Krabi

13 augustus 2012 - Krabi, Thailand

Iedereen heeft hier lang geslapen vandaag, dat was alweer even geleden. Het zal zeker met de rust te maken hebben, het enige dat je hier hoort zijn de geluiden van vogels, krekels en de airco natuurlijk...

Krabi traiteurWe waren zodoende vrij laat aan het ontbijt en moesten nog rap zijn achteraf want de taxi stond al te wachten... net geen stress gekregen, oef! Krabi centrum is niet achter de hoek blijkbaar maar het landschap verveelt niet en de locals zijn altijd de moeite om naar te kijken. Het beste vervoer van de, laat ons zeggen 'middenklasse' is zeker een bromfiets. Je kan als vrouw makkelijk 3 kinderen hebben als je een kleine eenvoudige bromfiets hebt, zolang je de regel 'van klein naar groot' toepast is het prima in orde... dit wil zeggen, ene tussen de benen (de kleinste dus) en de grotere kinders achter u... Ik moet er dringend eens een fotoke van trekken! Wil je een groter gezin of zoals op de foto een traiteur zaak beginnen... dan moet je overwegen om een grotere brommer aan te schaffen of een enorme auto.Boeddha

De rit ging naar Krabi centrum, lang mocht dat daar niet duren want in tegenstelling tot wat wij dachten was dit een soort van georganiseerde uitstap a la 2 uurkes hier en een uurke daar en weer terug (gratis, dat valt dan weer mee). En voor ons was het niet erg want we huppelen weer van de ene schaduwzone naar de andere als volleerde toeristen! Trouwens, op die korte tijd zijn we er in geslaagd om een parasolleke, strandspeelgoed, een kleedje voor Mila, een kleedje voor Maud alsook een lekkere pizza  te gaan eten en dan nog langs de bank te gaan om geld te wisselen want ja... maar  tijd zat dus want we hebben echt niet gelopen (uitsluitend slenteren is de regel).

Na dit alles werden we bij een tempel gedropt  Er was ook een grot waar we niet ingingen wegens waarschijnlijk te weinig tijd. We kuierden daar wat rond en bekeken de Boeddha beelden en dronken nog wat (dat is ook echt wel nodig) als ge 't weet mag je 't zeggen!

En het was hier dat we hem zagen, met zekerheid HET dier van de dag!!! Mannelijk, dat was duidelijk en voor de rest had hij iets van een varken gekruist met een  Chineese naakthond ofzo... geen lieverdje naar de andere honden die er rond liepen. Deze zagen er trouwens wat minder 'doorvoed' uit maar in hoeverre ons 'dier v d dag' daar iets mee te maken heeft is niet geweten.

Bij aankomst zoeken we eerst de koelte van het zwembad op en doen we lekker niets (alsof we dat daarvoor wel deden) We eten nog bij een ondergaande zon (altijd leuk)zonsondergang en wandelen nog wat langs de zee, sterren kijken is ook een avondactiviteit. We bedenken dat we morgen niets gaan doen, wat een klus zeg en eindigen met het vaste fruitmoment... banaan en (lekker frisse) watermeloen.

toedeloe...

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Caroline:
    13 augustus 2012
    Jongens, die zonsondergang...waaaaw! In tegenstelling tot die hond!!!;-)

Groetjes,
    Caroline en Dirk
  2. Karen:
    14 augustus 2012
    Ik was ook even aan het denken: hond, varken, nee toch hond ... of is het nu wel een varken? Geniet nog van jullie zalig-niets-doen-dagje! Fijn om jullie reisje zo te kunnen volgen.

Groetjes,
    Karen
  3. Ilse:
    14 augustus 2012
    Carolientje dien hond is ook prachtig die heeft iets unieks ik ben er zeker van dat het valt onder de naam Varkenshond?
    Maar het ziet er echt leuk uit daar vooral met al die speciale dingen natuurlijk ik kijk weeral uit naar het volgende reisverhaal xxxxxx kus
  4. Lief:
    14 augustus 2012
    Heel duidelijk die hond een gevolg van de tsunami in 2004. Is kruising tussen zeehond en varken geef da beest maar is nen haring en ge zult zien da 'k gelijk heb !:)

Die site-car kan je best meebrengen Peggy handig om je drumstel mee te vervoeren ,dan zit je er ni mee tegen het plafon van uwe auto.

Leuke reis nog verder !
    ps: Heeft de Joeri zen Thaise massage al ondergaan ???