoewel, me de Joeri en z'n beesten. Die zouden het nogal naar hun zin hebben. Maar toch liever in bakken, vermoed ik, hihi!

Dikke knuffel!
    karen