Hanoi... druk druk druk

1 juli 2016 - Hanoi, Vietnam

• Hoewel de voormiddag heel rustig was (sommigen lagen om 11.30u nog te pitten) werden we totaal overprikkeld vandaag ;-) Vooral dan in de eerste uren dat we de deur uit waren.Ho Hoan Kiem We hadden geen plan en maar wel op een kaartje water gezien waar we naartoe zouden stappen. Zo wat a la minute gekeken en besloten dat het gemakkelijk was, nl hotel, buiten naar rechts, straat volgen en dan komen we dat meer tegen... simpel om mee te beginnen dus. Na 300 meter kwamen we erachter dat we naar links hadden gemoeten! Eigenlijk al verloren gelopen voor de deur van 't hotel. Dan maar omgedraaid en in de juiste richting verder gesport... want dat is wandelen dus wel degelijk hier, bikkelhard en niet voor watjes! Sfeerbeeld op straatHet doet natuurlijk wel wat aan Bangkok denken met de drukte en het verkeer maar hier zijn nog meer brommers precies en die staan en rijden echt overal, hoe luidruchtiger hoe liever ook. Dus als je door het rode licht knalt en tegen de richting met zijn vieren op een brommerke wilt sjeezen, dan moet je gewoon luid toeteren en dan is dat OKE... heel eenvoudige richtlijnen zijn altijd handig. Een grote dosis lef komt hier wel van pas!
  • Het Hoan Kiemmeer is niet zo groot dus we stapten er helemaal rond... een goede keuze want zo hadden we tenminste plaats om zelfs naast elkaar wat rond te kuieren, gezellig. Nog een leuk gesprekje gevoerd met een jonge 'local' daar, hij was zeer onder de indruk van onze 'beautiful girls' en was vooral heel slim om dat gewoon te komen zeggen tegen ' the papa and mama'... hij heeft toch maar lekker 10 minuten naast Maud op het bankje gezeten :-) Even later alweer een speciaal moment, toen een papa met zijn dochter aan Mila kwam vragen of ze samen op de foto wou met het meisje. Mila voelde zich een echte popster... of toch bijna.                                                 Straatleven 's avondsVanavond hebben we de Vietnameese keuken al eens gaan testen in de buurt van het hotel (s' middags kozen de meisjes lekker Westers Burger King) en Cocktailtjes gaan drinken boven op een dakterras... daarna wou Joeri nog een smoothy, wij deden niet meer mee.
  • Genoeg is genoeg!
  • Ik sluit dit af om 01.00u plaatselijke tijd... binnen een uurke spelen de rode duivels tegen Portugal. We proberen dat te kijken... ben eens benieuwd.
  • Tot Morgen!

1. Heidi Janssens:
    1 juli 2016
    Zie maar da ge uw beautiful daughters mee terug brengt naar Lille hé.
  2. Peggy:
    2 juli 2016
    Nog een belangrijke les vergeten te vermelden! De naailes... iedereen krijgt er mee te maken wellicht. Brutale verkopers die je iets aansmeren, zelfs zonder dat je dat wilt en heel de tijd no no no staat te brabbelen... meestal krijg je de les in het begin van de vakantie wanneer er nog 'nieuwe toerist' vers op je voorhoofd staat gekerft ;-) In dit geval zas was het zo'n typisch Vietnamees vrouwtje met hoedje en paddy (stok over de schouder met aan beide zeiden een mand met vb fruit) Ze zag ons komen, Mila was alweer het 'slachtoffer' van dienst, zij kreeg plots die paddy op haar schouder en hoed op haar hoofd. Ze schrok en keek van 'wa krijgt die zottin hier'... ik sta dat te bekijken, weet dat Mila het niet leuk vind maar neem toch snel even een foto. FOUTE reactie... plots duwt ze 2 kleine zakjes in Mila haar hand en moeten we 150 000 dong betalen ?? HUH ?? Dat geheel duurt maar enkele tellen... In de zakjes zat gesneden ananas, we betalen het snel en de naaicursus zit er alweer op, 6 euro is een koopje en de ananas was lekker! Die vrouw dacht wellicht in 't Vietnamees 'domme toeristen' Tja...

groetjes Peggy
  3. Lief:
    2 juli 2016
    Hou ze maar goed in 't oog, voor je 't weet zijn die vietnamezen er mee weg en ze zijn van ons hè, die beautiful Belgium girls. Het weer ziet er precies ook goed uit, beter dan hier zo te zien. Is nog altijd hetzelfde hier, zon (veel te heet) volgend moment regen (stortbui) en alles onder water pff, pff, wanneer houdt het op. En wat die voetbalmatch betreft, je had misschien beter kunnen gaan slapen, maar ja een belg wil toch supporteren hè, niet aan te doen we liggen eruit en de Wilmots ook vrees ik, volgens de annalisten toch. Groetjes voor iedereen geniet ervan en tot morgen. Groetjes Lief en co.
  4. Alice Vinck:
    3 juli 2016
    Ik denk dat ge de dochters nog met hand en tand ga moeten verdedigen, want diekleine ventjes zijn van het snelle type.