OMG!

1 juli 2016 - Hanoi, Vietnam

We zijn er geraakt... maar wat een gedoe!! Mensen zijn leuk, als ze zichzelf en anderen niet opblazen in bijvoorbeeld de luchthaven van Istanboel. Maar goed dat weinigen wisten dat we op die luchthaven moesten zijn gisteren ;-) Eigenlijk zijn we thuis vertrokken met amper hoop dat we zouden vliegen omdat vanwege die aanslag alles stil lag daar. SchipholMaar omdat onze vlucht als uitzondering niet op 'geannuleerd' stond moesten we wel naar Schiphol natuurlijk want anders maak je sowiso geen kans! Den bompa bracht ons weg en het verkeer zat alvast mee...  Achteraf bekeken hadden we nog meer geluk. De eerste meevaller zo bleek later, was dat we al online ingecheckt hadden en dat we de dame aan het loket in Schiphol ons ook voor de aansluitende vlucht alvast lieten inchecken (zo waren we zeker dat we samen konden zitten). We zijn met 2,5u vertraging richting Istanboel gevlogen waar het luchtverkeer net terug op gang kwam maar waar er op het eerste zicht weinig te merken was van het erge nieuws minder dan 24u geleden. Attaturk, IstanboelDe lange wachttijd in Nederland had gelijk als voordeel dat we in Turkije minder lang op de aansluiting moesten wachten natuurlijk (weeral chance). Op dat punt gekomen begonnen we de miserie te merken van een luchthaven die 'verstoord en stilgelegd' wordt... je hebt het emotionele drama van dode mensen en verdriet en aan de andere kant de enorme (life must go on) mensenmassa dat op uur en tijd moet passeren, Zo stonden vele mensen die de vorige avond naar Hanoi hadden moeten vliegen daar nu tussen ons, dat kon nooit goed gaan, we waren met te veel... kortom, dankzij dat inchecken voordien konden wij wel mee, 1 van onze stoelen was wel dubbel geboekt maar die kreeg een upgrade naar businesclass, en soepel als we zijn gingen we niet klagen ;-) Maud heft het eerste deel heerlijk geslapen en Mila kon daarna overnemen... maar wederom geluk dus want we hadden evengoed nog steeds daar vast kunnen zitten. De vlucht was voor mij wel wat aan de lange kant, na 10 uur vliegen eindelijk in Ho Chi Min maar dan waren wij er nog niet natuurlijk. Daar stapte dan een hoop volk uit en werd de vliegtuig gepoetst en begon de ellende van wachten opnieuw want daar was ook door de ellende op Attaturk alles wat misgegaan met te veel volk en een moeilijke puzzel 'wie wel en niet meemag' tot gevolg. Voor ons betekende het vooral 3uur zitten in een stilstaand vliegtuig met ondertussen een controle van de boardingpassen (de upgrade konden we niet vinden maar het probleem lag bij de nieuwe lading mensen) Na veel tellen en rekenen zijn we uiteindelijk 'gewoon' weer opgestegen, ik heb niemand de vlieger zien verlaten en versta nog altijd niet wat precies het probleem  was dan en ik begon op dat moment ook te denken dat we op dat punt geen geluk hadden maar... toch wel wat gevonden bij de jongedame naast mij! Want die had pas echt pech, op huwelijksreis/ aanslag net voor ze moesten landen aldaar/ omgeleid naar elders/ op dat moment in Ho Chi Min al 48u onderweg, amper geslapen en bang dat het nog zou misgaan... en ook al zit je tijdens de stoelendans niet samen, toch een chanceke dat ze allebei meekonden! En... we zijn er toch geraakt, nog eens 1,5u vliegen en we kwamen aan op de bestemming Hanoi. De voorziene Pick up van het hotel stond er niet, we zullen maar denken dat hij dat vergeten was ofzo... taxi's genoeg en dat liep gesmeerd :-) 'Were you from?' vroeg de erg jonge chauffeur. Wij in koor 'Belgium'... hij van 'aaah' met een duidelijke uitdrukking van 'watte???nooit van gehoord!' op zijn gezicht. Voila... zo moet dat, we zijn op verlof 'let the games begin'

1. Karen:
    1 juli 2016
    Amai, inderdaad goed dat we niet wisten dat jullie daar een tussenstop hadden. En wat een geluk dat jullie al gehad hebben, niet te doen!!
    Always look at the bright site of life! Zo kennen we jou he Peggy! Veel plezier ginder!!!!!
  2. Ilse:
    1 juli 2016
    Veel plezier en wat spannend allemaal......ik zit op de eerste rij om mee te volgen dus ik kijk al uit naar het volgende.....ik reis precies mee.....dikke kus en wees voorzichtig hé
  3. Heidi Janssens:
    1 juli 2016
    Zo blij dat jullie daar veilig en wel zijn geraakt. Kaat en Gitte hielden me op de hoogte. Mila had hen verteld dat jullie een tussenstop ging maken in Istanboel. Ik was gelijk bang in jullie plaats, zou het echt niet durven. Maak er daar een fijne tijd van en ik zie er al naar uit om het volgende vehaal te lezen. Groetjes van ons allen.
  4. Brigitte:
    1 juli 2016
    Ja Watte,ik sta er van versteld dat jullie nog zo snel ginder zijn geraakt . Hopelijk met minder stress en spanning kan jullie avontuur ginder beginnen .
    Veel plezier,kijk goed rond neem alles in u op,geniet en laat ons mee genieten.
    P.S.duim even mee dat ons Tineke ook goed op haar bestemming komt.
  5. Liliane:
    1 juli 2016
    Ik ben superblij dat jullie er geraakt zijn ,was wel grappig jullie de avond ervoor maar zwijgen van tussenlanding zodat papa me het om 7.45 u kon komen melden haha allee kinderen geniet met volle teugen mams en paps xxxxxx
  6. Martine Provo:
    1 juli 2016
    Amai de moeite, gelukkig zijn jullie veilig aangekomen.
    Amuseer jullie ginder.
    xxx
  7. Lief:
    1 juli 2016
    Dat duurde echt wel lang, begon al lichtjes ongerust te worden, maar jullie zijn er veilig geraakt dat is het belangrijkste. Begin nu maar te genieten van de reis, we volgen jullie elke dag. Groetjes Ludwig en Lief
  8. Lu:
    1 juli 2016
    Hopelijk hebben jullie daar goed weer want hier is het maar triestig tot nu.Goed dat je niet al te veel problemen hebt gehad om daar te geraken. Amuseer jullie maar.
  9. Chris:
    1 juli 2016
    Het geluk zit mee thuis zitten alleen maar water kiekens
    veel zien en indrukken op doen