verhuis naar Krabi

12 augustus 2012 - Krabi, Thailand

Vroeg uit de veren vandaag voor de grote verhuis van Bangkok naar Krabi. Alles liep gesmeerd, de taxi stond ons op te wachten en de vlucht was zoals voorzien (niemand werd ziek) en ook bij aankomst stond er iemand klaar om ons naar het hotel te brengen... dit allemaal ONLINE geregeld, maar 't mag al eens meevallen he! Het eerste wat we ondervinden is dat het warm is ;-) onderweg zagen we voor het eerst een thermometer en die had het over 35 Conze nieuwe voorlopige thuis. Daar kunnen we inkomen dus geen discusie nodig.

We zouden zelfs kunnen aannemen dat het zeewater 35 C is! Dat voelt niet verfrissend in ieder geval, in bad zouden we wat koud water toevoegen maar dat is onbegonnen werk dus is het goed om wat te kajakken en eens wat rond dobberen. Het zwembad van het hotel is net ietsje frisser en dat houdt ons wel bezig.

We zitten de volgende dagen gewoon op een terras met luifel tegen het strand om te ontbijten enz. dat is echt een aanrader wegens heel gezellig. 's avonds zie je een mooie zonsondergang tijdens het eten...

het straatbeeld omgeving hotelDe omgeving hier is meer iets voor ons, minder druk en weer wat mensen die lachen... want dat schijnt toch moeilijker te zijn voor velen. Het dier van de dag was een straatkoe! Eens iets anders want in Bangkok zitten veel straathonden, katten en ratten. Vandaag zagen we ook voor het eerst vlinders trouwens. even naar de winkel

We zijn hier even naar de 'buurtwinkel' geweest... een barak naast de weg, verder niets te zien eigenlijk want we zitten hier nogal afgelegen... maar wel supervriendelijke mensen en veel dieren rondom... vogeltjes, kippen een konijn en da loopt daar allemaal in en uit. Freddy Bax zou een geraaktheid krijgen als em dat hier allemaal eens komt bekijken want je kan er ook iets eten uiteraard (dat kan je overal langs de weg,het is hier één open keuken).

het volk

Veel klanten gezien bij de winkel maar deze waren de koddigste, met het vervoer dat je hier overal ziet! Soms geloof je je eigen ogen niet als je zo'n ding ziet voorbij komen, de mensen hier vervoeren er echt alles mee... en het volstouwen van het gevaarte is tot kunst verheven, echt mooi om zien!

Heel speciaal fruit vandaag... warme watermeloen, we hebben hem toch maar in de ijskast gelegd om morgen frisse watermeloen te heben. Dat gaat beter smaken wellicht!

groetjes

1. Karen:
    12 augustus 2012
    Hallookes,

Eindelijk heb ik alles gelezen... Amai, da's daar we tiptop precies. Goed dat Mila zich weer beter voelt! Maud en gij durven nogal, zo'n twee knappe grieten die zich laten ontvoeren door zo'n tuk tuk-man. Nog veel plezier en goe insmeren zou ik zo zeggen...

Dikke knuffel
    Karen
  2. Peggy:
    16 augustus 2012
    Wij durven nogal ja... 't was datte of te voet door die hitte strompelen he, dan durfde al rap wa meer hoor;-)
    En nog een dikke proficiat he Karen!!! XXX