Koh Tao - Chumpon - bangkok

28 augustus 2012 - Chumphon, Thailand

We waren nog van plan om heel vroeg op te staan om te snorkelen maar dat is er niet van gekomen, het heel vroege was al gepasseerd toen we fatsoenlijk wakker waren. Maar flexibel als we zijn, vonden we dat niet zo erg. Er was nog wat werk te doen natuurlijk, zo konden we rustig verder inpakken, ontbijten en nog een doucheke pakken voor we uit de kamer gingen... nog eens rondkijken en eens gek doen in de vorm van frietjes bestellen om ons verbijf, in de toch wel Westerse resort af te sluiten.

Om 13.30u was het zover en reden we de laatste keer de berg over naar de stad, met een goede chauffeur deze keer. 't Kan ook zijn dat hij ons in de watten wou leggen want we kenden hem al als de man van het poezenvrouwtje waar we 's avonds gingen eten, lieve mensen...

We worden aan de pier afgezet waar een uurtje later de boot zal vertrekken. Al meteen discusie van waar we zullen staan, op de pier zonder schaduw maar snel op de boot of aan de kant in de schaduw en wat rustiger maar waarschijnlijk bij de laatste op de boot! Dat is niet gemakkelijk! Het werd optie rustiger, koeler en bij een winkeltje... wisten we gelijk wat doen tijdens dat uurtje.WC

Ook nog even een WC ke bezoeken, wel speciaal hoor soms zijn er voor ons 'normale' wc's en soms niet... de spelregels zijn: geen wc papier in de pot gooien maar in het emmerke en water scheppen uit de bak om door te spoelen.

We gingen inderdaad pas laat op de boot en er was geen plaats meer om te zitten dus moesten we naar boven om zogezegd buiten te staan of zitten op een houten plank maar we blijven proberen he... en belandden zo in de vip ruimte met nog betere zetels als beneden en minder druk (you win soms en you lose soms he). Wel een extra kost die we er maar bijnemen want ja, 1,5 uur is lang als je niet weet waar kruipen! En het is WEER gelukt, de pillen deden hun werk! De twee die het nodig hadden deden een dutje en de twee anderen ('k ga geen namen noemen) werkten ne snickers naar binnen tegen een hongerke en kijken naar de film.

politiebureau in 't stationNa aankomst gaat de tocht naar Chumpon station verder per bus, waar  we onze bagage stokkeren naast het 'politiebureau' en jammer genoeg kwam de agent die achter de bureau lagte dutten net recht toen ik deze foto nam, je zou alleen zijn blote voeten moeten zien!

We gaan te voet naar het Dim sum restaurantje gaan en snel wat eten. Op de terugweg nog 2 suikerwafels om te delen (niet te veel in eens snoepen). En dan wachten op de nachttrein, 15 min later als voorzien is hij er en kunnen we opstappen. Iedereen vliegt op de wagons, niet eenvoudig met alle bagage. We moesten natuurlijk met ons hebben en houden door de smalle gang waar alle andere reizigers ook met hun gerief staan te prutsen... we genieten In de 'slaaptrein'even van de logica en blijven lachen, ook toen er al iemand in een bed van ons bleek te liggen... haar bed was aan de andere kant van de gang dus gewoon gewisseld. Thank you, thank tou horen we nog van achter het gordijntje!

De Joeri in zijn bedje... zo ongeveer 20 cm te klein of te groot, naargelang hoe je 't bekijkt!

1. Oma:
    28 augustus 2012
    hoi thailandrs,
    het zit er bijna op
    hopelijk hebben jullie ervan genoten en hou je aan deze reis veel mooie herinneringen over
    tot weldra, morgenvroeg begin ik aan de voorbereidingen van jullie westers diner en het zal wel smaken denk ik na 3 weken thais enz
    groetjes opa en oma en tot donderdag
  2. Diane:
    28 augustus 2012
    Ik volg nog elke dag met veel plezier jullie reisverhalen. Door die geweldige schrijfstijl van jou, Peggy, kan ik me alles levendig voorstellen: Maud superrelaxed aan het zwembad, Mila levendig tussen de vissen, de Joeri in dat kleine bedje, en Peggy die alles met een vleugje humor relativeert. Super dat we zo mochten meegenieten.
    Groetjes
    Diane
  3. Tamara, hans en lowi:
    29 augustus 2012
    hallo thailandreizigers, heb weeral genoten van jullie reisverhaal, dat het eerste wat ik doe als ik s' morgens in de winkel kom, jullie blog lezen, ga hem nog missen als jullie terug thuis zijn. Ben blij voor die twee dat de pillekes gewerkt hebben en voor die andere twee, dat zal dan toch een klein hongerke geweest zijn, want met ne snickers gaat mijnen honger ni over zene. Amuseer jullie nog en tot binnenkort, xxxx
  4. Alice Vinck:
    29 augustus 2012
    Amai mannekes ,als ik dat zo lees moet ge dit reisje ook doen in uw beste jaren.Maar ondanks enkele hindernissen zal het toch wel plezant zijn.Ge ervaart de wereld op een andere manier .Groetjes Frans en Alice.